Metrikler
Eğitim Bilgileri
2004 - 2007
2004 - 2007Doktora
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Türkiye
Yaptığı Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Yazılı anlatım etkinliği çerçevesinde Türkçe öğretmenlerinin çalışmalarına ilişkin birdeğerlendirme
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Bilişsel Okuma Stratejilerinin Türkçe Derslerinde Bilgiye Dayalı Metinleri Okuduğunu Anlama Üzerindeki Etkisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yönetimsel Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2001 - 2011
2001 - 2011Öğretim Üyesi
Mustafa Kemal Üniversitesi, Öğretim Üyesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Yabancılara Türkçe öğretiminde mobil uygulamaların kelime öğretimine etkisi
TEMİZKAN M. (Danışman)
Ö.YILDIRIM(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının akıcı konuşma becerileri üzerine bir inceleme
TEMİZKAN M. (Danışman)
İ.KİLLİOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Türkçe ders kitaplarında yer alan millî kültür temasına ilişkin metinler üzerine bir içerik analizi
TEMİZKAN M. (Danışman)
A.BAYRAKTAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının sinektik tekniği açısından incelenmesi
TEMİZKAN M. (Danışman)
A.ERGÜN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Yazma öncesi etkinliklerinin yazma motivasyonuna ve yazma başarısına etkisi
TEMİZKAN M. (Danışman)
M.ERBİLEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin yazılı metinlerinde düşünce alt yapısı
TEMİZKAN M. (Danışman)
M.ERDEVİR(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Metin değiştirimi bağlamında Türkçe öğretmeni adaylarının yeniden yazma becerilerinin değerlendirilmesi
TEMİZKAN M. (Danışman)
A.ATASOY(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarındaki metinlerde değer aktarımı referanslarının yeri
TEMİZKAN M. (Danışman)
O.KARAKUŞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Akran geri bildiriminin Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma becerisine etkisi
TEMİZKAN M. (Danışman)
M.ÖZŞAVLİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının Türkçe dersi öğretim programında yer alan temel beceriler açısından incelenmesi
TEMİZKAN M. (Danışman)
R.ZEVFİ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin akıcı yazma becerilerinin değerlendirilmesi
TEMİZKAN M. (Danışman)
A.ATASOY(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Görsel destekli yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazma başarılarına ve yazmaya yönelik görüşlerine etkisi
TEMİZKAN M. (Danışman)
C.ÜNLÜOĞLU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımda planlama becerilerinin değerlendirilmesi
TEMİZKAN M. (Danışman)
M.ERBİLEN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Evaluation of secondary school students’ writing fluency skills
Atasoy A., TEMİZKAN M.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.16, sa.5, ss.1457-1484, 2016 (SSCI)
2016
2016Evaluation of Secondary School Students' Writing
ATASOY A., Temizkan M.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri
, cilt.16, sa.5, ss.1457-1484, 2016 (SSCI)
2011
2011The effect of creative writing activities on the story writing skill
TEMİZKAN M.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.11, sa.2, ss.933-939, 2011 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Konuşma Becerisiyle İlgili Atasözleri Üzerine Bir İçerik Analizi
ALAKUŞ İ. K., TEMİZKAN M.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.341-373, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Öğretmen Adaylarının Akıcı Konuşma Becerileri Üzerine Bir İnceleme
KİLLİOĞLU İ., TEMİZKAN M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.160-183, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Yazma Eğitimine Yönelik Lisansüstü Çalışmalarda Kullanılan Ölçme Araçları Üzerine Bir İnceleme
Temizkan M., YILDIRIM Ö.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.283-306, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Sinektik Tekniği Açısından İncelenmesi
ERGÜN A., Temizkan M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.157-176, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Türkçe Ders Kitaplarına Yönelik Lisansüstü Çalışmalar Üzerine Bir Değerlendirme
Temizkan M.
Okuma yazma eğitimi araştırmaları (Online)
, cilt.9, sa.2, ss.147-162, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Ömer Seyfettin'in “Horoz” ve “Dünyanın Nizamı” Hikâyelerini Modernizm Çerçevesinde Okumak
ATASOY A., Temizkan M.
Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.43, ss.1-18, 2020 (ESCI)
2020
20208. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Planlamaya Yönelik Görüş ve Becerilerinin Değerlendirilmesi
Temizkan M., Erbilen M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.469-486, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Yazılı Anlatımla İlgili Yüksek Lisans Tezlerinde Kullanılan Değişkenler Üzerine Bir Değerlendirme
Temizkan M., Erdevir M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.1218-1244, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020TÜRKÇE DERS KĠTAPLARINDA SOSYAL DEĞERLERĠN GÖRÜNÜMÜ
Temizkan M., Yırtıcı E., ERGÜN A.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.769-794, 2020 (Hakemli Dergi)
2016
2016KONUŞMA BECERİSİNDE AŞAMALI GELİŞİM MODELİNİN ETKİLİLİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
Temizkan M., ATASOY A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, sa.34, ss.78-97, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Gönderilme: Kasım 2015 / Düzeltme: Aralık 2015 / Kabul Edilme: Aralık 2015
Temizkan M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.31-52, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Söz Varlığının Gelişimi Açısından Çizgi Filmler Üzerine Bir Değerlendirme TRT Çocuk ve Minika Çocuk Örneği
TEMİZKAN M., ATASOY A.
Millî Eğitim
, cilt.45, sa.210, ss.577-599, 2016 (Scopus)
2016
2016SÖZ VARLIĞININ GELİŞİMİ AÇISINDAN ÇİZGİ FİLMLER ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME (TRT Çocuk ve Minika Çocuk Örneği)
Temizkan M., ATASOY A.
Milli Eğitim
, cilt.45, sa.210, ss.577-599, 2016 (Scopus)
2016
2016An evaluation of cartoons with regard to vocabulary development (the case of trt kids and minika kids channels) Söz varliğinin gelişimi açisindan çizgi filmler üzerine bir değerlendirme (trt çocuk ve minika çocuk örneği)
TEMİZKAN M., Atasoy A.
Milli Egitim
, cilt.1, sa.210, ss.577-600, 2016 (Scopus)
2016
2016Konuşma Becerisinde Aşamalı Gelişim Modelinin Etkililiği Üzerine Bir Değerlendirme
TEMİZKAN M., ATASOY A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.13, sa.34, ss.78-97, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Okuma Etkinliklerinin Metin Yapısı Açısından Değerlendirilmesi
TEMİZKAN M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.31-52, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
2014Cumhuriyet Dönemi Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Programlarında Yazma Becerisi
TEMİZKAN M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.42-71, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013İlköğretim 6 8 Sınıf Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitaplarındaki YazmaYöntemleri Üzerine Bir İnceleme
TEMİZKAN M.
Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.5, ss.95-124, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013İLKÖĞRETİM 6 7 8 SINIF TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİNYARATICI YAZMA ETKİNLİKLERİNİ UYGULAMADURUMLARI
TEMİZKAN M., YALÇINKAYA M.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.70-91, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
2011OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDEÇOKTAN SEÇMELİ TESTLERLE AÇIK UÇLU YAZILI YOKLAMALARIN KARŞILAŞTIRILMASI
TEMİZKAN M., SALLABAŞ M. E.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YARATICI DÜŞÜNMEYİ GELİŞTİRME BAKIMINDAN NASREDDİN HOCA FIKRALARI
TEMİZKAN M.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.8, sa.16, ss.195-223, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımına göre düzenlenen türk dili dersinin konuşma becerisine yönelik tutumlara etkisi
TEMİZKAN M.
Milli Eğitim
, cilt.39, sa.187, ss.86-102, 2010 (Scopus)
2010
2010Türkçe öğretiminde yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi
TEMİZKAN M.
Türklük Bilimi Araştırmaları
, cilt.0, sa.27, ss.621-643, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009İlköğretim öğrencilerinin noktalama işaretlerini doğru olarak kullanabilme düzeyleri ile ilgili bir araştırma
SALLABAŞ M. E., TEMİZKAN M.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.625-636, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Akran değerlendirmenin konuşma becerisinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi
Temizkan M.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.12, ss.90-112, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009The comparison of primary school students's reading-Comprehension and writing skills İlköǧreti̇m öǧrenci̇leri̇ni̇n okuduǧunu anlama düzeyleri̇ i̇le yazili anlatim beceri̇ düzeyleri̇ni̇n karşilaştirilmasi
TEMİZKAN M.
Milli Egitim
, sa.183, ss.42-67, 2009 (Scopus)
2009
2009İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması
TEMİZKAN M.
Milli Eğitim
, cilt.38, sa.183, ss.42-67, 2009 (Scopus)
2009
2009ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA VE YAZMAYA YÖNELİKTUTUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
TEMİZKAN M., SALLABAŞ M. E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma
TEMİZKAN M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.461-486, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Türkçe ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Çalışmalarını Düzeltme ve Değerlendirme Durumları
TEMİZKAN M.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.9, sa.3, ss.49-61, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
20082005 İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim (5. Sınıflar) Programı Öğrenme Alanlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
TEMİZKAN M., BAGCI H.
Milli Eğitim
, cilt.37, sa.179, ss.178-194, 2008 (Scopus)
2008
2008Bilişsel okuma stratejilerinin Türkçe derslerinde bilgiye dayalı metinleri okuduğunu anlama üzerindeki etkisi
TEMİZKAN M.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.2, ss.129-148, 2008 (Hakemli Dergi)
2003
2003Türkçe öğretmenlerinin yazılı anlatım etkinliği çerçevesinde yaptıkları uygulamaların değerlendirilmesi
TEMİZKAN M.
Millî Eğitim , 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Yabancılara Türkçe Öğretiminde Mobil Uygulamalar: Mobil Oyun Önerileri
YILDIRIM Ö., TEMİZKAN M.
13.Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi (UBCAK), 27 - 28 Şubat 2024, (Özet Bildiri)
2022
2022Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Konuşma Etkinlikleri Üzerine Çok Yönlü Bir Değerlendirme
KİLLİOĞLU İ., TEMİZKAN M.
6. Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Yabancılara Türkçe Öğretimine Yönelik Hazırlanan Doktora Tezleri Üzerine Bibliyometrik Bir Analiz
YILDIRIM Ö., Temizkan M.
Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi (IGSCONG`21) 17-20 Haziran 2021, 17 - 20 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Yazma Eğitimiyle İlgili Lisansüstü Çalışmaların Yöntem Bölümlerinin Çeşitli Açılardan Değerlendirilmesi
YILDIRIM Ö., Temizkan M.
UYSAD 7. ULUSLARARASI YÖNETİM VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, 19 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Ortaokul Öğrencilerinin Yazılı Metinleri İle Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Yoğunluğu Açısından Karşılaştırılması
TEMİZKAN M., ATASOY A.
9. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
Desteklenen Projeler
2016 - 2016
2016 - 2016Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Suriyeli Öğrencilerin Okuma Kaygıları İle Okuma Güçlükleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
TEMİZKAN M.
2014 - 2016
2014 - 2016