İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması


TEMİZKAN M.

Milli Eğitim, cilt.38, sa.183, ss.42-67, 2009 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 38 Sayı: 183
  • Basım Tarihi: 2009
  • Dergi Adı: Milli Eğitim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.42-67
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dil eğitimi sürecinde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileri geliştirilmeye çalışılır. Bu araştırma dört temel dil becerisinden okuma ve yazma üzerine yapılmıştır. Araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin okuma-anlama beceri düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerini karşılaştırmak ve bu iki beceri arasında herhangi bir korelasyonel ilişki olup olmadığını tespit etmektir. Bu amaçla bilgilendirici metinleri okuduğunu anlama ölçeği ile bilgilendirici metin türünde yapılan yazılı anlatım çalışmalarını değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin okuma-anlama becerileri ile yazılı anlatım becerileri arasında bir korelasyonel ilişkinin bulunduğu tespit edilmiştir. Buna göre öğrencilerin okuma-anlama becerileri yükseldikçe yazılı anlatım becerileri de yükselmektedir.
Students’s listening, reading, writing and speaking skills is developing in the language teaching process. This research is is based on the reading and writing skills from four main language skills. The aim of this research is to compare primary school students’s reading comprehension and writing skills and to determine whether any corelational relation between the reading comprehension and writing skills. In this research, the reading comprehension scale of expository texts and the evaluation scale of expository writing skill are used for this aim. In conclusion, a corelational relation between the reading comprehension and writing skills is determined. With reference to the more increasing reading comprehension rate and the more increasing writing skills rate.