Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
The Impact of Concept Cartoons on Students' Understanding of the Nature of Science
Journal of STEM Teacher Institutes
, cilt.3, sa.2, ss.57-74, 2023 (Hakemli Dergi)
The effect of augmented reality and mobile application supported instruction related to different variables in 7th grade science lesson
Psycho-Educational Research Reviews
, cilt.10, sa.2, ss.298-313, 2021 (Hakemli Dergi)
Determining the effect of cooperative learning and models on the conceptual understanding of the chemical reactions
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.14, sa.3, ss.154-177, 2019 (Hakemli Dergi)
ÖĞRETMENLİK YOLUNDA FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI DERSİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.39, ss.22-47, 2019 (Hakemli Dergi)

Development of Science Education Peer Assessment Scale: Validity and Reliability Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHO-EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.7, sa.2, ss.94-103, 2018 (Hakemli Dergi)
TEMEL FEN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ANLAMALARININ BELİRLENMESİ
International Journal of Education, Science and Technology
, cilt.3, sa.2, ss.46-54, 2017 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli öğrenme çalıştayının fen ve teknoloji öğretmenlerinin modeli uygulama düzeylerine etkisi
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.28, ss.159-170, 2014 (Hakemli Dergi)
Fen eğitimi öğrencilerinin gazların dağılımını mikro boyutta anlama düzeyleri
KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
, cilt.1, sa.1, ss.40-48, 2014 (Hakemli Dergi)
Okuma yazma uygulama ve öğrenci takımları başarı bölümleri yöntemlerinin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisi madde ve ısı ünitesi
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, sa.58, ss.191-210, 2014 (Hakemli Dergi)
Işık ünitesinin öğretiminde bilgisayar animasyonlarının etkisi
Muş Alparslan Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi.
, cilt.1, sa.2, ss.145-156, 2013 (Hakemli Dergi)
İşbirlikli öğrenme modeli ve iyi bir eğitim için yedi ilkenin sınıfta birlikte uygulanması
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.17, sa.57, ss.493-502, 2013 (Hakemli Dergi)
The views of secondary school mathematics teachers and pre service mathematics teachers about the seven principles for good practice in education
Journal of Educational Sciences Research
, cilt.3, sa.2, ss.197-222, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve Teknoloji dersinin öğretiminde Jigsaw II Tekniğinin etkisi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.24, ss.165-179, 2013 (Hakemli Dergi)
Sınıf sosyal bilgiler öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelini sınıfta uygulama düzeyleri
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.8, sa.2, ss.56-75, 2013 (Hakemli Dergi)
Effect of cooperative learning model on science and technology laboratory practices lesson
International Journal on new Trends in Education and Their Implications.
, cilt.4, sa.4, ss.42-57, 2013 (Hakemli Dergi)
Işık ünitesinin öğretiminde okuma yazma uygulama yönteminin etkisi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.204-225, 2013 (Hakemli Dergi)
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modelini sınıftaki uygulaması
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.19, ss.174-183, 2012 (Hakemli Dergi)
Fen eğitiminde kavram yanılgıları grafikler ve matematik öğretimi
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.5, sa.1, ss.89-94, 2010 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin akademik başarılarına bilgisayar animasyonları ve jigsaw tekniğinin etkisi
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.211-235, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Fen Eğitimi Akran Karşılaştırma Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
XVIII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Bükreş, Romanya, 5 - 07 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
ÖĞRETMEN ADAYLARININ SORUMLULUK DUYGUSU VE DAVRANIŞI ÖZELLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
ULUSLARARSI STEM VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, ss.381-382, (Özet Bildiri)
PRIMARY SCHOOL PROSPECTIVE TEACHERS’ VIEWS ON STEM APPLICATIONS INCLUDED IN 2017 SCIENCE TEACHING CURRICULUM
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SCIENCE (ICRES), MARMARİS/MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.91, (Özet Bildiri)
THE EFFECT OF A COOPERATIVE LEARNING MODEL OF TEACHING THE CONCEPT OF THE WORLD, SUN AND MOON
INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION MATHEMATICS, SCIENCE TECHNOLOGY (ICEMST), MARMARİS/MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.133, (Özet Bildiri)
PRESERVICE SCIENCE TEACHERS VIEW’S RELATED TO STEM IMPLICATIONS IN 2017 SCIENCE CURRICULUM
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE TECHNOLOGY (ICEMST), MARMARİS/MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.31, (Özet Bildiri)
PRESERVICE SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS AND SUGGESTIONS RELATED TO IMPLEMENTATION OF ARGUMENTATION MODEL
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND SCIENCE (ICRES), MARMARİS/MUĞLA, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2018, ss.89, (Özet Bildiri)
"Kafamda Deli Sorular (KDS)" Etkinliklerinin Ortaokul 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığına Etkisinin İncelenmesi
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.2137-2139, (Özet Bildiri)
Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Argümantasyon İnanışlarının ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi
5th International Congress on Curriculum and Instruction (EPOK-ICCI), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.199-200, (Özet Bildiri)
Determining prospective science teachers’ knowledge levels related to daily-life science topics
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.32, (Özet Bildiri)
The Effect of Reading- Writing- Game Method on Students Academic Achievements and Reading Comprehension Skills
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
The Effect of Cooperative Experiment Method and Using Animation on Students’ Motivation and Anxiety towards Science Course
International Conference Education in Mathematics, Science Technology, Aydın/Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
The effect of educational game method on students' academic achievement and attitudes towards science course
International Conference on Researchin Education and Science (ICRES 2017), Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.234, (Özet Bildiri)
Eğitsel Oyun ve Okuma-Yazma-Uygulama Yöntemlerinin Öğrencilerin Akademik Başarı, Fen Motivasyonu ve Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerine Etkisi
4th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.639-640, (Özet Bildiri)
Madde ve Isı Ünitesinin Öğretiminde Takım-Oyun-Turnuva Yönteminin Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
GAZLARIN KİNETİK TEORİSİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE ÜÇ FARKLI AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİ
12. ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 Eylül - 30 Aralık 2016, ss.29, (Özet Bildiri)
Işık Ünitesinin Öğretiminde Jigsaw II Tekniğinin ve Okuma Yazma Uygulama Yönteminin Etkisi
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.441-442, (Özet Bildiri)
İşbirlikli Öğrenme Modeli Farklı Yöntemlerinin Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kendilerine Olan Güvenlerine Derse Devam Tutumlarına Laboratuar Tutumlarına Çevreye Karşı Tutumlarına Bilime İlişkin Tutumlarına Ve Öz Yeterlilik Algılarına Olan Etkisi
Bilimin Işığında Eğitimsel Liderlik, Siirt, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersindeki Kavramları Anlamalarına Animasyonların Etkileri
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.321-322, (Özet Bildiri)
The Using Of Reading Writing Presentation Technique in Science Teaching
5th World Conference on Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
Teaching State of Matter and Heat With Jigsaw and Stad Medhods Classrooms in Lower Secondary School Chemistry Lessons
22nd International Conference on Chemistry Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.292, (Özet Bildiri)
SINIF OGRETMENLERiNi KUVVET VE HAREKET KONUSUNDA OGRENCiLERiN SAHiP OLABiLECEKLERi HATALARA YAKLAŞIMLARI
IO.ULUSAL SINIF OGRETMENLiGi EGiTiMi SEMPOZYUMU, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.241, (Özet Bildiri)
Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Mantıksal Düşünme Yetileri ile Lisans Başarıları Arasındaki İlişki
X.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, cilt.1, ss.197-198, (Tam Metin Bildiri)
Ortaöğretim Matematik Birinci ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Bilgiyi Transfer Edebilme Yetilerinin İncelenmesi
IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.212, (Özet Bildiri)
Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Jigsaw Tekniği Hakkındaki Görüşleri
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.509, (Özet Bildiri)
Öğrencilerin Termokimyadaki Konuları Tanecikli Yapıda Anlamalarına Grup Araştırması ve Jigsaw Tekniklerinin Etkisi
Eğitimde Yeni Yönelimler V, Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.298-302, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
ARGÜMANTASYONDA AKIL YÜRÜTME
ARGÜMANTASYON ETKİNLİKLERİ
İLE FEN ÖĞRETİMİ, OKUMUŞ SEDA, OKUR AKÇAY NİLÜFER, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.183-203, 2024
ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ FARKINDALIKLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
EĞİTİM & BİLİM 2024-IV, , Editör, Efeakademi yayınları, ss.557-570, 2024
İLKOKUL PROGRAMINDA YER ALAN FİZİK KONULARINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER, ÖZELLİKLERİ, GÜNLÜK HAYATTAKİ KARŞILIKLARI VE KULLANIM ALANLARI
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, ORÇUN BOZKURT, Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.117-147, 2022
İLKOKUL PROGRAMINDA YER ALAN FİZİK KONULARINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER, ÖZELLİKLERİ, GÜNLÜK HAYATTAKİ KARŞILIKLARI VE KULLANIM ALANLARI
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Doç.Dr. Orçun BOZKURT, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.117-148, 2022
Çevresel Farkındalık
Çevre Eğitimi, Halil Topcan, YavuzTopkaya, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.81-93, 2021