Bu çalışmada 8. sınıf “Maddenin Halleri ve Isı” ünitesinde İşbirlikli Öğrenci Takımları Başarı Bölümleri (ÖTBB) ve Okuma-Yazma-Uygulama (OYU) yöntemlerinin öğrencilerin ilgili konudaki akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin bu yöntemlerle ile ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışmada ön test- son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Ağrı’daki bir ortaokulun dört şubesinde öğrenim gören 121 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Ön Bilgi Testi (ÖBT), Maddenin Halleri ve Isı Başarı Testi (MHIBT) ve Yöntem Görüş Ölçeği (YGÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi için tek yönlü ANOVA ve tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre bütün grup- lar arasında anlamlı farklılık tespit edilmiş (p<,05) ve bu üç grubun arasındaki farklılığın ÖTBB grubu lehine, OYU grubu ve kontrol grubu arasındaki farkın OYU grubu lehine ve ÖTBB grubu ve OYU grubu arasındaki farkın ise ÖTBB grubu lehine olduğu tespit edilmiştir. Yöntemler ile ilgili öğrenci görüşleri incelendiğinde ise her iki gruptaki öğrencilerin de uygulama sonrasında yöntemle ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir.
This study aims to investigate the effect of the Student Teams Achievement Division (STAD) and Read- ing-Writing-Application (RWA) methods used in the 8th grade "States of Matter and Heat" unit, on the aca- demic achievement of the students and their views on these methods used. The pretest-posttest unequaled quasi-experimental design with unequaled control group was used. The study group consists of 121 students studying in four classes of a secondary school in Ağrı. In the study, Pre- Knowledge Test (PKT), States of Matter and Heat Achievement Test (SMHAT) and Method Opinion Scale (MOS) were used as data collection tools. One- way ANOVA and descriptive statistics were used for the analysis of the data. According to the findings obtained from the research, a significant difference was found between all groups (p<.05) and it was determined that the difference between these three groups was in favor of the STAD group, the difference between the RWA group and the control group was in favor of the RWA group, and the difference between the STAD group and the RWA group was in favor of the STAD group. When the students' opinions about the methods were examined, it was determined that the students in both groups had positive opinions about the method after the application.