Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Fırat Üniversitesi, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Fırat Üniversitesi, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Türkiye
Yabancı Diller
İngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2013 - 2018
2013 - 2018Doç. Dr.
Fırat Üniversitesi
2007 - 2013
2007 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Fırat Üniversitesi
2004 - 2007
2004 - 2007Öğretim Görevlisi
Fırat Üniversitesi
2000 - 2004
2000 - 2004Araştırma Görevlisi
Fırat Üniversitesi
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorRektör Yardımcısı
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorHatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2020 - 2021
2020 - 2021Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2018 - 2021
2018 - 2021Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2018 - 2021
2018 - 2021Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2018 - 2018
2018 - 2018Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2018 - 2018
2018 - 2018Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2016 - 2018
2016 - 2018Fırat Üniversitesi
2016 - 2018
2016 - 2018Fırat Üniversitesi
2007 - 2016
2007 - 2016Fırat Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2013
2007 - 2013Yrd.Doç.Dr.
Fırat Üniversitesi, Yrd.Doç.Dr.
2004 - 2007
2004 - 2007Öğr.Gör.
Fırat Üniversitesi, Öğr.Gör.
2000 - 2004
2000 - 2004Arş.Gör.
Fırat Üniversitesi, Arş.Gör.
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
İlkokul 3. sınıf fen bilimleri öğretiminde teknoorganik eğitim modeline dayalı drone kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve motivasyonlarına etkisi
TURAN M. (Danışman)
B.YÜCEDAĞ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlkokul 2. sınıf matematik dersinde hologram ile öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
TURAN M. (Danışman)
M.CEVRİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
İlkokuma yazma öğretiminde robotik ürün kullanımının öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonlarına etkisi
TURAN M. (Danışman)
D.YALÇIN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
S.KÜBRA(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin Eğitim 4.0'a ilişkin kavramsal bilgi düzeylerinin ve tutumlarının belirlenmesi
TURAN M. (Danışman), YARAŞ Z. (Eş Danışman)
M.İÇLİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitim ve COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşlerininin belirlenmesi
TURAN M. (Danışman)
M.UZUN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Değerlerin STEM eğitimine entegrasyonu: Değerler temelli STEM eğitiminin ilkokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarılarına ve STEM tutumlarına etkisi
TURAN M. (Danışman)
Z.ABİDİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Teknoorganik eğitim modeliyle ilk okuma ve yazma öğretiminde Makey Makey kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
TURAN M. (Danışman)
L.YÜCEDAĞ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Primary school teachers' views on music lesson
TURAN M. (Danışman)
G.ALBAYRAK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin dil becerilerine ve okulöncesi eğitime ilişkin görüşleri
TURAN M. (Danışman)
D.ALP(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Alternatif bir model olarak tekno-organik eğitim modelinin ilkokul 3. sınıf matematik dersinde kullanımının öğrencilerin akademik başarıları ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
N.CAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmenlerinin 2018 fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik görüşleri
TURAN M. (Danışman)
Ö.DAĞLI(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul 1. sınıf matematik dersi doğal sayılar konusunda Montessori eğitimine dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
O.HAYRİ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Eğitimcilerin kâğıttan okuma ve ekran okuma ile kalemle yazma, klavyeyle yazma ve elektronik kalemle yazmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
H.DOĞAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokullarda yabancı dil öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri
TURAN M. (Danışman)
O.TOKER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul birinci sınıf Türkçe dersi eğitim yazılımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
TURAN M. (Danışman)
N.AY(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İkili öğretmen modeline dayalı ilkokulda öğretmenlik uygulamasına ilişkin öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
B.BAYAR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Çocukların görsel sözlüklerinde bulunan görseller içindeki seslerin konumunun sesi hissetmelerine etkisi
TURAN M. (Danışman)
S.TEKİN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Eğitim fakültesi ilköğretim bölümünde derslerin işleniş ve ölçme değerlendirme sürecine ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
H.AY(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlkokullarda serbest kıyafet uygulamasının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
M.SAĞLAYAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Eğitimde alternatif bir model olan "organik okula" ilişkin eğitimcilerin görüşleri
TURAN M. (Danışman)
E.FERİDUN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Birden fazla sınıf öğretmeni değişen ilkokul öğrencilerinin yaşadıkları sorunlara ilişkin eğitimcilerin görüşleri
TURAN M. (Danışman)
A.ZEKERİYA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlkokul programı oyun ve fiziki etkinlikler dersinin işlevselliğinin ve geleneksel çocuk oyunlarının uygulanabilirliliğine göre incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
İ.CELAYİR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
60-72 aylık çocukların ilkokula başlama durumlarının incelenmesi
TURAN M. (Danışman)
M.ASLAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Türkiye'de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
TURAN M. (Danışman)
F.POLAT(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
6 yaş öğrencilerinin sahip oldukları kelime servetinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi
TURAN M. (Danışman)
M.SAVAŞ(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Opinions of primary school teachers on the situation of music lesson material and curriculum in primary schools SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKULLARDA MÜZİK DERSİ MATERYAL DURUMU VE ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Albayrak G., TURAN M.
Online Journal of Music Sciences
, cilt.7, sa.2, ss.241-263, 2022 (Scopus)
2022
2022ORGANİK OKUL MODELİYLE YÜRÜTÜLEN HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNİN İLKOKUL ÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE VE HAYAT BİLGİSİ DERSİ TUTUMLARINA ETKİSİ
Turan M., Emir Z. A.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, cilt.0, sa.91, ss.140-156, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sınıf Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Ve Okul Öncesi Eğitimde Aile Rolüne İlişkin Görüşleri: Siirt Ve Cizre Örneği
ALP D., TURAN M.
NWSA Education Sciences , cilt.17, sa.4, ss.0-19, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022THE EFFECT OF MAKEY MAKEY USE ON STUDENTS' ACADEMIC ACHIEVEMENT AND ATTITUDES IN PRIMARY LITERACY TEACHING WITH TECHNOORGANIC EDUCATION MODEL
Yücedağ L., TURAN M.
RIUQ: REVISTA DE INVESTIGACIONES UNIVERSIDAD DEL QUINDÍO , cilt.34, sa.2, ss.194-210, 2022 (ESCI)
2022
2022Determination of oral and dental health knowledge and behaviors of primary school students
TURAN M., BOZKURT E., ERDOĞAN R.
REVISTA ECORFAN , cilt.13, sa.29, ss.0-9, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021The impact of the techno-organic education model on the mathematical success rates and attitudes of students
Can N., TURAN M.
REVISTA TEMPOS E ESPAÇOS EM EDUCAÇÃO , cilt.14, sa.33, ss.1-14, 2021 (ESCI)
2021
2021Sorunlar ve Çözümler Bağlamında Öğretmenlik Mesleği
Yaraş Z., Turan M.
MILLI EGITIM
, cilt.50, sa.232, ss.383-405, 2021 (Scopus)
2021
2021Sınıf Yönetimi Engeli Olarak İstenmeyen Davranışlar: Kalitatif Bir Değerlendirme
Yaraş Z., Turan M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.58, ss.573-600, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021GÖÇMEN ÇOCUKLARIN TÜRKÇE ÖĞRENİMİNDE YAŞADIKLARI PROBLEMLER
Turan M., FANSA M.
Milli Eğitim
, cilt.50, sa.1, ss.11-26, 2021 (Scopus)
2021
2021TEACHING PROFESSION IN THE CONTEXT OF PROBLEMS AND SOLUTIONS SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ
YARAŞ Z., TURAN M.
Milli Egitim
, cilt.50, sa.232, ss.383-405, 2021 (Scopus)
2021
2021PROBLEMS EXPERIENCED OF MIGRANT CHILDREN IN LEARNING TURKISH GÖÇMEN ÇOCUKLARIN TÜRKÇE ÖĞRENİMİNDE YAŞADIKLARI PROBLEMLER
TURAN M., Fansa M.
Milli Egitim
, cilt.50, sa.1, ss.11-26, 2021 (Scopus)
2021
2021SINIF YÖNETİMİ ENGELİ OLARAK İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR: KALİTATİF BİR DEĞERLENDİRME
YARAS Z., Turan M.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.58, ss.573-600, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
2018THE WIEVS OF CLASSROOM TEACHING STUDENTS ON KPSS FIELD EXAMINATION
TURAN M., ZENGİN E.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.13, sa.1, ss.1-14, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Views of Educators about Organic School Which is an Alternative Model in Education
TURAN M., ÇALIŞKAN E. F.
IFO DICE REPORT
, cilt.4, sa.1, ss.263-278, 2018 (Scopus)
2017
2017AMATÖR FUTBOLCULARIN BİLGİSAYAR - İNTERNET ve PLAYSTATİON OYUNLARI KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
TEL M., GÜR E., TURAN M.
the Journal of Academic Social Sciences , cilt.63, sa.63, ss.167-183, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Values Education in 4th Grade Social Science Courses from the Perspectives of Teachers
TURAN M., BOZKURT E.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.5, sa.12, ss.21, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017TÜRKİYE’DE ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TURAN M., Polat F.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.12, sa.4, ss.31-60, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Examining Teachers View on Primary Teaching Practices Based on Co-Teaching Model
TURAN M., Bayar B.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.5, sa.11, ss.82-97, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016METAPHORICAL PERCEPTIONS OF PRE SERVICE TEACHERS TRAINING AND SOME BASIC CONCEPTS
TURAN M., YILDIRIM E., TIKMAN F.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.11, sa.4, ss.217-242, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Görsel Sözlüklerinin Belirlenmesine Yönelik
seyfi t., TURAN M.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.Volume 11 Issue 3, ss.2151-2164, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015THE PROBLEMS FACED BY PRIMARYSCHOOL TEACHERS IN EDUCATIONALENVIRONMENT
TURAN M., BOZKURT E.
International Journal of Social Science & Human Behavior Study , cilt.2, sa.2, ss.50-54, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Organik Oyunlar ve Organik Oyun Alanları
TURAN M., ÇALIŞKAN E. F.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.91-96, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015İLKÖĞRETİM OKULLARI DERSLİKLERİNDE YER ALAN SIRALAR ÜZERİNDEKİ YAZILARIN ANALİZİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
TURAN M., ŞEKERCİ H., BOZKURT E., KÖMÜRBAY S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.1, sa.1, ss.71-80, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Okuma Uzmanlığına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
TURAN M., ALP D., YILDIRIM E., turan t., Erdem E., Celayir İ., et al.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.264-275, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
2012Ortaöğretim Kurumlarında Güvenlik
TURHAN M., TURAN M.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE , cilt.18, sa.1, ss.121-142, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011The profession of elementary teaching from the perspective of school administrators
TURAN M., TURHAN M.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.6, sa.1, ss.124-130, 2011 (Scopus)
2011
2011Okulöncesi Altı Yaş Grubu Öğrencilerin Sahip Oldukları Kelime Servetinin İncelenmesi
savaş m., TURAN M.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.1, ss.841-859, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Ücretli öğretmenlik sistemine ilişkin öğretmen görüşleri
TURAN M., BOZKURT E.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.4, ss.1543-1557, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Yazı Türlerine İlişkin Görüşleri
TURAN M.
Milli Eğitim
, sa.187, ss.8-22, 2010 (Scopus)
2010
2010SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DERS KİTAPLARI VE ÖĞRETİM MATERYALLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
TURAN M.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.9, sa.34, ss.1-16, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
2008İlköğretim Türkçe dersi ilk okuma yazma öğretiminde kullanılanses temelli cümle ve bitişik eğik yazı yöntemlerinin değerlendirilmesi
TURAN M., AKPUNAR B.
Fırat Üniversitesi SosyalBilimler Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.121-138, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
2006Öğrenci Görüşlerine Göre İdeal Beden Eğitimi Öğretmeninin Nitelikleri: Ölçek Geliştirme Çalışması
ÇOBAN B., TURAN M.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.149-161, 2006 (Hakemli Dergi)
2004
2004Coğrafya Eğitiminde Bilgisayar Destekli Ders Sunumunun Öğrenmedeki Rolünün Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
ŞENGÜN M. T., TURAN M.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.3, sa.3, ss.93-99, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
2004Öğretim Mateyali Olarak Kavram Haritaları
TURAN M., BOYRAZ Z.
Doğu anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.126-131, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Kalabalık Sınıflara İlişkin Görüşleri
TURAN M., EMİR Z. A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Gözünden: Sınıf Öğretmenliği Mesleğinin Durumu, Toplumdaki Yeri ve Saygınlığı
TURAN M., EMİR Z. A.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019İlkokullarda Yabancı Dil Öğretiminde Yaşanan Sorunlara İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
TURAN M., EMİR G., YORULMAZ Ü. E., AKSOY M. A.
18th International Primary Teacher Education Symposium, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018THE VIEWS OF EDUCATIONALISTS ON TECHNOLOGY, EDUCATION 4.0 AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE
TURAN M., emir z. a.
EducatioN 4.0 StudieS, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Eylül 2018, cilt.1, ss.39-50, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018An Analysis of Pre-service Teachers’Views towards the Technological Pedagogical Content Knowledge in Terms of Various Variables
SARAÇ E., TURAN M.
New Perspectives in Science Education, İtalya, 22 - 23 Mart 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Amatör Futbolcuların Bilgisayar – İnternet ve Playstation Oyunları Kullanımına İlişkin Görüşleri
TEL M., GÜR E., TURAN M.
15. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğretmen Yetiştirme Çalıştayları
TURAN M.
YÖK Öğretmen Yetiştirme Çalıştayları, Ankara, Türkiye, 06 Ekim 2017, cilt.1, ss.14-18, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017COMPETENCE-ORIENTED COURSE DESIGN ANDMONITORING: THE APPROACH OF ERASMUS PLUSPROJECT “BETTER E-LEARNING FOR ALL
Waal P. d., Poletti G., Beecroft R., Jose Alberto L., İLİN Ş. Ç., İLİN G., et al.
MoodleMoot Italy, ROMA, İtalya, 28 - 30 Eylül 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Üniversite Öğrencilerinin Eğitim ve Üniversiteye İlişkin Metaforik Algıları
BOZKURT E., TURAN M.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), ALANYA/ANTALYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul/kurum Yöneticilerinin Doküman Yönetim Sistemine İlişkin Görüşleri
TURAN M., TEKDEMİR A., DEMİR S., FIRAT K., ÖZDEMİR B., AYDINER Ş.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Öğretmenlere Performansa Dayalı Ücret Verilmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri
TURAN M., BOZKURT E.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), ALANYA/ANTALYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programında Yer Alan Değerler Eğitimi Kazanımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
TURAN M., BOZKURT E.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Öğretim Ortamında Yaşadıkları Sorunlar
TURAN M., BOZKURT E.
IV. International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016TÜRKİYE DE YAŞAYAN SURİYELİ MÜLTECİLERİN EĞİTİM VE SOSYAL YAŞAMDA YAŞADIKLARI SORUNLAR
TURAN M., Almahli A., Boran İ., Yücel i. B., Baran B., Ayerdem Y.
I. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016THE INVESTIGATION OF THE METAPHORIC PERCEPTIONSRELATED TO GAMES AND TOYS OF PRESCHOOL AND CLASS TEACHER CANDIDATES
TURAN M., TUNCER M., BOZKURT E.
THE 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE IN PHYSICAL EDUCATION,SPORTS AND PHYSICAL THERAPY, Elazığ, Türkiye, 18 - 20 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Öğretmen Adaylarının Eğitim ve Bazı Temel Kavramlara İlişkin Metaforik Algıları
TURAN M., YILDIRIM E.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.308, (Özet Bildiri)
2016
2016İlkokullarda Kaynaştırma Eğitiminde Yaşanan Sorunlar
TURAN M., bayar b., Demir S., Toker O., Turan N.
15. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.374, (Özet Bildiri)
2015
2015THE OPINIONS OF TEACHER AND SCHOOL MANAGEMENT TOWARD CO TEACHING IN PRIMARY SCHOOLS
TURAN M., BOZKURT E., İbrahim c., Babacan K.
International PAEDEIA Conference: European Symposium Young Teachers asChange Agents, Ankara, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2015, ss.9, (Özet Bildiri)
2015
2015Anne Eğitim Çalışmalarına Bir Örnek Anne Üniversitesi Projesi
TURAN M., GEZER ŞEN B.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.600, (Özet Bildiri)
2015
2015Sınıf Öğretmenliği bölüm Öğrencilerinin alan Sınavına İlişkin Görüşleri
TURAN M., Akyüz E., Seher M., Mücahit S., Taş S., Saliha U.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.524, (Özet Bildiri)
2015
2015İlköğretim Sınıf Ve Branş Öğretmenlerinin Fatih Projesine İlişkin Görüşleri
TURAN M., Polat M., Güneş M., Sağlayan M., Keskin E., Dede Ç., et al.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, ss.525, (Özet Bildiri)
2015
2015THE PROBLEMS FACED BY PRIMARY SCHOOL TEACHERS IN EDUCATIONAL ENVIRONMENT
TURAN M., BOZKURT E.
International Conference on Advances in Economics, Social Science and Human Behaviour Study - ESSHBS 2015, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 22 Şubat 2015, ss.97-101, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Değerler Eğitiminde Alternatif Bir Model Organik Okul
TURAN M.
Uluslararası İnsani Değerlerin Yeniden İnşası Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, ss.461-464, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013İlkokul 1 sınıf uyum ve hazırlık dönemi öğrenci çalışmave öğretmen kılavuz kitaplarının incelenmesi
TURAN M., atakan k., şibal u., AYAZ E., yolcu e., doğan h., et al.
12. Ulusal Sınıf Öğretmenliği EğitimiSempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Aile Destekli İlkokuma Yazma Öğretimi(Bir Model Önerisi)
TURAN M., YARAŞ Z.
8.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008Sınıf öğretmenlerinin yazı türlerine ilişkin görüşleri
TURAN M., özercan m., şahin Ç.
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyum Bildirileri, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, ss.683-686, (Tam Metin Bildiri)
2007
2007Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemine ilişkin görüş ve önerileri
TURAN M., GÖZLER A., Erdoğan B.
VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2007, ss.517-521, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim müfredatına ilişkin görüş ve önerileri
AKPUNAR B., TURAN M., GÖZLER A.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, cilt.2, ss.415-420, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004Öğretmen adayları gözüyle sınıf öğretmenlerinin yeterlilikleri
AKPUNAR B., TURAN M., Hasan T.
13. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
2004Avrupa Birliğine uyum sürecinde ilköğretim öğretim öğretmenlerinin demokrasi ve demokrasi eğitimine bakışı
AKPUNAR B., TURAN M.
Uluslararası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2004, ss.386-396, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002İlköğretim okullarında fen bilgisi eğitiminde materyal kullanımı
AKPUNAR B., TURAN M.
İlköğretim okullarında fen bilgisi eğitiminde materyal kullanımı., Ankara, Türkiye, 16 Eylül - 18 Şubat 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20236 Şubat 2023 Depremleri Sonrasında Hatay'daki Sınıf Öğretmenlerinin Eğitime İlişkin Deneyimleri Ve Endişeleri
TURAN M., EMİR Z. A.
İnterdisipliner Yaklaşımla Hatay’da Afet Deneyimi: 6 Şubat 2023 Depremini Tarihe Not Düşmek, EREN VEYSEL, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.21-32, 2023
2023
2023İlkokulda Değerler Eğitimi Aracılığıyla Deprem Bilinci Ve Hazırlığının Geliştirilmesi
TURAN M., EMİR Z. A.
İnterdisipliner Yaklaşımla Hatay’da Afet Deneyimi: 6 Şubat 2023 Depremini Tarihe Not Düşmek, EREN VEYSEL, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.279-290, 2023
2023
20236 Şubat 2023 Depremleri Sonrasında Hatay'daki Sınıf Öğretmenlerinin Eğitime İlişkin Deneyimleri ve Endişeleri
TURAN M., EMİR Z. A.
İnterdisipliner Yaklaşımla HATAY’DA AFET DENEYIMI 6 Şubat 2023 Depremini Tarihe Not Düşmek, Eren, Veysel, Editör, Nobel, Ankara, ss.21-32, 2023
2023
2023İlkokulda Değerler Eğitimi Aracılığıyla Deprem Bilinci ve Hazırlığının Geliştirilmesi
TURAN M., EMİR Z. A.
İnterdisipliner Yaklaşımla HATAY’DA AFET DENEYIMI 6 Şubat 2023 Depremini Tarihe Not Düşmek, Eren, Veysel, Editör, Nobel, Ankara, ss.279-289, 2023
2021
2021Değerlerin Kaynağı/Kaynakları ve Temelleri
EMİR Z. A., TURAN M.
Karakter ve Değerler Eğitimi, Turan, Mehmet ve Bozkurt, Eyüp, Editör, Vizetek, Ankara, ss.81-94, 2021
2018
2018Araştırmalar İçin Yeni Hamleler
TURAN M.
How Peaple Learn, mehmet akif erdener, bayram yıldız, Editör, Nobel, Ankara, ss.248-284, 2018
2016
2016Öğrenme-Öğretme İlkeleri
TURAN M.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Prof. Dr. Asuman Seda Saracaloğlu, Doç. Dr. Adnan Küçükoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.99-116, 2016
2016
2016Öğretim Stratejileri
TURAN M.
Öğretim İlke ve yöntemleri, Prof. Dr. Asuman Seda SARACALOĞLU, Doç. Dr. Adnan KÜÇÜKOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.153-168, 2016
2006
2006Fen Öğretiminde Teknoloji ve Materyal Kullanımı
TURAN M.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Hazırlama, Prof. Dr. Mehmet GÜROL, Editör, Akış Yayıncılık, Ankara, ss.239-264, 2006
2006
2006Yeni İlköğretim Programları
TURAN M.
Öğretimde Planlama Öğretimde Değerlendirme, Prof. Dr. Mehmet GÜROL, Editör, Akış Yayıncılık, Ankara, ss.41-70, 2006
Desteklenen Projeler
Devam Ediyor
Devam EdiyorDrama Techniques in the English Language Classroom Lifelong Learning Programme Grundtvig
TURAN M.
Devam Ediyor
Devam EdiyorYurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı
TÜBİTAK Projesi
TURAN M.
2015 - 2018
2015 - 2018Better e-learning for all
TURAN M., TÜREL Y. K., TURHAN M.(Yürütücü), İLİN Ş. Ç.(Yürütücü)
2015 - 2018
2015 - 2018Better e-learning for all 2015-1-TR01-KA204-021954
TURAN M., TÜREL Y. K., BOZKURT E., EKİCİ S., EROL Y. C., TURHAN M.(Yürütücü)
2013 - 2016
2013 - 2016E Portfolio System as a Source for Employment of Prospective VET Graduates
TURAN M.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2016
Ocak 2016Bildiri (Tam Metin)
Ocak 2016
Ocak 2016Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016