Doç. Dr. GÜLTEN KOŞAR


EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim

Metrikler

Yayın

53

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Diğer Toplam)

23

Proje

2

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Lisans

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Türkiye

2012 - 2016

2012 - 2016

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Siyaset Bilimi Ve Kamu Yönetimi Bölümü, Türkiye

2000 - 2004

2000 - 2004

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

The influence of brain-compatible learning on English language proficiency of adult learners

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

2011

2011

Yüksek Lisans

Improving adult EFL learners' speaking skills through strategies-based instruction

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

Fransızca

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

2017 - 2018

2017 - 2018

Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi

2013 - 2017

2013 - 2017

Okutman

Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi

2009 - 2013

2009 - 2013

Okutman

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2009

2005 - 2009

İngilizce Öğretmeni

Adana/Feke Karacaoğlan İlköğretim Okulu, İngilizce Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Teaching English to Young Learners II

Reading Skills II Sürdürülebilir Kalkınma

Teaching Practicum I

Reading Skills I

Teaching Practicum II

Critical Reading and Writing

Test preparation in English Language Teaching

Community Service

Teaching English to Young Learners I

Assessment and Evaluation in Foreign Language Teaching

Pragmatics and Language Teaching

English-Turkish translation

School Experience

Teaching Practicum

Foreign Language I

Foreign Language II

Oral Expression and Public Speaking

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

Does online teaching enable the achievement of the English language learning objectives specified in the 9th-12th grades English Curriculum? A qualitative case study into Turkish pre-service English-as-a-foreignlanguage teachers’ views about it

KOŞAR G.

1. Pandemi Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi Uluslararası Kongresi 19-20 Haziran 2021 Hakemli Bilimsel Bildiriler, Türkiye, 19 Haziran 2021, ss.163-175, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

Assessing young English-as-a-foreign-language (EFL) learners’ learning: What are pre-service EFL teachers’ viewpoints on it?

KOŞAR G.

the 9th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 13 Aralık 2020, ss.661-677, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Unfolding language learning beliefs: A study on student EFL teachers

KOŞAR G., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.

11 th INTERNATİONAL ULEAD CONGRESS, ICRAL, 24 - 26 Ekim 2019, ss.202-216, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

An investigation into the impact of brain-based learning on EFL students’ proficiency levels

KOŞAR G.

5th International Conference on Lifelong Education and Learning for ALL, 9 Temmuz - 11 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

A Study of EFL Instructors’ Perceptions of Blended Learning

KOŞAR G.

International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, GlobELT 2016, Türkiye, 14 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

A contrastive interlanguage analysis of the highest frequency vocabulary in advanced and native English

AKBANA Y. E., KOŞAR G.

The third european conference on language learning, Brighton, İngiltere, 1 - 05 Temmuz 2015, ss.281-298, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

The Interrelatedness between Metacognitive Learning Strategies and Autonomy in Adult EFL Classes

KOŞAR G., BEDİR H.

Third 21st Century Academic Forum Conference at Harvard, boston, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Eylül 2015, cilt.6, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

The Interconnection between Individually Guided Professional Development Activities and the Emergence of Autonomous Teachers

KOŞAR G., AKBANA Y. E.

The 8th International ELT Research Conference "Innovative Approaches" to Research in ELT, Çanakkale, Türkiye, 15 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

A Comparison of Multiple and Single Exemplar in Verb Learning and Extension

KOŞAR G.

LIF 2014 Conference on Exploring the Challenges and Opportunities in Linguistics and English Language Teaching (ELT), Antalya, Türkiye, 27 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2010

2010

Second Language Acquisition (SLA) of English Reflexive and Referring Pronouns by Turkish University Prep-Class Students

KOŞAR G., AKBANA Y. E.

3rd Annual International Conference on Philology, Literatures and Linguistics, Yunanistan, 12 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

An In-depth Analysis of Foreign Language Course Books to Investigate How and to What Extent Current Global Crises Are Covered in Them

AKBANA Y. E., KOŞAR G.

Silencing Refugees’ Voices in Educational Practices, ALKIŞ KÜÇÜKAYDIN MENŞURE, ULUM HAKAN, ULUM ÖMER GÖKHAN, Editör, Springer Cham, ss.19-36, 2024

2023

2023

The Substantial Need For Digitalizing Language Teaching Methods And Materials

AKBANA Y. E., KOŞAR G.

Digitalizing English Language Teaching, Akbana, Y. E., & Koşar, G., Editör, PEGEM Akademi, ss.2-16, 2023

2022

2022

Yabancı Dil Eğitiminde Eleştirel Okuryazarlık

KOŞAR G.

Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda Dolapçıoğlu, Editör, PEGEM, Ankara, ss.156-165, 2022

Sanatsal Etkinlik

Mayıs 2015

Mayıs 2015

Çukurova International ELT Teachers Conference

KOŞAR G.



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 33

h-indeksi (SCOPUS): 3