Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2007
2007Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme düzeylerinin değerlendirilmesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorHatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2015
2010 - 2015Ar-Ge Kordinatörü
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ar-Ge Kordinatörü
Verdiği Dersler
Lisans
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Lisans
Öğretim Teknolojileri
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Karşılaştırmalı Eğitim
Seçmeli I: Hayat Boyu Öğrenme
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pdr’de Program Geliştirme
Ölçme ve Değerlendirme
Zih.Engelliler İçin Öğrt. Tekn. ve Materyal Tas.I
Zih.Engelliler İçin Öğrt. Tekn. ve Materyal Tas.II
Pdr’de Program Geliştirme
Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı
Eğitim Bilimine Giriş
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
STEM etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin matematik okuryazarlığı öz-yeterliklerine ve başarılarına etkisi
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S. (Danışman)
M.TUNÇ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
20201. Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Yaratıcılık Öğretim Etkinlikleriyle Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
GÜRKAN B., Dolapcioglu S.
Eğitim ve Bilim
, cilt.45, sa.202, ss.51-77, 2020 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20241. A Needs Analysis on the Development of English Teaching Program for the School of Foreign Languages During the COVID-19 Distance Education Process: Reading Skills
TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., KULAKSIZ E.
Pamukkale University Journal of Education
, cilt.1, sa.61, ss.335-360, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20222. AVRUPA BİRLİĞİ PROJELERİ: ERASMUS+ PROGRAMI VE EYLEM PLANLARI
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., GİRİŞKEN M. C.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.19, sa.49, ss.296-317, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Öğretim Strateji, Yöntem ve Tekniklerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi: Meta Analiz
SUBAŞI M., Dolapcioglu S.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.36, sa.3, ss.643-666, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. The Relationship between Scientific Process Skills and Science Achievement: A Meta-Analysis Study
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., SUBAŞI ÇOLAK M.
Journal of Science Learning , cilt.5, sa.2, ss.363-372, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. A Need Analysis on Development of Creative Thinking Skills: A Phenomenological Study
TOK Ş., Dolapcioglu S., Akgün Özpolat E.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.1-18, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Need Analysis on Development of Creative Thinking Skills: A Phenomenological Study
TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., AKGÜN ÖZPOLAT E.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.1-18, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Thinking through Arguments on Comparative Education Topics: A Contemporary Learning Approach in Pre-service English Language Teacher Educatio
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., KOŞAR G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.4, ss.196-207, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Thinking through Arguments on Comparative Education Topics: A Contemporary Learning Approach in Pre-service English Language Teacher Education
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., KOŞAR G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.4, ss.196-207, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20219. An inquiry into EFL teachers beliefs concerning effective teaching, student learning and development
KOŞAR G., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.5, sa.3, ss.221-234, 2021 (Scopus)
2021
202110. Role of the Cognitive Research Trust Thinking Program in Developing Critical Thinking Skills*
Dolapcioglu S., Doğanay A.
Sakarya University Journal of Education
, cilt.11, sa.2, ss.396-411, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202011. The effects of teaching strategies, methods and techniques on creative thinking: A meta-analysis study
Dolapcioglu S., GÜRKAN B.
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.149-188, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012. Düşünen Sınıf Materyallerinin (DSM) PISA Okuma Becerileri Üzerinde Etkisi
Dolapcioglu S.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.196-210, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. ÖĞRETMENLERİN PROGRAM TASARIM TERCİHLERİ FELSEFİ İNANÇLARI VE SINIF İÇİ UYGULAMALARINA YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR BAKIŞ
Dolapcioglu S.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.19, sa.75, ss.1108-1121, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202014. KAVRAM ÖĞRETİMİ SÜRECİNİN “BİL, ANLA, YAP” BOYUTLARI BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
BOLAT Y., Dolapcioglu S.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.61-80, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Promoting Inquiry Skills for the Improvement of Self-Efficacy Domains in Special Education Pre-Service Teacher Training
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.9, sa.2, ss.201-220, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Öğretmenlerin Program Tasarım Tercihleri (PT), Felsefi İnançları ve Sınıf İçi Uygulamalarına Yönelik Karşılaştırmalı Bir Bakış
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.19, sa.75, ss.1108-1121, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Düşünme Becerilerini Destekleyici Sınıf Ortamı için Öğretmen Desteği: Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarıları Boyutunda İncelenmesi
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.48, sa.2, ss.1429-1454, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. A Suggesstion on PCT Development in Teacher Education: Pedagogical Thinking Training.
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.11, sa.4, ss.42-63, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201919. Aesthetics and aesthetic creativity in social studies
Dolapcioglu S., GÜRKAN B., KARAKUŞ M.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
, cilt.9, sa.3, ss.913-944, 2019 (Scopus)
2019
201920. Evaluating the Student-Teacher Relationship in Elementary Schools: “My Teacher I-Child”
ÖZ A. Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
ASIAN JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING , cilt.5, sa.1, ss.8-17, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201721. SELF-ESTEEM AND DECISION MAKING STYLES IN DECISIONMAKING AS THE PREDICTORS OF CRITICAL THINKINGDISPOSITIONS OF UNIVERSITY STUDENTS
ÇOLAKKADIOĞLU O., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.28, ss.209-222, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
201322. Wiews of the Novice Teachers Regarding Planning and Implementingthe Plan
TOK Ş., TOK T. N., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
International Journal of Educational Research , cilt.1, sa.4, ss.159-164, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201323. Reflective teaching practices in Turkishprimary school teachers
TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
TEACHER DEVELOPMENT
, cilt.17, sa.2, ss.265-287, 2013 (Scopus)
2013
201324. The relationship between emotional intelligence and classroom management approaches ofprimary school teachers
TOK T. N., TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Educational Research , cilt.4, sa.2, ss.134-142, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201325. The perception levels of the novice teachers' problem solving skills.
TOK T. N., TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , cilt.116, sa.1, ss.415-420, 2013 (Hakemli Dergi)
2008
200826. Düşünme Şapkalarının Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlamaya Etkisi
GELEN İ., Dolapcioglu S., Keskin A.
Milli Eğitim
, cilt.37, sa.179, ss.39-50, 2008 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Öğretim Programını Destekleyen Etkinlikler (Co-Curricular Aktivities) Geliştirmeye Yönelik Bir İhtiyaç Analizi
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., TOK Ş.
The 10th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI –EPOK), Türkiye, 26 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Öğretmen Eğitim Programlarının Desteklenmesinde Ders Dışı Etkinlikler: Kariyer Planlama ve Mesleki Gelişim
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., EMİR Z. A.
X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Ankara, Türkiye, 26 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. Üniversite Öğrencilerinin Ders Dışı Etkinlikler (Extracurricular) Katılımının İncelenmesi: Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Örneği
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., TOK Ş., YÜCE E.
VIII. International TURKCESS Congress, Türkiye, 20 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2020
20204. Eylem araştırmalarında etik zorluklar: Ötekileştirme ve Gerçekleri Bulma
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
I. Uluslararası Etik Kongresi, 2 - 03 Mayıs 2020, (Özet Bildiri)
2019
20195. ÖĞRETİM PROGRAMLARI ARACILIĞIYLA ESTETİK OKURYAZARLIK
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
6th International Conference on Social Sciences, 15 - 17 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20196. Unfolding language learning beliefs: A study on student EFL teachers
KOŞAR G., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
11 th INTERNATİONAL ULEAD CONGRESS, ICRAL, 24 - 26 Ekim 2019, ss.202-216, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Determining the viewpoints of teacher candidates on project preparation and implementation process
Bolat Y., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, 9 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Yaratıcılık Öğretim Etkinlikleriyle Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
GÜRKAN B., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 26 - 27 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Rehberlik Çerçeve Programının Beceri Boyutlarında İncelenmesi: Beceri temelli Öğretim
ÇOLAKKADIOĞLU O., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
8th International Congress Of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.125, (Özet Bildiri)
2018
201810. Geçici Koruma Statüsündeki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Gereksinimlerine Yönelik İhtiyaç Analizi
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., Bolat Y.
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Eleştirel Düşünme Eğiliminin Yordayıcısı Olarak Karar Vermede Özsaygı ve Karar Verme Stilleri
ÇOLAKKADIOĞLU O., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
3rd International CONFERENCE on LIFELONG LEARNING AND LEADERSHIP FOR ALL, Porto, Portekiz, 12 - 14 Eylül 2017, ss.41, (Özet Bildiri)
2015
201512. Pre-Service Teacher Education according to Novice Teachers’ Views
TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2015, ss.270-271, (Özet Bildiri)
2013
201313. The Perception Levels of The Novice Teachers’ Problem-Solving Skills
TOK T. N., TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013, 6 - 08 Şubat 2013, ss.415-420, (Tam Metin Bildiri)
2013
201314. Views of the Novice Teachers Regarding Planning and Implementing the Plan
TOK Ş., TOK T. N., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
5th World Conference on Educational Science, 5 - 08 Şubat 2013, (Özet Bildiri)
2012
201215. Öğretmen ve öğrenci yansıtma yazıları ile CORT (Cognitive Research Trust) 5 Derslerinin Değerlendirilmesi: Eleştirel Düşünme
DOĞANAY A., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.122, (Özet Bildiri)
2012
201216. Uygulama Örnekleriyle Disiplinlerarası Öğretim
KARAKUŞ M., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., GÜRKAN B., KARADUMAN B., Bolat Y.
2. Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2011
201117. Aesthetic Creativity in Teaching Social Studies
KARAKUŞ M., GÜRKAN B., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., ÇAPAR M.
ı. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI ve Öğretimi Kongresi, 5 - 08 Ekim 2011, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2011
201118. Sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyi ile sınıf yönetimi yaklaşımları arasındaki ilişki
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 05 Ekim 2011, (Özet Bildiri)
2011
201119. Profile of Reflective Thinking in Class Taechers
TOK Ş., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Urban Education, ECER, Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Digitalizing Teaching Writing
KADAN Ö. F., DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Digitalizing English Language Teaching, AKBANA YUNUS EMRE, KOŞAR GÜLTEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.71-102, 2024
2023
20232. Digitalizing Teaching Writing
KADAN Ö. F., DOLAPÇIOĞLU S.
Digitalizing English Language Teaching, Akbana Yunus Emre, Koşar Gülten, Editör, PEGEM Akademi, Ankara, ss.71-102, 2023
2022
20223. Öğrenme Konuları Üzerine, Öğretmenlik Uygulamaları ve Öğrenmenin Nörolojik Temelleri Üzerine Yardımcı Kaynak
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., DOĞAN GÜNGEN B.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2022
2022
20224. Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., KUTLU Ö., KILIÇOĞLU E., KOŞAR G., SUBAŞI ÇOLAK M.
Pegem Akademi, Ankara, 2022
2022
20225. PISA Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık Becerilerinin Öğretim Programları ile Bütünleştirilmesi ve Öğretim
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Sevda Dolapçıoğlu, Editör, Pegem Yayınevi, Ankara, ss.2-47, 2022
2019
20196. Eylem Araştırmasında:Yöntem, Ya klaşım, Modeller vePlanlama
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S.
EĞİTİMDEEYLEM ARAŞTIRMALARI, , Editör, nobel, Ankara, ss.279-310, 2019
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020