Düşünme Şapkalarının Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlamaya Etkisi


GELEN İ., Dolapcioglu S., Keskin A.

Milli Eğitim, cilt.37, sa.179, ss.39-50, 2008 (Scopus) identifier identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 37 Sayı: 179
  • Basım Tarihi: 2008
  • Dergi Adı: Milli Eğitim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.39-50
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırma, altı şapkalı düşünme tekniğinin Türkçe dersinde öğrencilerin okuduğunu anlama başarısına etkisini sınamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada okuduğunu anlama testi kullanılmıştır. Böylece deneysel etki ön test ve son test olarak incelenmiştir. Çalışma grupları random olarak seçilen 1 adet deney grubu ve 1 adet kontrol grubundan oluşmaktadır. Deneysel uygulama deney grubunda 3. sınıf Türkçe dersinde beş hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri ve bağımsız gruplar t - testi kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi p≤= .05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, altı şapkalı düşünme tekniğinin uygulandığı deney grubunun (X=24, p≤=.002), geleneksel Türkçe dersinin uygulandığı kontrol grubuna göre (X=20,15) okuduğunu anlama başarısında daha etkili olduğu belirlenmiştir.