Üst düzey düşünme öğretimi tüm öğrenciler ve dersler için önemlidir. Düşünme becerileriningelişimini desteklemek için dili anlama sorunlarından biri, yazılı metinlerin anlaşılmamasıüzerinedir. Bu çalışmanın iki ana amacı vardır. Bunlardan ilki DSM materyallerinin geliştirme veuygulama özelliklerini sunmak. İkincisi ise bu materyallerinin PISA metin türlerini anlamaya etkisiniaraştırmaktır. Karma yöntem ile yürütülen çalışmada yarı deneysel araştırma deseni ve görüşmetekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma grubu, 25 sekizinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Sonuçolarak DSM’nin sürekli ve süreksiz PISA metin türlerini anlamaya anlamlı etkisi olduğu bulunmuştur.Bu katkılar, cevaba dayanak sunma, paragraf sorularını okuma ve anlama, ana fikri anlama, sosyaldestek, birbirini dinleme, Türkçe, Matematik ve Fen ve Teknolojileri ders başarısına olumlu katkılarıtespit etme olarak sıralanabilir.
Teaching of higher-order thinking skills is important in all subjects and for all students. One of the main problems of understanding language to support thinking skills is related to not comprehending written texts. This study had two main purposes. First of them was to explain how to develop and apply MTC. Second one was to investigate the effect of these materials on the comprehension of PISA text types. In the study conducted with Convergent Parallel Design, quasiexperimental research design and interview techniques were used. The study group consisted of 25 eight grade students. As a conclusion, it was found that MTC contributed to understanding continuous and discontinuous PISA text types. These contributions can be listed as evidenceproviding, reading and comprehension of paragraph questions, getting the gist, social support, peer listening, positive contributions to the success of Turkish, Math and Science lessons, attractive materials and encouraging to read.