Eğitim Bilgileri
2012 - 2015
2012 - 2015Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Ortaokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Denklem ve Eşitlik Konusunda Bilgi Oluşturma Süreçlerinin İncelenmesi: APOS Teorisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim öğretmenlerinin etkinlik kavramına ve uygulanışına ilişkin görüşleri
Gaziantep Üniversitesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
2016 - 2021
2016 - 20212015 - 2016
2015 - 2016Araştırma Görevlisi
Akademi Dışı Deneyim
2011 - 2015
2011 - 2015Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Öğretmen
Verdiği Dersler
Lisans
Ortaokul Matematik Öğretim Programları
Lisans
Özel Eğitimde Matematik Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması
Matematik Tarihi
Ortaokul Matematik Öğretim Programları
Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme
Matematik Sınıflarında İletişim
Topluma Hizmet Uygulamaları
Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Matematik Öğretimi-II
İlkokulda Temel Matematik
Matematik Öğretimi-I
Dünyada Okul Matematiği
Zihinsel Engellilere Matematik Öğretimi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyleri ve matematik öğretimine yönelik kaygı düzeyleri ile mesleki inançları arasındaki ilişkiler
KILIÇOĞLU E. (Danışman)
A.ÖZBEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Otantik etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin oran orantı konusundaki akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
KILIÇOĞLU E. (Danışman)
T.ÖZKAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğretme stillerine ve öğretim tercihlerine yönelik bir ölçek geliştirme çalışması: Geçerlik ve güvenirlik
KILIÇOĞLU E. (Danışman)
N.HÜRRİYETOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
5e öğrenme modelinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin zihinsel yapılarına ve bilimin doğasını öğrenmelerine etkisinin incelenmesi
KILIÇOĞLU E. (Danışman)
D.DALAK(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Social and socio-mathematical norms constructed by teachers in classes through the development of noticing skills
Baki G. O., KILIÇOĞLU E.
International Electronic Journal of Mathematics Education
, cilt.18, sa.1, 2023 (ESCI)
2022
2022Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Süreç Standartları Kapsamında İncelenmesi
Zeybek Simsek Z., açıl e.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.13, sa.2, ss.1440-1459, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Süreç Becerilerinin İncelenmesi
açıl e., ÖZDEMİR BAKİ G.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.99-120, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Predicting the Mathematical Abstraction Processes Using the Revised Bloom’s Taxonomy: Secondary School 7th Graders
KILIÇOĞLU E., KAPLAN A.
Athens Journal of Education
, cilt.9, sa.2, ss.237-256, 2022 (Scopus)
2021
2021The Skills of Mathematics Teachers with Different Professional Experiences to Notice the Evidence of Student Thinking
ÖZDEMİR BAKİ G., KILIÇOĞLU E.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.7, sa.4, ss.1226-1244, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Ortaokul Cebirsel Faaliyetlerde Matematiksel Süreç Standartlarının Kullanım Durumu
açıl e.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.137-166, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Development Process of Classroom Teacher Candidates for Teaching Mathematics: Self-Efficacy, Anxiety and Professional Belief
Ozben A., Kılıçoğlu E.
Participatory Educational Research
, cilt.8, sa.2, ss.129-146, 2021 (Scopus)
2021
2021REFLECTIONS OF AUTHENTIC LEARNING ON STUDENTS’xx SCIENTIFIC PROCESS SKILLS AND ACHIEVEMENTS IN MATHEMATICS
Özkan T., KILIÇOĞLU E.
Acta Didactica Napocensia , cilt.14, sa.1, ss.29-45, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Ortaokul Matematik Ders Kitabı Etkinliklerinde Soyutlama Becerisinin İncelenmesi
açıl e.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.3, ss.628-652, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Scientific Process Skills in Mathematics: Test Development Study
Özkan T., açıl e.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.415-449, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Öğretmenlerin Mesleki İnançları ile Öğrencilerin Problem Çözmeye Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki: İsteklilik, Sebat ve Güven
açıl e., ERBAY O.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.28, sa.4, ss.1882-1891, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Teacher Learning and Its Place in Mathematics Teaching
KILIÇOĞLU E.
Eurasian Journal of Teacher Education , cilt.1, sa.2, ss.96-112, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Teaching Styles Scale: Validity and Reliability Study
Hürriyetoğlu N., KILIÇOĞLU E.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.2, ss.222-237, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020A Study on the Professional Development of Prospective Primary SchoolTeachers: Subject Matter Knowledge on Geometry
KILIÇOĞLU E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.12, sa.2, ss.30-54, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Examination of teachers' classroom practices through a video club process in terms of students' mathematical thinking
Baki G. Ö., KILIÇOĞLU E.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.11, sa.3, ss.619-645, 2020 (Scopus)
2019
2019Planning Skills of the Prospective Elementary School Teachers in Mathematics Course
KILIÇOĞLU E.
International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology , cilt.7, sa.4, ss.348-366, 2019 (Scopus)
2019
2019Classroom Reflections of Model-Based Instruction: Ace Teaching Cycle
KILIÇOĞLU E., KAPLAN A.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.2, ss.191-211, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019An Examination of Middle School 7th Grade Students’ Mathematical Abstraction Processes
açıl e., KAPLAN A.
Journal of Computer and Education Research
, cilt.7, sa.13, ss.233-256, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Analysis of Studies Made for Mentally Disabled Students in the Mathematics Education: Turkey Example
AÇIL E., ÖZBEN A.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.13, sa.27, ss.399-417, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017Öğrencilerin Matematiksel Dili Kullanma ve Anlama Becerisi ile Öğretmenlerinin Öğrencilerin Matematiksel Dili Nasıl Kullandıklarını Fark Edebilme Yeteneği
AÇIL E., ZEYBEK Z.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.42, sa.42, ss.87-107, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20156. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BÖLÜNEBİLME KURALLARI VEASAL SAYILAR ALT ÖĞRENME ALANINDAKİ BAŞARILARINA İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ
KAPLAN A., AÇIL E.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.10, sa.1, ss.7-23, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015ORTAOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EŞİTSİZLİK KONUSUNDAKİ BİLGİ OLUŞTURMA SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
KAPLAN A., AÇIL E.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.10, sa.1, ss.130-153, 2015 (Hakemli Dergi)
2010
2010SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ETKİNLİK KAVRAMINAİLİŞKİN ALGILARI
ÖZMANTAR M. F., BOZKURT A., DEMİR S., BİNGÖLBALİ E., AÇIL E.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.30, ss.379-398, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
2021ÜLKELERİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETİM UYGULAMALARINDAKİ YAKLAŞIMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ VE TÜRKİYE’NİN DURUMU
KILIÇOĞLU E.
Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Erzurum, Türkiye, 04 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021SECONDARY MATHEMATICS TEACHERS’ NOTICING SKILLS TYPES OF EVIDENCE FOR STUDENT THINKING
ÖZDEMİR BAKİ G., KILIÇOĞLU E.
International Conference on Humanities, Social and Education Sciences, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2021, (Özet Bildiri)
2019
2019Otantik Etkinlikler İle Desteklenen Matematik Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri
Kara T., KILIÇOĞLU E.
8th Eurasian Conference on Language and Social Sciences, 18 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Simetri ve Sonsuzluk Kavramları Üzerine
KILIÇOĞLU E.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, 18 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Mesleki İnanç Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi
ÖZBEN A., KILIÇOĞLU E.
AL FARABI 6. International Conference on Social Sciences, 15 - 17 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Sınıf Öğretmen Adayların Geometride Sahip Olduğu Yanılgılar: Hatay İli Örneği
KILIÇOĞLU E.
AL FARABI 6. International Conference on Social Sciences, 15 - 17 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019A Scale Development Study for Teachers’ Teaching Styles: Validity and Reliability
KILIÇOĞLU E., Hürriyetoğlu N.
INTERNATIONAL LEARNING TEACHING ANDEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 5 - 07 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Öğretmenlerin Öğretim Tercihlerine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Geçerlik ve Güvenirlik
KILIÇOĞLU E., Hürriyetoğlu N.
International Learning Teaching and Educational Research Congress, Amasya, Türkiye, 05 Eylül 2019, ss.150, (Özet Bildiri)
2019
2019Investigation of Middle School 7th Graders’ Mathematical Abstraction Processes
KILIÇOĞLU E., KAPLAN A.
Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Mathematics Course Planning Skills of Prospective
KILIÇOĞLU E.
International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Anadili Türkçe Olan Öğrenciler ile Anadili Farklı Olan öğrencilerin Matematiksel Dile İlişkin Tutumlarını Karşılaştırılması
KILIÇOĞLU E., Karakaya M.
ICES UEBK 2018, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018MENTALLY DISABLED STUDENT WORKS IN TURKEY TO SOME VARIABLES of the FIELD INVESTIGATION OF MATHEMATICS
AÇIL E., ÖZBEN A.
ICES UBEK 2018, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Öğretme Stili Ölçeği uyarlama Geliştirme ve Uygulama çalışması: Geçerlilik ve Güvenirlik
KILIÇOĞLU E., Hürriyetoğlu N.
ICES UEBK 2018, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğrenme Stilleri ile İlgili Matematik, Fen Bilimleri ve Türkçe Çalışmalarının İçerik Analizi: Türkiye Örneği
AÇIL E., Hürriyetoğlu N.
8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership Universidade Aberta, Lizbon, Portekiz, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Classroom Norms in Abstraction Applıcatıons of 7th Grade Students in Secondary School
AÇIL E.
8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership Universidade Aberta, Lizbon, Portekiz, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Ortaokul Kitaplarında Yer Alan 7. Sınıf Etkinliklerin Bilişsel İstem Düzeyleri Otantik Öğrenmeyi Destekliyor Mu?
AÇIL E., Karakaya M., Özkan T.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Translation Adaptation and Validation of Student Attitude toward STEM Scale for Use in Turkey
ARIK S., AÇIL E., ÇELİKOĞLU M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST2016)), MUĞLA / BODRUM, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.188, (Özet Bildiri)
2016
2016SCIENCE TECHNOLOGY ENGINEERING ART AND MATHEMATICS IN TURKEY
AÇIL E., ARIK S.
İCEMST16, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016ORTAOKUL 3 SINIF ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL BECERİLERİ
ZEYBEK Z., AÇIL E.
UFBMEK, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015HOW DO TEACHERS NOTICE STUDENTS ABILITY TO USE AND UNDERSTAND MATHEMATICAL LANGUAGE
AÇIL E., ZEYBEK Z.
İDEAL 2015, Amasya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015APOS Teorisi Temelli Öğretimin Öğrencilerin Problem Kurma ve Çözme Becerilerine Etkisi
AÇIL E., KAPLAN A.
EJER CONGRESS 2015, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Matematiksel düşünme becerisine yeni bir perspektif: RBC ve RBCC modeli
KILIÇOĞLU E., KAPLAN A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Ortaokul 4. sınıf öğrencilerinin eşitsizlik konusundaki soyutlama süreçlerinin RBC modeli bağlamında incelenmesi
KILIÇOĞLU E., KAPLAN A.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.735-739, (Özet Bildiri)
2013
20136. sınıf öğrencilerinin bölünebilme kuralları ve asal sayılar konusundaki başarılarına ve kalıcılık düzeylerine işbirlikli öğrenme yönteminin etkisinin incelenmesi
KAPLAN A., KILIÇOĞLU E.
12. Matematik Sempozyumu: Toplum’da Matematik, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
2012İlköğretim öğretmenlerinin matematik dersindeki davranışlarının öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
KILIÇOĞLU E., KAPLAN A.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, 13 - 15 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA
DOĞAN DOLAPÇIOĞLU S., KUTLU Ö., KILIÇOĞLU E., KOŞAR G., SUBAŞI ÇOLAK M.
Pegem Akademi, Ankara, 2022
2022
2022İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ETKİNLİK KAVRAMINA YÖNELİK ALGILARI VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
KILIÇOĞLU E.
Eğitim Araştırmaları Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar , Doç. Dr. Gülden GÜRSOY Dr. Öğr. Üyesi Murat YİĞİT, Editör, Livre de Lyon, ss.33-49, 2022
2022
2022Matematiksel Yetkinlikler ve Okuryazarlık
KILIÇOĞLU E., ÖZDEMİR BAKİ G.
Düşünme Süreçlerine Dayalı Okuryazarlık ve PISA, Dolapçıoğlu Sevda, Editör, PEGEM, Hatay, ss.95-128, 2022
2021
2021ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ: AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ, TÜRKİYE VE İSRAİL
KILIÇOĞLU E.
Eğitim Bilimleri (Araştırma, Teori), GÜR, Hülya, Editör, Lıvre De Lyon, Lyon, ss.45-63, 2021
2020
2020Geometrik Dönüşümler
KILIÇOĞLU E., ZEYBEK ŞİMŞEK Z.
Geometri ve Öğretimi, Dr. Öğr.Üyesi Tuba AĞIRMAN AYDIN, Dr. Öğr. Üyesi Betül KÜÇÜK DEMİR, Editör, PEGEM, ss.235-272, 2020
2018
2018Öğrenme Stilleri İle İlgili Matematik, Fen Bilimleri ve Türkçe Çalışmalarınınİçerik Analizi: Türkiye Örneği
AÇIL E., Hürriyetoğlu N.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ÖRNEK ARAŞTIRMALAR, Prof. Dr. Adem İşcan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.439-454, 2018
2017
20177. sınıf matematik etkinlikleri otantik öğrenmeyi destekliyor mu?
AÇIL E., Karakaya M., Kara T.
Küreselleşen Dünyada Eğitim E-Kitap, Prof. Dr. Özcan DEMİREL, Dr. Serkan DİNÇER, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.527-540, 2017
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022
Eğitim Fakültesi Matematik Laboratuvarı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KILIÇOĞLU E. (Yürütücü), ERBAY O., ŞÖHRETLİ G., SAYGINER Ş., MİNİSKER M.
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik algı düzeyleri ve matematik öğretimine yönelik kaygı düzeyleri ile mesleki inançları arasındaki ilişkiler
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KILIÇOĞLU E. (Yürütücü), ÖZBEN A.
2018 - 2019
2018 - 2019Otantik etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin oran orantı konusundaki akademik başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KILIÇOĞLU E. (Yürütücü), Kara T.
2013 - 2017
2013 - 20175E Modelinin Ortaokul 5. Sınıf Öğrencilerinin Zihinsel Yapılarına ve Bilimin Doğasını Öğrenmelerine Etkisinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KILIÇOĞLU E. (Yürütücü), Dalak D.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi
Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Diğer Dergiler
Ocak 2016
Ocak 2016