Dr. Öğr. Üyesi SEVDA ÇETİNKAYA


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM

SINIF EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

35

Atıf (Scopus)

110

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Diğer Toplam)

8

Proje

3

Tez Danışmanlığı

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1989 - 2000

1989 - 2000

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1987 - 1989

1987 - 1989

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1983 - 1987

1983 - 1987

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2000 - Devam Ediyor

2000 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

1992 - 2000

1992 - 2000

Öğretim Görevlisi Dr.

Yönetimsel Görevler

2013 - 2016

2013 - 2016

2003 - 2008

2003 - 2008

2003 - 2008

2003 - 2008

2003 - 2004

2003 - 2004

Akademi Dışı Deneyim

1988 - 1992

1988 - 1992

belletmen

Özel Daüşşafaka lisesi, belletmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği

Afetler ve Afet Yönetimi

Öğretmenlik Uygulaması I

Hayat Bilgisi Öğretimi

Genel Fiziki Coğrafya

Yer Bilimi

Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya

Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası

Öğretmenlik Uygulaması II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası

Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

KLİMATOLOJİ I

KLİMATOLOJİ II

KLİMATOLOJİ TATBİKATI

EKOLOJİ ve ÇEVRE SORUNLARI

GENEL COĞRAFYA

BİTKİ COĞRAFYASI

KARST JEOMORFOLOJİSİ

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ

Okul Deneyimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlkokulda Hayat Bilgisi Öğretimi

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Lisansüstü Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Tez Çalışması

Dönem Projesi

Çevre Eğitimi

HAYAT BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALARI

İLKOKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ

HAYAT BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR

HAYAT BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ

KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İLE MÜCADELE VE UYUM

İLKÖĞRETİMDE DEMOKRASİ EĞİTİMİ

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ GELİŞMELER

Yönetilen Tezler

2021

2021

Yüksek Lisans

COVID-19 döneminde ilkokul öğrencisi olmak

ÇETİNKAYA S. (Danışman)

C.YAŞAR(Öğrenci)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

4.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Çevre Eğitimi Bağlamında İncelenmesi

ÇETİNKAYA S., ÇEVİK S.

3.Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK2022), İstanbul, Türkiye, 14 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

THE SITUATION OF TEACHERS TO MANAGE THE PROCESS DURING THE COVID-19 PANDEMIC PERIOD

ÖZSOY H., ÇETİNKAYA S.

VII. INTERNATIONAL CONFERENCE ON COVID-19 STUDIES, Ankara, Türkiye, 05 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

EXAMINATION OF LIFE SCIENCE TEXTBOOKS IN TERMS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION

ÇETİNKAYA S., KÜÇÜKALİ E.

8 th INTERNATIONAL ZEUGMA CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Gaziantep, Türkiye, 15 Temmuz 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

GEOGRAPHY IN PRIMARY EDUCATION: 2018 LIFE SCIENCE AND SOCIAL STUDIES CURRICULUMS

ÇETİNKAYA S., ASLAN H.

8 th INTERNATIONAL ZEUGMA CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Gaziantep, Türkiye, 15 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

Ceyhan Erzin Arasındaki Leçelik Arazilerin Bitki Coğrafyası

ÇETİNKAYA S.

1. Uluslararası Coğrafya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Değerler Eğitimi Açısından 2017-2018 Eğitim Öğretim Döneminde Kullanılan 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi

ÇETİNKAYA S., UĞUR M.

INTERNATIONAL CONGRESS ON TURKISH GEOGRAPHY SOCIAL SCIENCES RESEARCH III, 3 - 05 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Nebiler (Aşıklar) Şelalesi Ve Çevresinin Doğal Ortam Özellikleri

ÇETİNKAYA S.

ULUSLARARASI JEOMORFOLOJİ SEMPOZYUMU (UJES 2017), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, ss.686-692, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Kırsaldaki ve Şehir Merkezindeki İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Demokrasiye İlişkin Sözel ve Görsel Algıları

ÇETİNKAYA S.

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sosyal Bilgiler Derslerinin Sosyal Bilgiler Laboratuvarında işlenmesinin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Düzeyine Etkisi

ÇETİNKAYA S.

16.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Girne, Kıbrıs (Kktc), 08 Mayıs 2017 - 11 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

4th Grade Students’ Use Of Skecthing Skills In Daily Life

ÇETİNKAYA S., BOZÇA M.

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO-EURASIAN RESEARCH II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Vocational School Students’ Perceptions About Occupational Health And Safety And Problems They Face DuringInternship

ÇETİNKAYA E., ÇETİNKAYA S.

INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO-EURASIAN RESEARCH II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Aidiyet Duygularının Gelişmesinde Formasyon Eğitiminin Ve Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Etkisi

ÇETİNKAYA S., Hatay Uçar F.

II.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (TURKCESS), NİZİP-GAZİANTEP, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

Arsuz Ovasında İskenderun Hatay Arazi Örtüsü ve kullanım Özelliklerinin Değişimi

ÇETİNKAYA S., ÖZŞAHİN E.

III. Ulusal Jeomorfoloji Sempozyumu, Türkiye, 04 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Birleştirilmiş Sınıf Uygulamalarında Öğretmenlerin Karşılaştıkları sorunlara ilişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

ÇETİNKAYA S., Duran A.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.94, (Özet Bildiri)

2008

2008

Arsuz Yöresinin Turizm Açısından Değerlendirilmesi

ÇETİNKAYA S.

VII.Hatay Tarih ve Kültür Sempozyumu, Türkiye, 11 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

Cilvegözü Sınır Kapısının Coğrafi ve Fonksiyonel Özellikleri

ÇETİNKAYA S.

VI. Hatay Tarih ve Kültür Sempozyumu, Türkiye, 21 Nisan 2002, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

Öğrencilerinin Açık Öğretim Lisesini Tercih Nedenleri ve Açık Öğretim Lisesi Hizmetlerine Yönelik Görüşleri (Erzin Örneği).

ÇETİNKAYA S., DEMİREL B.

Research in Social Sciences, Volume II, Doç. Dr. Halil KAMIŞLI, Editör, Duvar yayınları, İzmir, ss.79-104, 2022

2021

2021

Bitki Coğrafyası

ÇETİNKAYA S.

Genel Fiziki Coğrafya, Prof Dr.Hamza AKENGİN, Dr. Öğretim Üyesi İskender DÖLEK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.303-332, 2021

2020

2020

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDEKAVRAM HARİTALARI, YAPILANDIRILMIŞGRİD VE TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇKULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN TUTUM VEAKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ

ÇETİNKAYA S., DENİZ K.

Eğitim Bilimleri AlanındaAkademik Çalışmalar-II Cilt 2., DOÇ. DR. ONUR ZAHAL, Editör, Gece Kitaplığı / Gece Publishing, Ankara, ss.209-226, 2020

2020

2020

Türkiye Vejetasyon Coğrafyası

ÇETİNKAYA S.

Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası, Prof Dr.Hamza AKENGİN, Dr. Öğretim Üyesi İskender DÖLEK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-283, 2020

2020

2020

KÜLTÜR COĞRAFYASINDA FESTİVALLERİN KÜLTÜRÜNYAŞATILMASI VE KIRSAL TURİZM ÇEKİCİLİĞİ OLARAK ÖNEMİ“ULUSLARARASI UZUNYAYLA ÇERKES KÜLTÜR FESTİVALİ”ÖRNEĞİ

ÇETİNKAYA S.

İnsanî ve Sosyal BilimlerdeGüncel Araştırmalar, Prof. Dr. Zafer Gölen Doç. Dr. Sevilay Özer, Editör, IVPE, Cetinje, ss.841-858, 2020

2020

2020

THE EFFECT OF USING MULTIMEDIA-SUPPORTEDPREDICT-OBSERVE-EXPLAIN TECHNIQUE IN 2ND GRADELIFE SCIENCE ON STUDENTS’ ACHIEVEMENT AND THEIRABILITY TO RELATE TO DAILY LIFE

ÇETİNKAYA S., Hatay Uçar F.

Current Researches in Educational Sciences, Assoc Prof. Dr. Harun ŞahinAssoc. Prof. Dr. Ruhi İnan, Editör, IVPE, Cetinje, ss.229-244, 2020

2019

2019

TÜRKİYE VEJETASYON COĞRAFYASI

ÇETİNKAYA S.

TÜRKİYE’NİN FİZİKİ COĞRAFYASI, HAMZA AKENGİN- İSKENDER DÖLEK, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.253-272, 2019

2016

2016

Türkiye Vejetasyon Coğrafyası

ÇETİNKAYA S.

Türkiye Fiziki Coğrafyası, Hamza AKENGİN İskender DÖLEK, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.247-265, 2016


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 110

h-indeksi (SCOPUS): 5