Eğitim Bilgileri
1989 - 2000
1989 - 2000Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1987 - 1989
1987 - 1989Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1983 - 1987
1983 - 1987Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
1992 - 2000
1992 - 2000Öğretim Görevlisi Dr.
Yönetimsel Görevler
2013 - 2016
2013 - 20162003 - 2008
2003 - 20082003 - 2008
2003 - 20082003 - 2004
2003 - 2004Akademi Dışı Deneyim
1988 - 1992
1988 - 1992belletmen
Özel Daüşşafaka lisesi, belletmen
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği
Afetler ve Afet Yönetimi
Öğretmenlik Uygulaması I
Hayat Bilgisi Öğretimi
Genel Fiziki Coğrafya
Yer Bilimi
Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya
Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası
Öğretmenlik Uygulaması II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası
Siyasi Coğrafya ve Türkiye Jeopolitiği
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1
KLİMATOLOJİ I
KLİMATOLOJİ II
KLİMATOLOJİ TATBİKATI
EKOLOJİ ve ÇEVRE SORUNLARI
GENEL COĞRAFYA
BİTKİ COĞRAFYASI
KARST JEOMORFOLOJİSİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
Okul Deneyimi
Lisans Çift Anadal
Lisans Çift Anadal
İlkokulda Hayat Bilgisi Öğretimi
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Lisansüstü Uzmanlık Alan Dersi
Seminer
Tez Çalışması
Dönem Projesi
Çevre Eğitimi
HAYAT BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALARI
İLKOKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ
HAYAT BİLGİSİ EĞİTİMİNDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR VE UYGULAMALAR
HAYAT BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
İLKOKULDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ
KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İLE MÜCADELE VE UYUM
İLKÖĞRETİMDE DEMOKRASİ EĞİTİMİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ GELİŞMELER
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
İlkokul öğretmenlerinin COVID-19 salgını sürecindeki mesleki deneyimleri, süreci yönetme durumları ve sürece bakış açıları
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
H.ÖZSOY(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Dijital oyun bağımlılığının pandemi öncesi ve süresince öğrencilerin davranışları üzerine etkilerinin medya üzerinden incelenmesi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
Ü.ALTIN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
COVID-19 döneminde ilkokul öğrencisi olmak
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
C.YAŞAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul hayat bilgisi ve sosyal bilgiler ders kitaplarında değerler eğitimi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
F.HATAY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Coğrafya konularının öğretiminde multimedya tabanlı TGA (Tahmin-gözlem-açıklama) stratejisi kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
D.KUDAY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul sınıf öğretmenlerinin demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Batman ili örneği
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
N.GÜNEŞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler dersinde kullandıkları alternatif ölçme değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
A.DURAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlkokul 3.sınıf Hayat Bilgisi dersi benim eşsiz yuvam temasındaki konuların drama yöntemine dayalı öğretiminin öğrencilerin iletişim, empati becerileri ve değer algıları üzerine etkisi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
M.KAHRİMAN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin harita kullanma düzeylerinin ve harita kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
B.AKAR(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde aktif öğrenme yöntemlerinden çözümlemeli öykü yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve aktif öğrenme düzeylerine etkisi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
F.ÇALIŞKAN(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Eleştirel düşünme becerilerini temele alan ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler öğretiminin öğrenme ürünlerine etkisi
ÇETİNKAYA S. (Danışman)
S.GÜZEL(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016Numerical thickness optimization study of CIGS based solar cells with wxAMPS
Yaşar S., Kahraman S., ÇETİNKAYA S., Apaydın Ş., Bilican İ., Uluer İ.
Optik
, cilt.127, sa.20, ss.8827-8835, 2016 (SCI-Expanded)
2014
2014Polyethylene glycol-assisted growth of Cu2SnS3 promising absorbers for thin film solar cell applications
Kahraman S., ÇETİNKAYA S., Yaşar S., Bilican I.
Philosophical Magazine
, cilt.94, sa.27, ss.3149-3161, 2014 (SCI-Expanded)
2014
2014Effects of diethanolamine on sol-gel-processed Cu2ZnSnS 4 photovoltaic absorber thin films
Kahraman S., ÇETİNKAYA S., Çetinkara H., Güder H.
Materials Research Bulletin
, cilt.50, ss.165-171, 2014 (SCI-Expanded)
2014
2014A comparative study of Cu2ZnSnS4 thin films growth by successive ionic layer adsorption-reaction and sol-gel methods
Kahraman S., ÇETİNKAYA S., Çetinkara H., Güder H.
Thin Solid Films
, cilt.550, ss.36-39, 2014 (SCI-Expanded)
2012
2012A novel study on ZnO nanostructures: Coumarin effect
Çakmak H., Kahraman S., Bayansal F., ÇETİNKAYA S.
Philosophical Magazine Letters
, cilt.92, sa.6, ss.288-294, 2012 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021İlkokul Hayat Bilgisi Ders Kitaplarında Değerler Eğitimi
Hatay Uçar F., ÇETİNKAYA S.
Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.275-291, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Coğrafya Öğretiminde Multimedya Tabanlı TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama) Stratejisi Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
KUDAY D., ÇETİNKAYA S.
International journal of geography and geography education (Online)
, cilt.25, sa.43, ss.20-38, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019İlköğretim 2. Kademe Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine YönelikTutumlarının İncelenmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ÇETİNKAYA S., Hatay Uçar F.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, sa.1, ss.25-35, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017NEBİLER (AŞIKLAR) VE ECE ŞELALELERİ VE YAKIN ÇEVRESİNİNTURİZM POTANSİYELİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇETİNKAYA S.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, sa.40, ss.242-259, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
2013Evaluation of Lake Shkoder Lake Ohrid and Prespa Lake Shores on the Rural Development in Albania
ÇETİNKAYA S., KAYMAZ Ç. K.
Global Advanced Research Journal of Geography and Regional planning, , cilt.2, sa.9, ss.193-200, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20224.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Çevre Eğitimi Bağlamında İncelenmesi
ÇETİNKAYA S., ÇEVİK S.
3.Eğitim Araştırmaları Kongresi (FSMVU-EAK2022), İstanbul, Türkiye, 14 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022THE SITUATION OF TEACHERS TO MANAGE THE PROCESS DURING THE COVID-19 PANDEMIC PERIOD
ÖZSOY H., ÇETİNKAYA S.
VII. INTERNATIONAL CONFERENCE ON COVID-19 STUDIES, Ankara, Türkiye, 05 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022EXAMINATION OF LIFE SCIENCE TEXTBOOKS IN TERMS OF ENVIRONMENTAL EDUCATION
ÇETİNKAYA S., KÜÇÜKALİ E.
8 th INTERNATIONAL ZEUGMA CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Gaziantep, Türkiye, 15 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022GEOGRAPHY IN PRIMARY EDUCATION: 2018 LIFE SCIENCE AND SOCIAL STUDIES CURRICULUMS
ÇETİNKAYA S., ASLAN H.
8 th INTERNATIONAL ZEUGMA CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Gaziantep, Türkiye, 15 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
2019
2019Ceyhan Erzin Arasındaki Leçelik Arazilerin Bitki Coğrafyası
ÇETİNKAYA S.
1. Uluslararası Coğrafya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Değerler Eğitimi Açısından 2017-2018 Eğitim Öğretim Döneminde Kullanılan 2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının İncelenmesi
ÇETİNKAYA S., UĞUR M.
INTERNATIONAL CONGRESS ON TURKISH GEOGRAPHY SOCIAL SCIENCES RESEARCH III, 3 - 05 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Festivallerin Kültürün Yaşatılması Ve Kırsal Turizm Çekiciliği Olarak Önemi “Uluslararası Kaynar Festivali” Örneği
ÇETİNKAYA S.
I. PINARBAŞI (AZİZİYE) SEMPOZYUMU, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Nebiler (Aşıklar) Şelalesi Ve Çevresinin Doğal Ortam Özellikleri
ÇETİNKAYA S.
ULUSLARARASI JEOMORFOLOJİ SEMPOZYUMU (UJES 2017), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Ekim 2017, ss.686-692, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Kırsaldaki ve Şehir Merkezindeki İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Demokrasiye İlişkin Sözel ve Görsel Algıları
ÇETİNKAYA S.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Girne, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Sosyal Bilgiler Derslerinin Sosyal Bilgiler Laboratuvarında işlenmesinin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Düzeyine Etkisi
ÇETİNKAYA S.
16.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Girne, Kıbrıs (Kktc), 08 Mayıs 2017 - 11 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174th Grade Students’ Use Of Skecthing Skills In Daily Life
ÇETİNKAYA S., BOZÇA M.
INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO-EURASIAN RESEARCH II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Vocational School Students’ Perceptions About Occupational Health And Safety And Problems They Face DuringInternship
ÇETİNKAYA E., ÇETİNKAYA S.
INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO-EURASIAN RESEARCH II, Malaga, İspanya, 17 - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum ve Aidiyet Duygularının Gelişmesinde Formasyon Eğitiminin Ve Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Etkisi
ÇETİNKAYA S., Hatay Uçar F.
II.Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu (TURKCESS), NİZİP-GAZİANTEP, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Arsuz Ovasında İskenderun Hatay Arazi Örtüsü ve kullanım Özelliklerinin Değişimi
ÇETİNKAYA S., ÖZŞAHİN E.
III. Ulusal Jeomorfoloji Sempozyumu, Türkiye, 04 Ekim 2013, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Birleştirilmiş Sınıf Uygulamalarında Öğretmenlerin Karşılaştıkları sorunlara ilişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA S., Duran A.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.94, (Özet Bildiri)
2008
2008Arsuz Yöresinin Turizm Açısından Değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA S.
VII.Hatay Tarih ve Kültür Sempozyumu, Türkiye, 11 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002Cilvegözü Sınır Kapısının Coğrafi ve Fonksiyonel Özellikleri
ÇETİNKAYA S.
VI. Hatay Tarih ve Kültür Sempozyumu, Türkiye, 21 Nisan 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
2022Öğrencilerinin Açık Öğretim Lisesini Tercih Nedenleri ve Açık Öğretim Lisesi Hizmetlerine Yönelik Görüşleri (Erzin Örneği).
ÇETİNKAYA S., DEMİREL B.
Research in Social Sciences, Volume II, Doç. Dr. Halil KAMIŞLI, Editör, Duvar yayınları, İzmir, ss.79-104, 2022
2021
2021Bitki Coğrafyası
ÇETİNKAYA S.
Genel Fiziki Coğrafya, Prof Dr.Hamza AKENGİN, Dr. Öğretim Üyesi İskender DÖLEK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.303-332, 2021
2020
2020SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDEKAVRAM HARİTALARI, YAPILANDIRILMIŞGRİD VE TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇKULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN TUTUM VEAKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ
ÇETİNKAYA S., DENİZ K.
Eğitim Bilimleri AlanındaAkademik Çalışmalar-II Cilt 2., DOÇ. DR. ONUR ZAHAL, Editör, Gece Kitaplığı / Gece Publishing, Ankara, ss.209-226, 2020
2020
2020Türkiye Vejetasyon Coğrafyası
ÇETİNKAYA S.
Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası, Prof Dr.Hamza AKENGİN, Dr. Öğretim Üyesi İskender DÖLEK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.263-283, 2020
2020
2020KÜLTÜR COĞRAFYASINDA FESTİVALLERİN KÜLTÜRÜNYAŞATILMASI VE KIRSAL TURİZM ÇEKİCİLİĞİ OLARAK ÖNEMİ“ULUSLARARASI UZUNYAYLA ÇERKES KÜLTÜR FESTİVALİ”ÖRNEĞİ
ÇETİNKAYA S.
İnsanî ve Sosyal BilimlerdeGüncel Araştırmalar, Prof. Dr. Zafer Gölen Doç. Dr. Sevilay Özer, Editör, IVPE, Cetinje, ss.841-858, 2020
2020
2020THE EFFECT OF USING MULTIMEDIA-SUPPORTEDPREDICT-OBSERVE-EXPLAIN TECHNIQUE IN 2ND GRADELIFE SCIENCE ON STUDENTS’ ACHIEVEMENT AND THEIRABILITY TO RELATE TO DAILY LIFE
ÇETİNKAYA S., Hatay Uçar F.
Current Researches in Educational Sciences, Assoc Prof. Dr. Harun ŞahinAssoc. Prof. Dr. Ruhi İnan, Editör, IVPE, Cetinje, ss.229-244, 2020
2019
2019TÜRKİYE VEJETASYON COĞRAFYASI
ÇETİNKAYA S.
TÜRKİYE’NİN FİZİKİ COĞRAFYASI, HAMZA AKENGİN- İSKENDER DÖLEK, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.253-272, 2019
2016
2016Türkiye Vejetasyon Coğrafyası
ÇETİNKAYA S.
Türkiye Fiziki Coğrafyası, Hamza AKENGİN İskender DÖLEK, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.247-265, 2016
Desteklenen Projeler
2019 - 2019
2019 - 2019Medeniyetler Şehri Hatay'da Jeomorfoloji ve İnsan
TÜBİTAK Projesi
ÇETİNKAYA S., Şimşek M., Canpolat E., Ertuğrul Z.(Yürütücü)
2014 - 2017
2014 - 2017ATMAPS Specification of Symbols Used on Audio Tactile Maps For İndividuals With Blindness
ÇETİNKAYA S., Papadopoulos K., SAKALLI GÜMÜŞ S.(Yürütücü)
2010 - 2015
2010 - 2015