Eğitim Bilgileri
1999 - 2008
1999 - 2008Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Birlikte eğitim ortamlarındaki zihin engelli öğrencilere sosyal becerilerin kazandırılmasında doğrudan öğretim yönteminin etkililiğinin incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
1997
1997Yüksek Lisans
Zihin engelli çocuklara dikiş dikme becerilerinin kazandırılmasında model olma ve sözel ipucuyla sunulan sunulan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
İngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - 2024
2019 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2011 - 2019
2011 - 2019İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2010 - 2011
2010 - 2011Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2000 - 2008
2000 - 2008Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
1997 - 2000
1997 - 2000Araştırma Görevlisi
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorEngelli öğrenci birim koordinatörü
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2010 - 2019
2010 - 2019İnönü Üniversitesi
2010 - 2019
2010 - 2019İnönü Üniversitesi
2010 - 2011
2010 - 2011İnönü Üniversitesi
Verdiği Dersler
Lisans
A7830 Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
Özel Eğitim Pol ve Yasal Düz.
MB 4115 Özel Eğitim
Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
Lisans
ZY'de Sosyal Beceri Öğretimi
A7830 Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
A212 Seç III: Zih. YetersizliğindeKavram Öğretimi
A 7834 Erken Müdahale Programları
1107840 Özel Eğitimde Öğretmenlik Uyg. II
Seçmeli VIII (AE): ZY’de Öğretim Uyarlamaları
OSB’de Davranış Yönetimi
Uygulamalı Davranış Analizi
Öğretmenlik Uygulaması I
zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu
Öğretmenlik Uygul. II
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygul. II
Erken Müdahale Programları
ZY'de Yetişkinliğe Geçiş
ZY’de Öğretim Uyarlamaları
ÖE Politikaları ve Yasal Düz.
Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
ÖE’de Sosyal Uyum Bec. Öğr.
Özel Eğt. Sos. Uyum Bec. Öğrt.
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
Zihin yet. ve Otizm Spek. Boz.
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması II
Seçmeli XI (AE): ZY’de Kavram öğretimi
Seçmeli VIII (AE): ZY’de Öğretim Uyarlamaları
Seçmeli X (AE): ZY'de Sosyal Beceri Öğretimi
Seçmeli XI (AE): Erken Müdahale Programları
Seçmeli IX (AE): OSB'de Dav. Yönetimi
Özel Eğitim Pol ve Yasal Düz.
Seçmeli XII (AE): ZY’de Yetişkinliğe Geçiş
A7840 Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması 2
A7442 Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
A7644 Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi
A 7836 ZY’de Yetişkinliğe Geçiş
Özel Eğitimde Değerlendirme
A7434 ZY'de Kavram Öğretimi
A7335 Özel Eğitimde Değerlendirme
A7737 ZY'de Sosyal Beceri Öğretimi
MB1707 Özel Eğitim
A7735 OSB'da Disiplinler Arası Çal ve işbirliği
MB 4115 Özel Eğitim
Seçmeli III (AE): ZY’de Kavram Öğretimi
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması
A7741 Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması 1
A7333 Uygulamalı Davranış Analizi
A7331 Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Özel Eğitim Politikaları ve Yasal Düzenlemeler
A310 Seç VII: Yanlışsız ÖğretimYöntemleri
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi
A251 Eng. Yön. Tut. Değiştirilmesi
SEC366 Seç. IV: Küçük AdımlarErken Eğitim Programları
Özel Eğitim
Öğretmenlik Uygulaması I
ÖUY456 Öğretmenlik Uygulaması II
Uygulamalı Davranış Analizi
Yasalar ve Özel Eğitim
A214 Seç.IV OSB’de Sosyal BeceriÖğretimi
SEC264 Seç. II: Otistik Çocuklar
Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi
478 Seçmeli IV Kaynaştırma
SEC368 Seç. V: Tek DenekliAraş.Yön.
ZBK252 Z. E. Kavram ve BeceriÖğretimi
Dil ve İletişim Bec. Dest.
Kaynaştırma Eğitimi
Engellilere Yönelik Tutumlarin Değiştirilmesi
Eğitsel Davranışsal Ölçme ve Değerlendirme
Tek Denekli Araştırma Yöntemleri
Otizm Spektrum Boz. Sosyal Bec. Öğrt.
ZEİ262 Z. E. İletişim Bec. Kaz.
SEC364 Otistik Çocuklar
SEC366 Küçük Adımlar Erken Eğt. Pr.
Bireysel Farklılıklar ve Psikoloji Yakl.
Zihin Engellilerin Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması II
364 Özel Eğitim
Topluma Hizmet Uygulamaları
Otistik Çocuklar
SEÇ366 Küçük Adımlar Erken Eğt
Zihin Eng İletişim Bec. Kaz.
ZBK252 Z.E. Bec. ve Kavram Öğr.
Otistik Çoc. İletişim Bec. Kaz.
Okul Deneyimi ve Kaynaştırma Uygulamaları
Zihin Eng. Beceri ve Kavram Öğrt.
Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
Sosyal Beceri Öğretimi
Kaynaştırme ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
İlköğretimde Kaynaştırma
Yönetilen Tezler
2019
2019Doktora
Okul yöneticilerinin özel eğitim hizmetlerinin yönetimine ilişkin yeterlikleri
ÖZOKCU O. (Danışman)
M.ARSLAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Grup rehberliği programının zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip annelerin stres düzeylerine etkisi
ÖZOKCU O. (Danışman)
M.CANPOLAT(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğum Var: Bir Olgu Bilim Çalışması
CANPOLAT M., ÖZOKCU O.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.60, ss.73-95, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Yordayan Değişkenler
OZOKCU O.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.1-28, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUĞUM VAR: BİR OLGUBİLİM ÇALIŞMASI
CANPOLAT M., OZOKCU O.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.60, ss.73-95, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
2019Öğrenme Güçlüğü ile ilgili Türkiye'de Deneysel Olarak Yapılmış Tezlerin İncelenmesi
ARI A., YIKMIŞ A., ÖZOKCU O.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.27, sa.6, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Investigation of Peer Relationships of Children with and without Special Needs in the Preschool Period
ÖZOKCU O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.10, sa.2, ss.92-105, 2018 (Scopus)
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
ÖZOKCU O.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.3, ss.418-433, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The psychometric properties of the Turkish version of the teacher efficacy for Inclusive practices (TEIP) scale
TANRIVERDİ A., ÖZOKCU O.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.13, sa.18, ss.654-663, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Investigating Preschool Teachers’ Self-Efficacy in Inclusion Practices in Turkey
ÖZOKCU O.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES , cilt.11, sa.9, ss.79-89, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Determining the Fears of Student with Special Needs in InclusiveEnvironments
ÖZOKCU O., YILDIRIM T.
INTERNATIONAL EDUCATION STUDIES , cilt.11, sa.6, ss.174-182, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Relationship Between Teacher Attitude and Self-Efficacy for Inclusive Practices in Turkey
ÖZOKCU O.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.6, sa.3, ss.6-12, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Relationship Between The Turkish Pre-Service Teachers’ Attitudes and Self-Efficacy Beliefs Concerning Inclusive
ÖZOKCU O.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.3, ss.303-324, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Investigating The Relationship between Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Effıcacy for Inclusion
ÖZOKCU O.
European Journal of Special Education Research , cilt.2, sa.6, ss.234-252, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Examining the Effectiveness of Direct Instruction on the Acquisition of Social Skills of Mentally Retarded Students in Regular Classroom Settings
ÖZOKCU O., AKÇAMETE A. G., ÖZYÜREK M.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.5, sa.4, ss.214-226, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri ve yaşam doyumlarının incelenmesi.
AYDEMİR H., DİKEN İ. H., YIKMIŞ A., AKSOY V., ÖZOKCU O.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.68-86, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013Grup rehberliği programının zihin engelli çocuk annelerinin stres düzeylerine etkisinin incelenmesi
ÖZOKCU O., CANPOLAT M.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi , cilt.10, sa.24, ss.181-196, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013GRUP REHBERLİĞİ PROGRAMININ ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUĞA SAHİP ANNELERİN STRES DÜZEYLERİNE ETKİSİ
ÖZOKCU O., CANPOLAT M.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.10, sa.24, ss.181-196, 2013 (Hakemli Dergi)
2005
2005Kaynaştırma Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Değerlendirilmesi
SUCUOĞLU N. B., ÖZOKCU O.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.6, sa.1, ss.41-57, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
2004Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Önleyici Sınıf Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi
SUCUOĞLU N. B., ÜNSAL P., ÖZOKCU O.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.5, sa.2, ss.51-64, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
2003Kaynaştırma Uygulamalarının Başarısında Rol Oynayan Etmenler
ÖZOKCU O.
Çoluk Çocuk Dergisi , cilt.12, sa.33, ss.25-26, 2003 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
2018Okul Öncesi Dönemdeki Özel Gereksinimli Olan Olmayan Çocukların Akran İlişkilerinin Karşılaştırılması
ÖZOKCU O.
2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD INTERVENTION (ICECI2018), 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Okul Öncesinde Kaynaştırılan Özel Gereksinimli Çocukların Sosyometrik Statülerinin İncelenmesi
ÖZOKCU O., ŞEN N.
2ND INTERNATIONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD INTERVENTION (ICECI2018), 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Okul öncesi dönemdeki özel gereksinimli olan olmayançocukların sınıfa uyumları ile sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ÖZOKCU O., ŞEN N., DOĞMAZ S.
2nd INTERNATIONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD INTERVENTION (ICECI2018), 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Anne ve öğretmen ile olan ilişkilerin okul öncesi dönemdekiözel gereksinimli olan olmayan çocukların okula uyumları ile ilişkisinin incelenmesi
ÖZOKCU O., YETKİN A. İ., KAPLAN G., GÜZİDENUR Y.
2ND INTERNATIONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD INTERVENTION (ICECI2018), 29 Mart - 01 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Kaynaştırma Sınıf Öğretmenlerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi,
ÖZOKCU O.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Malatya-Turkey, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkiye’de Otistik Çocukların Eğitiminde Video ile Model Olma Yöntemiyle Yapılan Çalışmaların Gözden Geçirilmesi,
ÖZOKCU O.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri, Malatya-Turkey, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Otizmli Çocuğa Sahip Anne Babaların Gereksinimlerinin Belirlenmesi
ÖZOKCU O., ÇELİK Ö., SERVİ C.
Uluslararası 26. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Kaynaştırma öğrencisi olan olmayan öğrencilerin yaşadıkları korkularının belirlenmesi
ÖZOKCU O., YILDIRIM T.
Uluslararası 26. Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri Antalya-Turkey., Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2015
2015Öğretmen davranışlarının çocukların dil gelişimi ve prososyal davranışları üzerine etkisi
AVCI C., ÖZOKCU O., ERHAN G., SERVİ C., ALATLI R.
3. Uluslararası Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Anasınıfı çocuklarının psikososyal özellikleri ve dil becerileri
ÖZOKCU O., AVCI C., ERHAN G., SERVİ C., ALATLI R.
İnternational Congress on Early Childhood İntervetion Kongresi, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Grup rehberliği Programının Zihin Engelli Çocuk Annelerinin Stres Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi
CANPOLAT M., ÖZOKCU O.
10. Uluslararası PDR Kongresi, İstanbul, Türkiye, 8 - 11 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2010
2010Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Öz Yetkinlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖZOKCU O.
20.Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2009
2009Özel eğitim bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi
ÖZOKCU O.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Marmaris / Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
2009Sınıf öğretmenliği adaylarının nasıl bir öğretmen olmak istedikleri ile ilgili görüşlerinin incelenmesi.
ÖZOKCU O.
8.Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
2009Zihin Engelli Öğrencilere Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkisi
ÖZOKCU O., ÖZYÜREK M.
9.Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 18 - 19 Nisan 2009, (Özet Bildiri)
2008
2008Birlikte Eğitim Ortamlarındaki Zihin Engelli Öğrencilere Sosyal Becerilerin Kazandırılmasında Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiğinin İncelenmesi
ÖZOKCU O., AKÇAMETE A. G., ÖZYÜREK M.
18. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Konya, Türkiye, 13 Kasım 2008, (Özet Bildiri)
2008
2008Special Education Preservice Teachers Opinions Concerning Their Undergraduate Program
AKÇAMETE A. G., ÖZOKCU O.
2. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Muğla Marmaris, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2007
2007Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Kendi Lisans Programlarının İçerik Öğesi İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
AKÇAMETE A. G., ÖZOKCU O., GÜLDENOĞLU İ. B.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Çeşme / İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
2007Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Öğretmenliği Alanı Öğretmen Adaylarının Kendi Lisans Programlarının İçerik Öğesi ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
AKÇAMETE A. G., ÖZOKCU O., GÜLDENOĞLU İ. B.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, (Özet Bildiri)
2005
2005Sınıf öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin sosyal becerilere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
ÖZOKCU O.
15. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2005, (Özet Bildiri)
2004
2004Kaynaştırma öğrencilerinin sosyal becerilerinin değerlendirilmesi
SUCUOĞLU N. B., ÖZOKCU O.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
2004Kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin sınıf yönetimine ilişkin yeterliliklerinin belirlenmesi
SUCUOĞLU N. B., ÜNSAL P., ÖZOKCU O.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
2004Öğretmen Yeterlik Ölçeği: Özel eğitim ve sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik yeterlikleri
DİKEN İ. H., ÖZOKCU O.
14. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2004, (Özet Bildiri)
2004
2004Turkish Teachers Self Efficacy An International Perspective
DİKEN İ. H., ÖZOKCU O.
American Educational Research Association Annual Meeting, California, Amerika Birleşik Devletleri, 8 - 15 Nisan 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2015
2015Bir Grup Rehberliği Programının Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Stres Düzeylerine Etkisi.
Canpolat M., ÖZOKCU O.
Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları-IV., Kaya Alim, Erkan Serdar, Editör, Pegem Yayınları, Ankara, ss.373-408, 2015
2013
2013Zihin yetersizliği olan öğrenciler
ÖZOKCU O.
Özel Eğitim, ATİLLA CAVKAYTAR, Editör, Vize Yayınları, Ankara, ss.59-79, 2013
Desteklenen Projeler
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2017
Ocak 2017İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017TURKISH STUDIES
Diğer Dergiler
Ocak 2017
Ocak 2017