Eğitim Bilgileri
2003 - 2009
2003 - 2009Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Contributions and challenges of cognitive tools and microteaching for preservice teachers' instructional planning and teaching skills
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
2002
2002Yüksek Lisans
Student perceptions on a web-enhanced introductory course: A case study
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
1999 - 2006
1999 - 2006Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - 2025
2015 - 2025BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
2017 - 2018
2017 - 2018Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
2009 - 2011
2009 - 2011Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2007
2006 - 2007Bilgisayar Öğretmeni
Mesa Koru Sitesi İlköğretim Okulu , Bilgisayar Öğretmeni
1998 - 1999
1998 - 1999Öğrenci Asistan
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Öğrenci Asistan
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Okul Deneyimi
Uzaktan Eğitim
Bilim Tarihi
Özel Öğretim Yöntemleri I
Özel Öğretim Yöntemleri-I
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Öğretim Yöntemleri-II
Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi
Bilgisayar II
Bilgisayar I
Seçmeli I: Eğitim İstatistiği II
Eğitimde Grafik ve Canlandırma
Seçmeli I -Yap.Öğrenme Ort.:Kuram,Tasarım ve Değ.
Seçmeli II: Eğitim İstatistiği I
Eğitim Psikolojisi
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans
Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Yapay Zeka Okur Yazarlık Düzeylerinin İncelenmesi: Konya Örneği
Şahinkayası H. (Danışman)
F.Gül(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Bilgisayarsız Ortamda Blok Temelli Programlama Söz Dizim Yapısını Öğrenmeyi Destekleyen Öğretim Materyali Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi
Şahinkayası H. (Danışman)
A.KANMAZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Anaokulu velilerinin dijital ebeveynlik farkındalık durumları: Adıyaman ili örneği
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
E.ATEŞ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Kamu kurumlarında elektronik belge yönetim sisteminin kullanım durumu: TRT örneği
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
H.TÜFEKÇİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Eğitsel veri madenciliğindeki eğilimlerin çok yönlü incelenmesi
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
N.GİZEM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
2009-2018 yılları arasında yayımlanan değerler ve bilişim teknolojileri konulu yayınların incelenmesi
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
M.TÜREN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dijital hikâyeleme yönteminin etik ve güvenlik konusunun kazandırılmasına etkisi: Van ili örneği
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
C.BAYRAKDAR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Türkiye'de eğitsel bilgisayar oyunları üzerine yapılmış yüksek lisans tezlerinin incelenmesi
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
Ş.CEM(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Marc Prensky'ın dijital yerli kavramı çerçevesinde 11. sınıf öğrencilerinin özellikleri ve eğitim-öğretim ortamlarından beklentileri
ŞAHİNKAYASI H. (Danışman)
İ.KOÇ(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Effects of hollowed neck designs on sound radiation and loudness of baglama. Rast Musicology Journal, 12(3), 245-276.
Şahinkayası Y., Değirmenli E., Şahinkayası H., Öztorun Ü.
Rast Musicology Journal
, cilt.12, sa.3, ss.245-276, 2024 (Scopus)
2023
2023Design and development process of a digital game to acquire preschoolers’ self-care skills: a model practice
Güler H., Şahinkayası Y., Şahinkayası H.
African Educational Research Journal , cilt.11, sa.3, ss.269-292, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022REACHING THE ISOLATED EFL PREP-CLASS STUDENTS VIA GROUP VIDEO TASKS DURING EMERGENCY REMOTE TEACHING: STUDENTS’ PERCEPTIONS
SAYGINER YANAR B., ŞAHİNKAYASI H.
European Journal of Open Education and E-learning Studies , cilt.7, sa.1, ss.95-121, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021TÜRKİYE’DE EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI ÜZERİNE YAPILAN İLK YÜKSEK LİSANS TEZLERİNİN İNCELENMESİ
TEZEL Ş. C., ŞAHİNKAYASI H.
Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.7, ss.188-212, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021BİR KÖY ORTAOKULUNDA DİJİTAL HİKÂYELEME YÖNTEMİNİNÖĞRENCİLERİN ETİK VE GÜVENLİK ÜNİTESİ ERİŞİLERİNE ETKİSİ
Bayrakdar C., Şahinkayası H.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.18, sa.47, ss.147-173, 2021 (Hakemli Dergi)
2017
2017İnternet ve Mobil Teknolojilerin Yaygınlaşması: Fırsatlar ve Sınırlılıklar
Güler H., Şahinkayası Y., Şahinkayası H.
ORTADOĞU VE GÖÇ = JOURNAL OF MIDDLE EAST AND MIGRATION STUDIES , cilt.7, sa.14, ss.186-207, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017PERCEPTIONS OF LOWER LEVEL EFL STUDENTS ONCORPUS-BASED GRAMMAR LEARNING
DÜNDAR F., ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.34, ss.163-176, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Öz Bakım Becerileri Eğitiminde Bilişim Teknolojileri Kullanımına İlişkin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri: Kilis İli Örneği
Güler H., Şahinkayası Y., Şahinkayası H.
Journal of Current Researches on Social Sciences , cilt.7, sa.3, ss.433-456, 2017 (Hakemli Dergi)
2012
2012BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ OKUL FORMATÖR ÖĞRETMENLERİ İÇİN İŞ DOYUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
ŞAHİNKAYASI H., KELLECİ Ö., ŞAHİNKAYASI Y.
NWSA EDUCATION SCIENCES , cilt.7, sa.2, ss.599-612, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012EFFECTIVENESS OF TWO CORPUS TOOLS ON TURKISH STUDENTS' LEARNING ENGLISH GRAMMAR
DÜNDAR F., ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H.
NWSA Education Sciences , cilt.7, sa.1, ss.230-240, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
2020MESLEK YÜKSEK OKULU BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMLARI
ÖNTÜRK Z., ŞAHİNKAYASI H.
13. Uluslararası Eğitim Araştırmaları kongresi, Hatay, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2017
2017An Alternative or Complementary Learning Approach: Digital Game Based Learning
GÜLER H., ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H.
3rd International Conference on Communication and Education in Knowledge Society, Timisoara, Romanya, 9 - 10 Kasım 2017, ss.81-82, (Özet Bildiri)
2017
2017Opinions of Pre-School Teachers on Using Technology in Self-Care Skills Education
GÜLER H., ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H.
3rd International Conference on Communication and Education in Knowledge Society, Timisoara, Romanya, 9 - 10 Kasım 2017, ss.78-79, (Özet Bildiri)
2017
2017Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Modeline Alternatif Bir Dijital Oyun Geliştirme Model Önerisi
GÜLER H., ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H.
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu-UETS2017, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, ss.71, (Özet Bildiri)
2017
2017İngilizce Dersinde Etkileşimli Beyaz Tahta Kullanımının Faklı Akademik Başarı Düzeyindeki Öğrencilerin Kelime Bilgisine Etkisi
ŞAHİNKAYASI H., ŞAHİNKAYASI Y., Sönmez S.
5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.216, (Özet Bildiri)
2017
2017Uzaktan Eğitimle Ders Alan Öğrencilerin E-Öğrenme Hazır Bulunuşluğunun İncelenmesi: Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği
ŞAHİNKAYASI H., ŞAHİNKAYASI Y., TAT M. M.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.432-433, (Özet Bildiri)
2017
2017İnternet ve Mobil Teknolojilerin Yaygınlaşması: Fırsatlar ve Sınırlılıklar
ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H., GÜLER H.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium - ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.218, (Özet Bildiri)
2017
2017Perceptions of Lower Level EFL Students on Corpus-based Grammar Learning
DÜNDAR F., ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H.
the 3rd International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.20, (Özet Bildiri)
2017
201711. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Yerli Özellikleri ve Eğitim-Öğretim Ortamlarından Beklentileri
ŞAHİNKAYASI H., KOÇ İ.
IVth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2014
2014Farklı Sunucu İşletim Sistemlerindeki Ağ Uygulamaların Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkileri
ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H., BENZER A. İ.
8th International Computer Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014, ss.316-321, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014BİR İLKÖĞRETİM OKULU ÖĞRETMENLERİ BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJOİLERİ KULLANIM DURUMLARININ İNCELENMESİ
ŞAHİNKAYASI Y., ŞAHİNKAYASI H., Koç İ.
8th International Computer Instructional Technologies Symposium, 18 - 20 Eylül 2014, ss.316-321, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012İş Doyum Düzeylerine Göre Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmenlerin Tanımları Ve Çalışma Esaslarının Güncellenmesi: Hatay İli Örneği
ŞAHİNKAYASI H., KELLECİ Ö., ŞAHİNKAYASI Y.
6th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS 2012, Gaziantep, Türkiye, 04 Ekim 2012, ss.683-689, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN İŞ DOYUM DÜZEYLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK İŞ DOYUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİ
ŞAHİNKAYASI H., KELLECİ Ö., ŞAHİNKAYASI Y.
5th International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS 2011, Elazığ, Türkiye, 22 Eylül 2011, ss.123-129, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009THE POTENTIAL OF TWO COGNITIVE TOOLS FOR INSTRUCTIONAL PLANNING IN IMPROVING CEIT STUDENTS’ LESSON PLANNING ATTITUDES AND SKILLS
ŞAHİNKAYASI H.
3th INTERNATIONAL COMPUTER & INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.3, ss.1323-1328, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009CONTRIBUTIONS AND CHALLENGES POSED BY MICROTEACHING FOR PRESERVICE TEACHERS’ INSTRUCTIONAL PLANNING AND TEACHING SKILLS
ŞAHİNKAYASI H.
3th INTERNATIONAL COMPUTER & INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES SYMPOSIUM, Trabzon, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.3, ss.1330-1336, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004WHAT ARE THE MAJOR CURRICULUM ISSUES?: THE USE OF MINDMAPPING AS ABRAINSTORMING EXERCISE
Paykoç F., MENGİ B., Olgun Kamay P., ÖNKOL P. E., ÖZGÜR B., PİLLİ O., et al.
Concept Maps: Theory, Methodology, Technology, 14 - 17 Eylül 2004, cilt.2, ss.293-296, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
2016Deneysel Araştırmalar ve Öğretim Teknolojileri
ŞAHİNKAYASI H., ŞAHİNKAYASI Y.
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, Çağıltay Kürşat, Göktaş Yüksel, Editör, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, ss.345-364, 2016
2016
2016Deneysel Araştırmalar ve Öğretim Teknolojileri
ŞAHİNKAYASI H., ŞAHİNKAYASI Y.
Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler Araştırmalar Eğilimler, Çağıltay Kürşat, Göktaş Yüksel, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.345-364, 2016
Patent
2021
2021INSTRUCTIONAL MATERIAL: MULTIPLICATION AND DIVISION TEACHING TOY PENHOLDER
Patent
Başvuru Yapıldı, Buluşun Başvuru Numarası: PCT/21774673.4 , Standart Tescil
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2022
Temmuz 2022PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017Diğer Dergiler
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2024
Kasım 2024TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Sakarya Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2024
Kasım 2024TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Kasım 2024
Kasım 2024TÜBİTAK Projesi
1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, Gazi Üniversitesi, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 2
h-indeksi (SCOPUS): 1
Jüri Üyelikleri
Aralık-2024
Aralık 2024