ORTADOĞU VE GÖÇ = JOURNAL OF MIDDLE EAST AND MIGRATION STUDIES, cilt.7, sa.14, ss.186-207, 2017 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada dünya ve Türkiye’deki mobil teknolojilere ve internete erişim ile bunların kullanım durumları incelenmiş; mobil bilişim teknolojilerinin eğitimde yarattığı fırsatlar ve sınırlılıklar ele alınmıştır. Dünyada ve Türkiye’de internet erişimi ve mobil teknoloji sahipliği hızlıca yaygınlaşmakta, bu teknolojilerin kullanım süresi de artmaktadır. Çoğu ülke yaşanan dijital çağın gerisinde kalmamak amacıyla bilgi üretiminde hayati role sahip internetin ve mobil teknolojilerin kullanımı ve yaygınlaşması için politikalar üretmektedir. Düşünüldüğünde çok küçük yaşlara kadar inen özellikle mobil teknoloji ve bunun üzerinden internet kullanımı eğitim alanında bir fırsat arayışına yol açmaktadır. Bu teknolojilerin eğitim alanında kullanımı için iki avantaj söz konusudur: birincisi çocukların yaşanan dijital çağa adaptasyonu, bugünün teknolojisi ile barışık olmaları ve geleceğin teknolojisine hazır olmaları; ikincisi hâlihazırda kullanılan ve zaman geçirilen fakat yeterince faydalanılamayan bu teknolojilerden eğitim amaçlı yararlanılmasını sağlayacaktır. Ancak, ülkemizde bu durumun aksine kanıt olarak internet erişimi edinmeme nedenleri arasında belirtilen “içerik faydasız, zararlı veya ilginç değil” düşüncesinin en yüksek orana sahip oluşu gösterilebilir. Bu düşüncenin altında dijital ortamda yer alan içerik ve uygulamaların çoğunun İngilizce olması, özgün ya da ihtiyacı karşılayacak nitelikte olmaması gibi nedenler yatmaktadır. Bu bağlamda internet ve mobil teknolojilerin yaygınlığının eğitimde fırsatlara dönüştürülmesi için ülkemizin ihtiyaç duyduğu ve üretilmesi gereken politikalar, yerli (Türkçe) ve uygun pedagojilerde geliştirilecek olan e-içerik ve uygulamalara yönelik olmalıdır.