Doç. Dr. FATİH BALAMAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

71

Atıf (Scopus)

14

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

31

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

34

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Diğer Toplam)

150

Proje

6

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2015

2010 - 2015

Doktora

Dicle Üniversitesi, Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Web tabanlı uzaktan eğitimin meslek yüksekokulu öğrencilerinin internet programcılığı 2 dersindeki akademik başarılarına etkisi

Dicle Üniversitesi

2010

2010

Yüksek Lisans

Hibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2009 - 2015

2009 - 2015

Öğretim Görevlisi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, KIRIKHAN MESLEK YÜKSEKOKULU

Yönetimsel Görevler

2013 - 2015

2013 - 2015

Akademi Dışı Deneyim

2003 - 2009

2003 - 2009

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI - OSMANİYE MERKEZ CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU, Öğretmen

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Uzmanlık Alan Dersi

Lisans

Lisans

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Algoritma ve Programlama

Medya Okuryazarlığı

Eğitim Bilimine Giriş

Bilişim Sistemleri Donanımı

Temel Programlama

Bilişim Teknolojileri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları

Seçmeli-III-A-(Dijital Öğretim Materyali Tasarımı)

Seçmeli-IV-A-(Android ile Programlama)

Veri Tabanı Yönetim Sistemleri

Seçmeli X (AE): ZY'de Teknoloji Destekli Öğretim

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Bilgisayar Donanımı

Programlama Dilleri 2

Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Seçmeli IV-A-(Android ile Programlama)

Programlama Dilleri 1

Seçmeli III-A-(Dijital Öğretim Materyali Tasarımı)

Öğretim Teknolojilerinin Temelleri

Öğretmenlik Uygulaması

Bilgisayar 1

Bilgisayar 2

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Psikolojisi

Web Tasarımı

İnternet Tabanlı Programlama

Eğitimde Bilişim Teknolojileri 2

Bilgisayar Ağları ve İletişim

Seçmeli I-A-(Açık Kaynak İşletim Sistemleri)

Ön Lisans

Ön Lisans

Linux

Yazılım Kurulumu ve Yönetimi

Animasyon Teknikleri 1

İnternet Programcılığı 1

Mezuniyet Çalışması 1

Temel Bilgi Teknolojileri

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Uzmanlık Alan Dersi

Seminer

Paket Programı ile Veri Analizi 1

NVivo ile Nitel Veri Analizi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Dijital Öğretim Materyali Tasarımı

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

SPSS ile Nicel Veri Analizi

Eğitsel Amaçlı Oyun Tasarımı ve Uygulaması

Eğitsel Amaçlı Oyun Tasarımı ve Uygulamaları

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Öğretmen adaylarının öz yeterlik ve öğrenme analitiği düzeyleri arasındaki ilişki ve düzeylerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

BALAMAN F.

7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

Eğitim ile ilgili alanlarda öğrenim gören lisansüstü öğrencilerinin akademik çalışmalarda kullanılan yardımcı yazılımları kullanım düzeyleri.

BALAMAN F.

13. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi (Online), İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

Evaluation of distance education in the COVID-19 process and the face-to-face education afterwards: A metaphor analysis study

BALAMAN F.

15th International Computer and Instructional Technologies Symposium (Online), Çanakkale, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Beyin dalgalarının analizinde NeuroSky MindWave aracının kullanılabilirlik özelliklerinin incelenmesi

BALAMAN F., SAYGINER Ş., Hanbay Tiryaki S.

14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2021, ss.100-110, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Türkçe öğretmen adaylarının dijital hikaye oluşturma deneyimleri

BALAMAN F., SAYGINER Ş.

4. Uluslararası GAP Sosyal Bilimler Kongresi, Şanlıurfa, Türkiye, 29 Kasım - 01 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Sınıf öğretmenlerinin öğrenme-öğretme süreçleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin tercihleri

BOLAT Y., BALAMAN F.

Çukurova Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, Türkiye, 13 - 16 Aralık 2018, cilt.1, ss.962-968, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Öğretmen adaylarının 4.0 endüstri çağına ilişkin farkındalıkları: Bir metaforik çalışma

BOLAT Y., BALAMAN F.

Çukurova Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, Türkiye, 13 - 16 Aralık 2018, cilt.1, ss.969-975, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Ortaokul öğrencilerinin öz yeterlik düzeyleri ve bu düzeylerin demografik değişkenler açısından incelenmesi

BALAMAN F., DÖNMEZ Ö.

10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, Hatay, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

3 boyutlu yazılım kullanımının B.Ö.T.E. öğrencilerinin matematiksel düşünme düzeylerine etkisi

BALAMAN F., ÇAĞLAR B.

10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, Hatay, Türkiye, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Meslek lisesi ve meslek yüksekokulu ders müfredatlarının selektivite edilmesi örnek çalışma elektrik bölümleri ders müfredatları

İNCİ H., BALAMAN F.

UMTEB 3.Uluslararası Mesleki ve Teknik Bilimler Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Eğitsel video izlenirliği üzerine ortaokul öğrencilerinin görüşleri

BALAMAN F., BAL N., SAYGINER Ş.

9. International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

Biyoloji dersi için dijital hikâye hazırlamaya ilişkin öğrenci değerlendirmeleri

BALAMAN F.

9. International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Pedagojik formasyon öğrencilerinin geleceğe yönelik beklentileri ile mesleki kaygı düzeylerinin incelenmesi

BALAMAN F., GELİBOLU M. F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Pedagojik formasyon öğrencilerinin teknoloji kullanım düzeyleri ile öğretmenliği tercih nedenlerinin incelenmesi

GELİBOLU M. F., BALAMAN F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium - ITTES 2017, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmenlere yönelik hizmetiçi eğitim çalışmaları mevcut durum, sorunlar ve öneriler

BAŞ M., BALAMAN F.

X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 27 - 30 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

Dijital öyküleme yönteminin toplumsal değer yargılarına etkisinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

BALAMAN F.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

Bir dersin harmanlanmış öğrenme yöntemi ile işlenmesinin öğrencilerin akademik güdülenmelerine etkisi

BALAMAN F.

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin toplumsal değer yargılarına etkisi

BALAMAN F.

1. Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi (YEAUK), İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Harmanlanmış öğrenme metodu ile işlenen bir dersin öğrencilerin akademik başarılarına ve web tabanlı eğitime karşı tutumlarına etkisi

BALAMAN F., BENZER A. İ.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (EPOK), Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

5. Sınıf Türkçe ders kitabının eleştirel düşünme standartlarına göre incelenmesi

CANPOLAT M., CANPOLAT S., KUZU S., BALAMAN F., ALKAN S.

5. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejilerinin belirlenerek bölümlere göre karşılaştırılması

KUZU S., BALAMAN F., CANPOLAT M.

5. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Dijital öyküleme tekniğinin üniversite öğrencilerinin demokratik değer yargılarına etkisi: Mustafa Kemal Üniversitesi Örneği

BALAMAN F., FİDAN N.

1. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Moodle kullanılarak gerçekleştirilen web destekli eğitim hakkındaki öğrenci görüşleri

KUZU S., BALAMAN F.

5. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

Öğretmen adaylarının sosyal ağlara ilişkin tutumları ile demokratik değer tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi

FİDAN N., BALAMAN F.

1. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

Lise öğrencilerinin internet ortamında sosyal paylaşım sitelerini kullanım amaçları ve sosyal paylaşım unsurları

BALAMAN F., KARATAŞ A.

1. Uluslararası Bilim – Kültür Sempozyumu, Batman, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

Eğitim fakültesi öğrencilerinin internet kullanım amaçlarının belirlenmesi

TÜYSÜZ C., BALAMAN F., ATALAR T.

1. Uluslararası Bilim – Kültür Sempozyumu, Batman, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2010

2010

İlköğretim 7.sınıf öğrencilerine yönelik “maddenin yapısı ve özellikleri” ünitesi ile ilgili bilgisayar tabanlı materyal geliştirilmesi

TÜYSÜZ C., BALAMAN F.

International Conference on New Horizons in Education, Famagusta, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2010, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

İndeksler ve akademik veri tabanları

Balaman F.

Akademik Araştırma Süreçlerinde Dijital Teknolojilerin Destekleyici Rolü: Teoriden Uygulamaya, DOÇ. DR. FATİH BALAMAN,ARŞ. GÖR. DR. ŞENOL SAYGINER, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.3-45, 2024

2022

2022

Eğitim Programı Bağlamında Toplumsal Değişim ve Dijitalleşme

BALAMAN F.

Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar-1, BAY Erdal, Editör, Serüvan Yayınevi, İzmir, ss.273-295, 2022

2022

2022

Veri Güvenliği ve Dijital İzler

BALAMAN F.

Mahremiyetin Sonu-Dijital İletişim ve Veri Güvenliği, KARA NURAT, ÇOKLUK NİL, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.293-312, 2022

2022

2022

Kapsayıcı Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu

BALAMAN F.

Kapsayıcı Eğitim, Baş, Muhammet, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.167-183, 2022

2021

2021

Dijital Yaşam Becerileri

BALAMAN F.

Yaşam Becerileri Eğitimi - Kavram, Beceri, Gelişim ve Uygulama, YAVUZ BOLAT, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.289-308, 2021

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2017

Ocak 2017

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 14

h-indeksi (SCOPUS): 1