Eğitim Bilgileri
2005 - 2013
2005 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Selçuk Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Üstbilişsel ve internet tabanlı üstbilişsel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin hücre bölünmesi ve kalıtım konusundaki başarılarına, tutumlarına ve üstbilişsel düşünme düzeylerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde uygulanan bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
Selçuk Üniversitesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorHatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Öğretmenlik Uygulaması I
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
Bilimin Teknolojideki Uygulamaları
Fizik I
Fen Öğretimi II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Bilimsel Muhakeme Becerileri
Bilimin Doğası ve Öğretimi
Özel Öğretim Yöntemleri II
Öğretmenlik Uygulaması II
21. Yüzyıl Becerileri
Bilim Tarihi Ve Felsefesi
Fizik II
Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Okul Deneyimi
Seçmeli -I (A): Fen Öğretiminde Yaratıcılık
Özel Öğretim Yöntemleri I
Topluma Hizmet Uygulaması
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Fen-Teknoloji Programı ve Planlama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Fen Bilgisi Öğretimi
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Elektriğin iletimi ünitesinde tartışma yöntemi kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin kavramlarındaki değişime ve akademik başarılarına etkisi
ÖZKAYA A. (Danışman)
M.CUMA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Hücre ve bölünmeler ünitesinin artırılmış gerçeklik teknolojisi ile öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi
ÖZKAYA A. (Danışman)
H.COŞKUN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf fen bilimleri dersi yazılı sınav sorularının ölçme ve değerlendirmeye uygunluğu açısından incelenmesi
ÖZKAYA A. (Danışman)
S.DELAL(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Eğitim Bilimleri Perspektifinden 2023 Türkiye Depremi Sonrasında Yardım ve İyileştirme Çalışmaları
Karacaoğlu Ö. C., Özkaya A., Eryılmaz C., Karacaoğlu D.
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.25, ss.1-15, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024A Mixed-Meta Study on the Attitude Effect of Constructivist Approaches
BATDI V., TOPKAYA Y., ŞAHNE E. N., ÖZKAYA A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.553-592, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Data literacy and disaster: information access and evaluation skills of earthquake survivors in Turkey
Karacaoğlu Ö. C., Özkaya A.
Sociology International Journal
, cilt.8, sa.1, ss.28-37, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Environmental Sensitivity of Teacher Education Students in the Earthquake Zone
KARACAOĞLU Ö. C., ÖZKAYA A.
CV. Literasi Indonesia , cilt.4, sa.3, ss.339-352, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Fen Lisesi Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının Değerlendirilmesi
KARACAOĞLU Ö. C., ÖZKAYA A., TÖRE A., KARACAOĞLU D.
Journal of Individual Differences in Education , cilt.5, sa.2, ss.102-118, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023CONTENT ANALYSIS OF STUDIES CONDUCTED BETWEEN 2007-2022 ON MISCONCEPTIONS ABOUT
GÜLER M., ÖZKAYA A.
International Journal of Education Technology and Scientific Researches , cilt.8, sa.24, ss.2134-2151, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023THE EFFECT OF THE DISCUSSION METHOD ON THE “CONDUCTION OF ELECTRICITY” UNIT ON T
SUİÇER M. C., ÖZKAYA A.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.23, ss.2040-2061, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Effectiveness of Using Comics in Education: A Meta-analytic and Meta-thematic Analysis Study
TOPKAYA Y., BATDI V., BURAK D., ÖZKAYA A.
Journal of Ahmet Kelesoğlu Education Faculty , cilt.5, sa.3, ss.922-940, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Effect of 7th Grade “Cell and Divisions” Unit Teaching with Augmented Reality Technology on Students Academic Achievement
COŞKUN H., ÖZKAYA A.
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning , cilt.5, sa.2, ss.538-554, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Evaluation of Environmental Learning Acquisitions in the Curriculum of Primary and Middle School Courses in Line with the Revised Bloom’s Taxonomy
ÖZKAYA A., ŞENTÜRK M., BOZKURT O., SARIGÖZ O.
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.218-240, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023THE ACHIEVEMENTS LEVELS OF ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS IN THE SCIENCE CURRICULUM ON THE SUBSTANCE AND ITS NATURE: AN ANALYSIS THROUGH THE REVISED BLOOM'S TAXONOMY
ÖZKAYA A., SARIGÖZ O., DEMİR A., BOZAK A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION , cilt.12, sa.3, ss.1415-1434, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Analysis of the science and environment achievements in preschool curriculum for students with special needs
ÖZKAYA A.
Journal for the Education of Gifted Young Scientists , cilt.11, sa.3, ss.411-422, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Harmanlanmış Öğrenmeye Yönelik Araştırmaların Karma-meta Yöntemi ile Analizi
TOPKAYA Y., DEMİRKOL M., SALMA C., Özkaya A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.1311-1344, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021OECD Ülkelerinin Gelişmişlik Düzeyleri ile Öğrencilerin Fen Okuryazarlık Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi An Investigation of the Relationship between Development Levels of OECD Countries and Students' Scientific Literacy Skills
ÖZCAN H., TUNÇ T., ÖZKAYA A.
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.7, sa.1, ss.1-20, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20207. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusuyla İlgili Anlayışlarını Ölçmeye Yönelik Bir Test Geliştirme Çalışması
ÖZCAN H., BOZ C., ÖZKAYA A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.17, sa.45, ss.203-233, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MÜHENDİSLİK ODAKLI DİSİPLİNLERARASI İŞBİRLİĞİNE DAYALI STEM UYGULAMASI VE DERS İZLENCESİ
COŞKUN V., ÖZKAYA A.
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.327-361, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018ORTAOKUL 5, 6, 7 VE 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ YAZILI SINAV SORULARININ BLOOM
TURAN S. D., ÖZKAYA A.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.72, sa.3, ss.41-67, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018ORTAOKUL 5, 6, 7 VE 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERSİ YAZILI SINAV SORULARININ PROGRA
TURAN S. D., ÖZKAYA A.
The Journal of Social Sciences , cilt.5, sa.30, ss.295-315, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Üstbilişsel ve İnternet Tabanlı Üstbilişsel Öğretim Yöntemlerinin Öğrencilerin Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Konusundaki Tutumlarına ve Üstbilişsel Düşünme Düzeylerine Etkisi
ÖZKAYA A., AYDOĞDU M., ÇAĞIRAN İ.
21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum Eğitim Bilimleri ve Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.13, ss.133-159, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016The Effects Of Metacognitive And Web Based Metacognitive Methods Students’ Understanding Levels In Heredity And Cell Division Issue
ÖZKAYA A., AYDOĞDU M., ÇAĞIRAN İ.
Journal of Selçuk University Natural and Applied Science, Online , cilt.5, sa.1, ss.47, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024MEB Beceri Temelli Örnek Sorularının Bilimsel Süreç Becerilerine Göre Sınıflandırılması
SELÇUK E., DEMİR E., ÖZKAYA A.
IV. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, ss.28, (Özet Bildiri)
2021
2021İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Çevre Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi
TOPKAYA Y., ÖZKAYA A.
II. MAARİF KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 13 Temmuz 2021, cilt.1, ss.30, (Özet Bildiri)
2019
2019Disiplinlerarası İşbirliğine Dayalı FeTeMM Uygulaması: Akıllı Termos ve Akıllı Bitki Sulama Sistemleri
COŞKUN V., ÖZKAYA A.
1. UluslararasıSTEMÖğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Haziran 2019, ss.124-151, (Tam Metin Bildiri)
2008
20086. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde "Dolaşım Sistemi" Konusunun Anoloji ve Tahmin Et- Gözle- Açıkla (TGA) Yöntemleri ile İşlenmesinin Öğrenci Başarısı ve Tutumuna Etkisi
YAMAK H., ÖZKAYA A., DEMİR M., ALTINKAYNAK Ö., AKGÜL P., BAŞKURT P.
VIII. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.180, (Özet Bildiri)
2006
2006Lise Öğrencileri için Mayoz Bölünme ile İlgili Bir Model Geliştirilmesi ve Bu Modelin Başarıya Etkisinin Araştırılması
BAL Ş., ÖZKAYA A., ASLAN O., BALKAN KIYICI F.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 07 Eylül 2006, ss.246-250, (Tam Metin Bildiri)
2006
20062004-Hayat Bilgisi Programının 4-5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinin Fen Boyutuna Temel Oluşturması Açısından İncelenmesi
TAŞAR M. F., BALKAN KIYICI F., ASLAN O., ÖZKAYA A.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 Nisan 2006, ss.382-389, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005İlköğretim Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Bakışı
BALKAN KIYICI F., AYDOĞDU M., DOĞRU M., ASLAN O., ÖZKAYA A.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 Eylül 2005, ss.567-572, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004The Effect of ComputerAssisted Teaching Method Applied in Science Lessons in the Sixth Year of Primary Schools on the Success of the Students, on Their Attitude and the Permanence of Things Learnt
ÖZKAYA A., ŞEKER R.
IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sakarya, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, ss.1092-1095, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004Laboratuvarı Bulunan İlköğreitm Okullarında Görev Yapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Ders İşleme Tutumlarını ve Karşılaştıkları Sorunları Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
ŞEKER R., ÖZKAYA A., BİLİR E. N.
6. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.116, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004Çevresel Faktörlerin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Düzeyine Etkileri
ŞEKER R., ÇINAR D., ÖZKAYA A.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuarı Dersi ile İlgili Görüşleri
ŞEKER R., ÖZKAYA A., YENER D.
XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, ss.418, (Özet Bildiri)
2002
2002Konya Merkez İlk Öğretim Okullarında Fen Bilgisi Laboratuarlarının Yeterliliğini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
ŞEKER R., ÖZKAYA A., YENER D.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)
2002
2002Konya Merkez İlk Öğretim Okullarında Fen Bilgisi Derslerinin Verilmesinde Teknolojik Olanaklardan Yararlanma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
ŞEKER R., YENER D., ÖZKAYA A.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024VOSVIEWER İLE ARAŞTIRMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ
Özkaya A., Genç A.
Akademik Araştırma Süreçlerinde Dijital Teknolojilerin Destekleyici Rolü: Teoriden Uygulamaya, BALAMAN FATİH,SAYGINER ŞENOL, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.147-168, 2024
2022
2022İLKOKUL PROGRAMINDA YER ALAN FİZİK KONULARINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER, ÖZELLİKLERİ, GÜNLÜK HAYATTAKİ KARŞILIKLARI VE KULLANIM ALANLARI
KOÇ GÖZÜBENLİ Y., ÖZKAYA A.
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Doç.Dr. Orçun BOZKURT, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.117-148, 2022
2022
2022İLKOKUL PROGRAMINDA YER ALAN FİZİK KONULARINA İLİŞKİN GENEL BİLGİLER, ÖZELLİKLERİ, GÜNLÜK HAYATTAKİ KARŞILIKLARI VE KULLANIM ALANLARI
KOÇ GÖZÜBENLİ Y., ÖZKAYA A.
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, ORÇUN BOZKURT, Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.117-147, 2022
2022
202221. Yüzyıl Eğitiminde İnternet Tabanlı Üstbilişsel Öğretim Yöntemleri
ÖZKAYA A.
Yenilikçi Yaklaşımlarla 21. Yüzyıl Eğitimi, ŞENTÜRK MEHMET, UFUK ŞİMŞEK, YAVUZ TOPKAYA, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.165-176, 2022
2021
2021ORTAOKULLAR İÇİN FEN BİLİMLERİ LABORATUVARI UYGULAMALARI
BOZKURT O., BAKIR S., ÖZKAYA A.
EĞİTEN KİTAP, Ankara, 2021
2021
2021Öğretim Programlarında Çevre Eğitimi
ÖZKAYA A.
Çevre Eğitimi, Halil Tokcan, Yavuz Topkaya, Editör, Pegem, Ankara, ss.247-275, 2021
2021
2021Geleceğin Öğretmenleri Proje Tasarlıyor
ÖZKAYA A., COŞKUN V.
Stem Eğitimi Uygulamaları 2, Hasan ÖZCAN, Editör, PUSULA 20 TEKNOLOJİ VE YAYINCILIK A.Ş., İstanbul, ss.110-132, 2021
2018
2018Erken Çocuklukta Fen Eğitiminde Sıklıkla Kullanılan Yöntem ve Teknikler
ÖZKAYA A.
Erken Çocuklukta Fen Öğretimi, AHMET TURAN ORHAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.323-368, 2018
2015
2015Ekosistem
DİNÇ M., ÖZKAYA A.
Çevre Bilimi, Mustafa Aydoğdu, Kudred Gezer, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-70, 2015
2009
2009Çevre Kavramı ve Çevre Biliminin Tarihsel Gelişimi
ÖZKAYA A., UŞAK M.
Fen Eğitiminde Çevre, Mustafa Aydoğdu, Editör, Pozitif Matbaacılık ve Ambalaj San. Tic. Ltd. Şti, Ankara, ss.1-9, 2009
2009
2009