Doç. Dr. ABDULKADİR ÖZKAYA


EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ

FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

45

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

2

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2013

2005 - 2013

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2001 - 2004

2001 - 2004

Yüksek Lisans

Selçuk Üniversitesi, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Selçuk Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2013

2013

Doktora

Üstbilişsel ve internet tabanlı üstbilişsel öğretim yöntemlerinin öğrencilerin hücre bölünmesi ve kalıtım konusundaki başarılarına, tutumlarına ve üstbilişsel düşünme düzeylerine etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2004

2004

Yüksek Lisans

İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde uygulanan bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarı, tutum ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi

Selçuk Üniversitesi

Yabancı Diller

İngilizce

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi

Bilimin Teknolojideki Uygulamaları

Fizik I

Fen Öğretimi II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Bilimsel Muhakeme Becerileri

Bilimin Doğası ve Öğretimi

Özel Öğretim Yöntemleri II

Öğretmenlik Uygulaması II

21. Yüzyıl Becerileri

Bilim Tarihi Ve Felsefesi

Fizik II

Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi

Öğretmenlik Uygulaması

Okul Deneyimi

Seçmeli -I (A): Fen Öğretiminde Yaratıcılık

Özel Öğretim Yöntemleri I

Topluma Hizmet Uygulaması

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Fen-Teknoloji Programı ve Planlama

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Fen Bilgisi Öğretimi

Ön Lisans

Ön Lisans

Okul Öncesi Fen Öğretimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Seminer

Uzmanlık Alan Dersi

Test Geliştirme Teknikleri

Tez Çalışması

Bilgisayar Destekli İstatistik

Fen Eğitiminde Aktif Öğrenme Uygulamaları

Fen Bilimlerinde Temel Kavramların Tarihsel Gelişimi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

MEB Beceri Temelli Örnek Sorularının Bilimsel Süreç Becerilerine Göre Sınıflandırılması

SELÇUK E., DEMİR E., ÖZKAYA A.

IV. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2024, ss.28, (Özet Bildiri)

2021

2021

İlkokul ve Ortaokul Öğretim Programlarında Çevre Kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analizi

TOPKAYA Y., ÖZKAYA A.

II. MAARİF KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 13 Temmuz 2021, cilt.1, ss.30, (Özet Bildiri)

2019

2019

Disiplinlerarası İşbirliğine Dayalı FeTeMM Uygulaması: Akıllı Termos ve Akıllı Bitki Sulama Sistemleri

COŞKUN V., ÖZKAYA A.

1. UluslararasıSTEMÖğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 - 14 Haziran 2019, ss.124-151, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2006

2006

Lise Öğrencileri için Mayoz Bölünme ile İlgili Bir Model Geliştirilmesi ve Bu Modelin Başarıya Etkisinin Araştırılması

BAL Ş., ÖZKAYA A., ASLAN O., BALKAN KIYICI F.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 07 Eylül 2006, ss.246-250, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

İlköğretim Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Bakışı

BALKAN KIYICI F., AYDOĞDU M., DOĞRU M., ASLAN O., ÖZKAYA A.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 Eylül 2005, ss.567-572, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

The Effect of ComputerAssisted Teaching Method Applied in Science Lessons in the Sixth Year of Primary Schools on the Success of the Students, on Their Attitude and the Permanence of Things Learnt

ÖZKAYA A., ŞEKER R.

IV. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sakarya, Sakarya, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2004, ss.1092-1095, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

Çevresel Faktörlerin Üniversite Öğrencilerinin Başarı Düzeyine Etkileri

ŞEKER R., ÇINAR D., ÖZKAYA A.

XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrencilerinin Fen Bilgisi Laboratuarı Dersi ile İlgili Görüşleri

ŞEKER R., ÖZKAYA A., YENER D.

XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002, ss.418, (Özet Bildiri)

2002

2002

Konya Merkez İlk Öğretim Okullarında Fen Bilgisi Laboratuarlarının Yeterliliğini Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma

ŞEKER R., ÖZKAYA A., YENER D.

V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

VOSVIEWER İLE ARAŞTIRMALARIN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Özkaya A., Genç A.

Akademik Araştırma Süreçlerinde Dijital Teknolojilerin Destekleyici Rolü: Teoriden Uygulamaya, BALAMAN FATİH,SAYGINER ŞENOL, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.147-168, 2024

2022

2022

21. Yüzyıl Eğitiminde İnternet Tabanlı Üstbilişsel Öğretim Yöntemleri

ÖZKAYA A.

Yenilikçi Yaklaşımlarla 21. Yüzyıl Eğitimi, ŞENTÜRK MEHMET, UFUK ŞİMŞEK, YAVUZ TOPKAYA, Editör, VİZETEK, Ankara, ss.165-176, 2022

2021

2021

Öğretim Programlarında Çevre Eğitimi

ÖZKAYA A.

Çevre Eğitimi, Halil Tokcan, Yavuz Topkaya, Editör, Pegem, Ankara, ss.247-275, 2021

2021

2021

Geleceğin Öğretmenleri Proje Tasarlıyor

ÖZKAYA A., COŞKUN V.

Stem Eğitimi Uygulamaları 2, Hasan ÖZCAN, Editör, PUSULA 20 TEKNOLOJİ VE YAYINCILIK A.Ş., İstanbul, ss.110-132, 2021

2018

2018

Erken Çocuklukta Fen Eğitiminde Sıklıkla Kullanılan Yöntem ve Teknikler

ÖZKAYA A.

Erken Çocuklukta Fen Öğretimi, AHMET TURAN ORHAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.323-368, 2018

2015

2015

Ekosistem

DİNÇ M., ÖZKAYA A.

Çevre Bilimi, Mustafa Aydoğdu, Kudred Gezer, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.35-70, 2015

2009

2009

Çevre Kavramı ve Çevre Biliminin Tarihsel Gelişimi

ÖZKAYA A., UŞAK M.

Fen Eğitiminde Çevre, Mustafa Aydoğdu, Editör, Pozitif Matbaacılık ve Ambalaj San. Tic. Ltd. Şti, Ankara, ss.1-9, 2009

2009

2009

Biyoteknoloji

ÖZKAYA A.

Biyolojide Özel Konular, Mustafa Aydoğdu, Editör, Beyazkalem Yayıncılık Eğitim San. Tic. Ltd. Şti, Ankara, ss.189-212, 2009