Dr. Öğr. Üyesi AHMET UYAR


ANTAKYA MESLEK YÜKSEKOKULU, BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ

BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PR.


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimin Psikolojik Temelleri, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim

Metrikler

Yayın

70

Atıf (Scholar)

4

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

10

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

14

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

129

Proje

1

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2022

2018 - 2022

Doktora

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2013 - 2016

2013 - 2016

Yüksek Lisans

Fırat Üniversitesi, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Fırat Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2022

2022

Doktora

10. sınıf matematik dersi öğretim programının aydınlatıcı değerlendirme modeli ile değerlendirilmesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2016

2016

Yüksek Lisans

Bilgisayar destekli çevre eğitiminin bilgisayar teknolojileri programı öğrencilerinin çevre okuryazarlığına etkisinin incelenmesi

Fırat Üniversitesi

Yabancı Diller

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitimin Psikolojik Temelleri

Eğitim Teknolojisi

Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, ANTAKYA MESLEK YÜKSEKOKULU

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, ANTAKYA MESLEK YÜKSEKOKULU

2012 - 2014

2012 - 2014

Öğretim Görevlisi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SANAT VE TASARIM MESLEK YÜKSEKOKULU

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2012

2006 - 2012

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Çocuk Hukuku

Eğitime Giriş

Ön Lisans

Ön Lisans

Temel Elektrik ve Elektronik

Ağ Temelleri

Sağlık İstatistiği

İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı

Grafik ve Animasyon

Sunucu İşletim Sistemi

Toplumsal Hizmet Projeleri

Sayısal Elektronik

Öğrenme ve Öğretme Teknikleri

Açık Kaynak İşletim Sistemi

Yönlendiriciler 1

Mikro Denetleyiciler

Bilgisayar I

Bilgisayar II

Okul Öncesi Matematik Öğretimi

Okul Öncesi Fen Öğretimi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

8 th GRADE SCIENCE COURSE TEACHING PROGRAM: A COMPARATIVE ANALYSIS OF CHANGES BETWEEN 2018 and 2024

UYAR A.

ICSAS 3rd INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATION, Eskişehir, Türkiye, 26 Temmuz 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

COMPARATIVE ANALYSIS OF THE 2013 PRESCHOOL EDUCATION PROGRAM AND THE 2024 PRESCHOOL EDUCATION PROGRAM

UYAR A.

AVRASYA 10th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tiflis, Gürcistan, 02 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ

UYAR A.

Selçuk 8. Sosyal Bilimler Kongresi, Konya, Türkiye, 20 Mayıs 2023, ss.502-511, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Deprem Bölgesinde Öğrenim Gören Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

UYAR A.

Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 24 Mart 2023, ss.47, (Özet Bildiri)

2023

2023

EXAMINATION OF TEACHER CANDIDATES’ EPISTEMOLOGICAL BELIEFS ON LEARNING

UYAR A.

EXAMINATION OF TEACHER CANDIDATES’ EPISTEMOLOGICAL BELIEFS ON LEARNING, Elazığ, Türkiye, 24 Mart 2023, ss.47, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

Attitudes of 10th grade students towards mathematics lesson

UYAR A., ŞAN İ., KARSAK H. G.

8th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL 2022, Granada, Nikaragua, 05 Temmuz 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Dijital Okuryazarlık İle İlgili Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Analizi

KARAKUYU A., UYAR A.

ULUSLARARASI KENDİN YAP ATÖLYELERİ SEMPOZYUMU, Afyon, Türkiye, 17 Haziran 2021, ss.319-336, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIĞINA YÖNELİK TUTUM DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

UYAR A., KARAKUYU A.

AKDENİZ ZİRVESİ 2. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Öğretmenlerin Mesleklerine Yönelik İş Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenlerce İncelenmesi

KARAKUYU A., UYAR A.

Akdeniz 2.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2019, ss.107-114, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Stem Eğitiminin Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi

UYAR A., ŞAN İ.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2019), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

Ortaokul Öğrencilerinin Stem Disiplin Alanlarına Yönelik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

UYAR A., ŞAN İ.

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2019), Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

ÖN LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN DERSTE TEKNOLOJİ KULLANIMLARINA YÖNELİK EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ

UYAR A., KARAKUYU A.

HOCA AHMET YESEVİ ULUSLARARASI BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Adıyaman, Türkiye, 26 - 27 Ağustos 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi

KARAKUYU A., UYAR A.

Cemil Meriç 10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Lise Öğrencileri Arasında Sosyal Medyadaki Gelişmeleri Kaçırma Korkusu YaygınlığınınBazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

UYAR A., KARAKUYU A.

Cemil Meriç 10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Teknolojiye Yönelik Tutumlarının Nomofobileri İleİlişkisi

KARAKUYU A., UYAR A.

Cemil Meriç 10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Lise Öğrencilerinin Çevresel Davranış Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısındanİncelenmesi

UYAR A., KARAKUYU A.

Cemil Meriç 10. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Spor Kongresi, 23 - 25 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Ön Lisans Öğrencilerinin Çevresel Tutum ve Davranış Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

UYAR A., KARAKUYU A., ALANOĞLU Z.

2.Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Ön Lisans Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Çocuk Hakları Farkındalıklarının Belirlenmesi

KARAKUYU A., UYAR A., ALANOĞLU Z.

2. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Çevre Eğitimi Alan Ön Lisans Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

KAZU H., UYAR A.

3.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 22 - 24 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Akademisyenlerin Çevresel Tutum Ve Davranış Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

UYAR A.

2.Uluslararası Çin’xxden Adriyatik’xxe Sosyal Bilimler Kongresi, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Fen Bilgisi Ve Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Eğitimi Öz Yeterlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

UYAR A.

2. Uluslararası Çin’xxden Adriyatik’xxe Sosyal Bilimler Kongresi, 5 - 07 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

Sınıf Öğretmenlerinin Çevre Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

UYAR A., TEMİZ A.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Öğretmen Adaylarının Çevre Eğitimine Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi

KAZU H., UYAR A.

Hatay’xxın Çevre Sorunları ve Çözüm Önerileri Sempozyumu, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

ÖĞRETİM STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

UYAR A., ŞAN İ.

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ, Sucuoğlu Hale, Gökdağ Baltaoğlu Meltem, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.131-152, 2022

2022

2022

Metaverse ve Eğitim

UYAR A., ŞAN İ.

Sanal Dünya Sosyal Medyada Metalar ve Metaverse, Söğüt Yasin, Birol Murat, Editör, NOBEL BİLİMSEL ESERLER, Ankara, ss.157-183, 2022

2021

2021

Dijital Dönüşüm ve Dijital Dönüşüm Süreci

UYAR A.

DİJİTAL EĞİTİM, KÖKSAL ONUR, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.62-83, 2021