Doç. Dr. YAVUZ BOLAT


EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ

EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (SOC)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

86

Atıf (Scopus)

12

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

84

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Diğer Toplam)

320

Proje

8

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2015

2011 - 2015

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Gazi Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Türkiye’xxde mesleki - teknik eğitimin mevcut durumu ve farklı ülkelerle karşılaştırılması

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2011

2011

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu öğrencilerinin sosyal değerlere bakışları

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, EĞİTİM BİLİMLERİ

2016 - 2019

2016 - 2019

Yönetimsel Görevler

2020 - 2021

2020 - 2021

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

2019 - 2021

2019 - 2021

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2016

2006 - 2016

Öğretmen, Okul Yöneticiliği ve Program Geliştirme Uzmanlığı

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen, Okul Yöneticiliği ve Program Geliştirme Uzmanlığı

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitim Programı Okuryazarlığı Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Tarihi

Özel Eğitimde Materyal Tasarımı

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları Sürdürülebilir Kalkınma

Eğitim Felsefesi

Seçmeli IV (AE): İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi

Okul Dışı Öğrenme Ortamları Sürdürülebilir Kalkınma

Okul Dışı Öğrenme

Eğitim Sosyolojisi

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretim Teknolojileri

Yaşam Becerileri Eğitimi

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi Sürdürülebilir Kalkınma

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Özel Öğretim Yöntemleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Seçmeli IV: İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi

Eğitim Bilimine Giriş

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Eğitim Sosyolojisi

Ölçme ve Değerlendirme

Eğitim Felsefesi

Seçmeli IV: İş ve Meslek Becerilerinin Öğretimi

Öğretim İlke ve Yöntemleri

Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi

Öğretmenlik Uygulaması

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Türk Eğitim Tarihi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik

Eğitim Programları ve Yaşam Becerileri

Danışmanlık Dersi

Program Geliştirmede İhtiyaç Analizi

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Bilimsel Araştırma ve Etik

Dönem Projesi

Program Geliştirmede Güncel Sorunlar

Seminer

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2023

2023

Önemi Giderek Artan Bir Kavram: Açık Fikirlilik

ÖZGÜR H., BOLAT Y.

Tarih Okulu Dergisi , cilt.16, sa.67, ss.3772-3793, 2023 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

DEPREM SONRASINDAKİ SÜREÇTE DEPREM BÖLGESİNDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM SÜREÇLERİNE İLİŞKİN İZLENİMLERİ

Gül K., BOLAT Y., GÜLLE M.

7 th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

ÖĞRENCİLERİN OYUN VE EĞİTİM MATERYALLERİ KULLANIMININ PSİKOLOJİK SOSYAL PSİKOMOTOR VE BİLİŞSEL AÇIDAN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

GÜLLE M., BOLAT Y., Gül K.

7 th INTERNATIONAL SYMPOSIUM OF EDUCATION AND VALUES, Antalya, Türkiye, 26 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

OKUL YÖNETİCİLERİNİN EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

BOLAT Y.

7 th International Congress of Eurasian Social Sciences, Muğla, Türkiye, 27 Nisan 2023, cilt.7, ss.409-410, (Özet Bildiri)

2022

2022

TARİH ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIKLARI

Erciyas F., BOLAT Y.

6 th INTERNATIONAL CONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES, Bodrum, Türkiye, 13 - 18 Mayıs 2022, cilt.6, ss.177, (Özet Bildiri)

2020

2020

Türkçe Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Anadil Öğretimindeki Pedagojik Alan Bilgisine Yönelik İnançları

BOLAT Y.

INTERNATIONAL CONGRESS OFEURASIAN SOCIAL SCIENCES- 4, Muğla, Türkiye, 15 - 18 Eylül 2020, cilt.4, ss.342-343, (Özet Bildiri)

2019

2019

ÖĞRETMENLERİN EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIKLARI

BOLAT Y.

INTERNATIONAL HUMAN CIVILIZATION CONGRESS FROM PAST to FUTURE-INES 2019, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.939-946, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

MİLLİ EĞİTİM ŞURALARI VE ALINAN KARARLARA İLİŞKİN BİR ANALİZ

BOLAT Y.

INTERNATIONAL HUMAN CIVILIZATION CONGRESS FROM PAST to FUTURE-INES 2019, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, ss.947-959, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Öğretmen adaylarının 4.0 endüstri çağına ilişkin farkındalıkları: Bir metaforik çalışma

BOLAT Y., BALAMAN F.

Çukurova Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, Türkiye, 13 - 16 Aralık 2018, cilt.1, ss.969-975, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Sınıf öğretmenlerinin öğrenme-öğretme süreçleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerine ilişkin tercihleri

BOLAT Y., BALAMAN F.

Çukurova Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, Türkiye, 13 - 16 Aralık 2018, cilt.1, ss.962-968, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Öğretmen Adaylarının Yaşam Becerileri ile Sosyal Değerleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

BOLAT Y., PEKTAŞ S.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Mesleki ve teknik eğitime başlama yaşı ne olmalı?

BOLAT Y.

International Academic Researches Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmen adaylarinin sosyal değerler algıları

BOLAT Y., Tekin M. T.

International Academic Researches Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Zihin engelliler öğretmenliği adaylarinin bireyselleştirilmiş eğitim programlarina (bep) ilişkin görüşleri

BOLAT Y., TEKİN M. T.

International Academic Researches Congress, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Yöneticilik Formasyon Eğitimine İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri

BOZAK A., KARADAĞ M., BOLAT Y.

IX. ULUSLARARASI EĞİTİM DENETİMİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 01 Kasım 2016 - 03 Kasım 2017, ss.59-60, (Özet Bildiri)

2017

2017

Öğretmenlere yönelik meslek motivasyonu ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

PEKTAŞ S., BOLAT Y., KILINÇ M.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi. ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Trafikle bağlan hayata

Özbek E., BOLAT Y.

International Congress of Eurasian Social Sciences (ICOESS), Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Üstün yeteneklilerin eğitimi araştırmalarında ağilimler: Yöntembilimsel bir analiz.

Tekin M. T., BOLAT Y.

Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi, ÖYEK 2017, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

PAYDAŞ GÖRÜŞLERİNE GÖRE TÜRKİYE DE MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN SORUNLARI

BOLAT Y.

Quality Assurance in Higher Education and Accreditation of Faculties of Education, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2011

2011

Gazi Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Öğrencilerinin Sosyal Değerlere Bakışları

BOLAT Y., AKKUTAY Ü.

V. Lisansüstü eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

EĞİTİMDE E-PROGRAM (DİJİTAL PROGRAM)

Bolat Y.

OKULUN E-YÖNETİMİ Teori ve Uygulama, Korkmaz, Celalettin, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.125-146, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Program Tabanlı Okul Geliştirme

Bolat Y.

Kuramdan Uygulamaya Okul Geliştirme Çalışmaları, Murat Taşdan, Rasim Törsten, Muhammet Baş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.128-141, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Yaşam Becerilerinin Kavramsal Boyutu

Bolat Y.

Yaşam Becerileri Eğitimi Kavram, Beceri, Gelişim ve Uygulama, Yavuz Bolat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.2-18, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Kapsayıcı Eğitimde Program Geliştirme

Bolat Y.

Kapsayıcı Eğitim Pedagoji, Teori ve Uygulama Perspektifleri, Muhammet Baş, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.39-58, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Eğitim Programı Okuryazarlığı

Bolat Y.

Pegem Akademi, Ankara, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Eğitim Programı Okuryazarlığını Açıklama, Keşfetme ve Anlama

Bolat Y.

Eğitim Programı Okuryazarlığı, Bolat, Yavuz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.2-28, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

YÜKSEKÖĞRETİMDE UZAKTAN ÖĞRETİMDE ÖĞRENME ORTAMLARI TASARLAMA

ALKAN S., BOLAT Y.

Yükseköğretimde Uzaktan Öğretim, Hasan Demirtaş, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.179-213, 2021

2021

2021

Eğitim Programı Okuryazarlığı Yolunda Teori ve Uygulamayı Birleştirme: Programa Bağlılık ve Programı Uyarlama Dengesi

Bolat Y., Güzel Yüce S., Erdem C., Boyacı M., Sarıca R., Baş M., et al.

Eğitim Programı Okuryazarlığı, Bolat, Yavuz, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.29-58, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Yaşam Becerilerinin Kavramsal Boyutu

Bolat Y.

Yaşam Becerileri Eğitimi Kavram, Beceri, Gelişim ve Uygulama, Bolat, Yavuz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.2-17, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2018

Ocak 2018

Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2018

Ocak 2018

Diğer Dergiler

Ocak 2018

Ocak 2018

Bildiri (Tam Metin)

Ocak 2018

Ocak 2018

Diğer Dergiler

Ocak 2018

Ocak 2018

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Bildiri (Tam Metin)

Ocak 2017

Ocak 2017

JOURNAL OF THE HUMAN AND SOCIAL SCIENCE RESEARCHES

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler

Ocak 2017

Ocak 2017

Diğer Dergiler



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 12

h-indeksi (SCOPUS): 2