Dr. Öğr. Üyesi BURCU TURHAN


EĞİTİM FAKÜLTESİ, YABANCI DİLLER EĞİTİMİ

İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

35

Atıf (Scopus)

25

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

3

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2017 - 2021

2017 - 2021

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

2015 - 2017

2015 - 2017

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

2010 - 2014

2010 - 2014

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Incorporating teacher immediacy into foreign language teacher education

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2017

2017

Yüksek Lisans

An investigation into motivation of engineering students and lecturers toward English-medium instruction at tertiary level in Turkey

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller

İngilizce

Araştırma Alanları

İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2018 - 2021

2018 - 2021

Araştırma Görevlisi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

2015 - 2017

2015 - 2017

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Yönetimsel Görevler

2023 - 2024

2023 - 2024

Bölüm Başkanı

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2014 - 2015

2014 - 2015

İngilizce Öğretmeni

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, İngilizce Öğretmeni

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Çeviri

Yazma Becerileri I

İngilizce Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

Öğretmenlik Uygulaması I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Dil Edinimi

Mesleki İngilizce

Öğretmenlik Uygulaması II

İngilizce Öğretim Programları

Yazma Becerileri II

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

DEPTH VERSUS BREADTH: ARE EFL TEACHER TRAINEES REFLECTIVE THINKERS?

TURHAN B.

The 21st INGED International ELT Conference (Getting Off the Beaten Path in ELT), Kayseri, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

Teacher Immediacy through the Lenses of Prospective EFL Teachers

TURHAN B., KIRKGÖZ Y.

The 5th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2021), Türkiye, 17 - 20 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

Evaluating the Self: Immediacy Behaviors of Prospective EFL Teachers

KIRKGÖZ Y., TURHAN B.

The 5th International Symposium of Limitless Education and Research (ISLER 2021), Türkiye, 17 - 20 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

Unpacking the mission statements of primary schools in Turkey

TURHAN B., KIRKGÖZ Y.

The First International Symposium on Foreign Language Teaching, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

Exploring Apology Strategies of Turkish EFL Teacher Trainees: Gender and Context in Focus

TURHAN B., EMİR G.

2nd ILTERG (International Language Teacher Education Research Group) Conference, 16 - 17 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

Criticality of Pre-Service English Teachers’ Collaborative Reflections

TURHAN B., KIRKGÖZ Y.

International Congress ofLanguages, Adana, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2019, ss.66, (Özet Bildiri)

2019

2019

Acquisition of Argument Structures and Ditransitive Verbs in Turkish: A Focus on Ellipsis

TURHAN B.

The Fifth International Mediterranean Social Sciences Congress (MECAS V), Podgorica, Karadağ, 18 - 20 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Why is it challenging to write critical reflections for EFL teacher trainees?

TURHAN B., KIRKGÖZ Y.

ULEAD 2019 Annual Congress: ICRE, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2019, ss.74, (Özet Bildiri)

2018

2018

Pre-Service English Teachers’ Retrospective Reflections on Their Observations in Practicum Schools

TURHAN B., KIRKGÖZ Y.

4th CUKUROVA INTERNATIONAL ELT TEACHERS CONFERENCES (CUELT 2018), Adana, Türkiye, 5 - 07 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Investigating Pre-Service English Teachers on the Way of Becoming Real Teachers: A Focus on Reflection upon Teaching Practice

ŞİRE KAYA E., TURHAN B.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

The Critical Discourse Analysis of Advertising

TURHAN B., OKAN Z.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

The Motivation of University Students toward English Medium Instruction

TURHAN B.

1st International Black Sea Conference on Language and Language Education, 22 - 23 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Refusal Strategies Employed by Turkish Pre-Service Teachers of English

TUNCER H., TURHAN B.

10th Annual International Conference on LanguagesLinguistics, Atina, Yunanistan, 3 - 06 Temmuz 2017, ss.57, (Özet Bildiri)

2017

2017

Exploring The Motivation of College Students Toward English Medium Instruction Using GMDH Polynomial Network

AKAY M. F., Daneshvar S., TURHAN B.

6th Cyprus International Conference on Educational Research (CYICER-2017), 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Meta-Cognitive Awareness of Reading Strategies and Academic Achievement in Reading and Writing: A Correlational Research in an EFL Context

TURHAN B., ZORLUEL ÖZER H.

The 3rd Çukurova International ELT Teachers Conference: Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century, 20 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Apology and Compliment Response Strategies by Turkish Pre-Service Teachers of English: A Primary Focus on Equal Interlocutor

TURHAN B., TUNCER H.

The 3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences, Adana, Türkiye, 20 - 21 Nisan 2017, ss.30, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Google Jamboard Meetings: The Place of Metacognitive Support in an Online L2 Writing Course

TURHAN B.

Disciplinary Academic Writing: Opportunities and Challenges, TOKDEMİR DEMİREL, ELİF; CENGİZ, BEHİCE CEYDA; KAÇAR, IŞIL GÜNSELİ, Editör, İKSAD PUBLISHING HOUSE, ss.223-260, 2023

2023

2023

ENHANCING READING AND WRITING SKILLS THROUGH TECHNOLOGY IN EFL CLASSROOMS

TURHAN B.

DIGITAL PEDAGOGY IN THE 21ST CENTURY: Emerging Technologies in Foreign Language Classrooms, UÇAR, SERPİL, Editör, EFE AKADEMİ YAYINLARI, ss.187-201, 2023

2020

2020

EFFECTIVENESS OF TEXTBOOKS IN PROMOTING COMMUNICATION THROUGH ENGLISH IN NON-NATIVE SETTINGS

TURHAN B., KIRKGÖZ Y.

LANGUAGE TEACHING AND LANGUAGE USE IN NON-NATIVE SETTINGS, Mbakop Antoine Willy Ndzotom, Tabe Nicoline Agbor, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.12-38, 2020


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (SCOPUS): 25

h-indeksi (SCOPUS): 3