Metrikler
Eğitim Bilgileri
2005 - 2013
2005 - 2013Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Tarih öğretmenlerinin tarih eğitimindeki yeni yaklaşımlara ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi Ankara örneği
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf T. C. inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde fotoğraf ve resim kullanımının öğrenci başarısına etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Yönetimsel Görevler
2016 - 2019
2016 - 20192016 - 2017
2016 - 20172016 - 2017
2016 - 2017Akademi Dışı Deneyim
1998 - 2015
1998 - 2015Sosyal Bilgiler Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde temel değerlere ilişkin uygulamaların öğrenci başarısına etkisi
HALİ S. (Danışman)
S.ÇELEBİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde biyografi kullanımının akademik başarıya etkisi
HALİ S. (Danışman)
G.GÜNEY(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının demokratik vatandaşlık tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
HALİ S. (Danışman)
H.İBRAHİM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
4+4+4 eğitim sistemine geçişten dolayı 5. sınıf okutmuş sınıf öğretmenleri ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin öz yeterlikleri arasındaki ilişki
HALİ S. (Danışman)
H.MEHMET(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde bazı yeni yaklaşımların öğrenci akademik başarısı ve tutumuna etkisi
HALİ S. (Danışman)
Ö.YILDIRIM(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Öğretmenlerin, öz yönetim ve üstbiliş beceri düzeyleri
HALİ S. (Danışman)
N.BALTA(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Çizgi filmlerde yer alan değerlerin ilkokul hayat bilgisi öğretim programında yer alan değerler çerçevesinde incelenmesi
HALİ S. (Danışman)
E.BÖLÜK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Fatih Projesi uygulanan liselerdeki öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) ve Eğitim Bilişim Ağı'nı kullanmalarına yönelik özyeterlik algılarının düzeylerinin incelenmesi
HALİ S. (Danışman)
S.HANBAY(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerlere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: Hatay ili örneği
HALİ S. (Danışman)
B.ÇİÇEK(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
20221. Öğretmenlerin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi ve Eğitim Bilişim Ağı’nı (EBA) Kullanma Öz-Yeterlikleri
HANBAY TİRYAKİ S., hali s.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.3, ss.577-600, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Analysis of the views of pedagogical formation training students on the lifelong learning approach
SARIGÖZ O., BAŞ M., HALİ S., BOLAT Y., KÖROĞLU M.
African Educational Research Journal , cilt.9, sa.4, ss.860-869, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Effect of the Map Knowledge and Practice Course in Social Studies Teaching on the Development of Map Literacy Skill
HALİ S.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.11, sa.3, ss.760-771, 2021 (Scopus)
2019
20194. Perceptions of democracy of foreign students studying at Mustafa Kemal University
HALİ S., Özyurt F.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.14, sa.3, ss.114-120, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20185. An investigation of prospective teachers’ views on concept teaching: A case of History
HALİ S.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS , cilt.13, sa.17, ss.638-644, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20176. The effect of practicing simulation teaching method in teaching revolution history and Kemalism lesson on student success
HALİ S.
International Journal of Academic Research , cilt.9, sa.1, ss.5-10, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. İslamiyet Öncesi Dönemde Türklerde Eğitim
HALİ S., Rencüzoğulları S.
Eğitim ve Toplum , cilt.6, sa.17, ss.425-437, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. İLKOKUL 4. SINIFTA KULLANILAN ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KİTAPLARININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE
BOLAT Y., HALİ S.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , cilt.1, sa.Number: 54, ss.255-272, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Tarih Öğretmen Adaylarının, Askeri Darbelerin Siyasi ve Sosyal Etkisine Yönelik
HALİ S., Rencüzoğulları S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.Volume 12 Issue 16, ss.259-276, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Tarih Öğretiminde Yeni Yaklaşımlara İlişkin Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenm
HALİ S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.Volume 12 Issue 25, ss.401-420, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201611. History teaching based on the fundamental sources of Turkish culturepTürk kültürünün temel kaynaklarına dayalı tarih öğretimi
HALİ S., BOLAT Y.
Journal of Human Sciences , cilt.13, sa.3, ss.5772, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. ORTAOKUL SOSYAL BİLGİLER VE LİSE TARİH DERS KİTAPLARINDA HİNDİSTAN'DA KURULAN TÜRK DEVLETLERİNİN İŞLENİŞİ
hali s.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, sa.36, ss.67-82, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Tarih öğretmenlerinin araç gereç kullanımına dayalı tarih öğretimine ilişkin görüşlerin incelenmesi
TURAN R., HALİ S.
IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal , cilt.1, sa.1, ss.59-76, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201414. TARİH ÖĞRETİMİ VE DERS KİTAPLARI
HALİ S.
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.158-166, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Üstün Yetenekli Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi
HALİ S., GÜNDÜZ H. İ., DOĞAN E.
13. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Öğretmen Adaylarının Demokratik Vatandaşlık Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
HALİ S., GÜNDÜZ H. İ.
13. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Tokat, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Öğretmen Adaylarının Demokratik Vatandaşlık Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Nitel Olarak İncelenmesi
HALİ S., GÜNDÜZ H. İ.
VII: Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmaları Kongresi, Hatay, Türkiye, 13 Haziran - 15 Temmuz 2025, (Özet Bildiri)
2023
20234. REFLECTIONS OF CULTURAL DIVERSITY ON EDUCATION AND ART EDUCATION
HALİ S., ASLANTAŞ S.
2. USKANİL International Culture Art and Communication Symposium, 15 - 17 Aralık 2023, cilt.1, ss.622-639, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Çizgi Filmlerde Yer Alan Değerlerin Hayat Bilgisi Öğretim Programında Yer Alan Değerler Çerçevesinde İncelenmesi
HALİ S., Bölük E.
8. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. Sosyal Bilgilerde Ters Yüz Sınıf Sisteminin Uygulanabilirliğine Yönelik Öğretmen Görüşleri
HALİ S., Rencüzoğulları S.
ASEAD I. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 20 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Sosyal Bilgiler Öğretiminde İki Aşamalı Teşhis Testi Ölçeği Kullanımı
HALİ S., Rencüzoğulları S., Özyurt F.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Yenilenen Sosyal Bilgiler Programının Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi
HALİ S., Rencüzoğulları S.
I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Tarih Öğretmen Adaylarının, Hükümet Darbelerinin Siyasi Ve Sosyal Etkisine Yönelik Farkındalık Düzeyi
HALİ S., Rencüzoğulları S.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Öğrencilerin Dünyayı Anlamasında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Yeri Ve Önemi
HALİ S., Emacı S.
6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Ülkemizde Okuyan Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Tarih Öğretiminde Yaşadığı Sorunlar
HALİ S., GÜNDÜZ H. İ.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Mustafa Kemal Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Demokrasi Algıları
HALİ S., Özyurt F.
I. Uluslararası Türklerin Dünyası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201613. TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretiminde Benzetim Yönteminin Uygulanmasının Öğrenci Başarısına Etkisi
HALİ S.
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. Tarih Öğretiminde Kavram Öğretimine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
HALİ S.
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2014
201415. Tarih Öğretmenlerinin Barışçı Tarih Anlayışı Hakkında Görüşlerinin Alınması
HALİ S.
III. ULUSLARARASI TARİH EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, ss.100-106, (Tam Metin Bildiri)
2014
201416. Tarih Öğretiminde Yerel Tarih Çalışmalarının Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Öğrenim Durumu Değişkeni Açısından İncelenmesi
HALİ S., TURAN R.
3. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, ss.73-79, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. Tarih Öğretimi ve Ders Kitapları
HALİ S.
Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi VI. (USBEK 6) Trabzon, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.106, (Özet Bildiri)
2013
201318. 8. Sınıf T.C İnkılap Tarihinde Fotoğraf Kullanımı
HALİ S.
VI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.107, (Özet Bildiri)
2013
201319. Abdurrahman Şeref Efendi ve Tarih Öğretimi
HALİ S.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II (USBES) Aksaray, Aksaray, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Türk Kültüründe Aile
SARIGÖZ O., HALİ S.
TÜRK KÜLTÜRÜNDE ÇOCUK VE EĞİTİM, Doç. Dr. Yalçın BAY - Doç. Dr. Döndü Neslihan BAY, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.63-92, 2022
2018
20182. Eğitimin Tarihi Temelleri
HALİ S.
Eğitime Giriş, Hali Servet, Töre Esra, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-47, 2018
2018
20183. Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi
HALİ S.
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Çalışkan Hüseyin, Kılcan Bahadır, Editör, Lisans Yayınevi, İstanbul, ss.131-156, 2018
2016
20164. Göç Destanı ve Türk Kültüründe Göç
HALİ S.
Türk Kültüründe Coğrafya II, Çetin Turhan, Meydan Ali, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.351-366, 2016
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Sürdürülebilir Doğa Yolculuğu İçin Ekokids 2
TÜBİTAK Projesi
KALAYCI S., EREN Ö., SELVİ M., LAÇİN ŞİMŞEK C., DOĞAN Y., DOĞAN K., et al.
2019 - 2020
2019 - 2020Üstün Yetenekli Öğrencilere İnformal Öğrenme Ortamlarında Kavram Öğretimi: Planetaryum Çadırı Örneği-2
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
KÖROĞLU M., SARIGÖZ O., GÜNDÜZ H. İ., HALİ S. (Yürütücü)
2018 - 2020
2018 - 2020