Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
AVRUPA BİRLİĞİ PROJELERİ: ERASMUS+ PROGRAMI VE EYLEM PLANLARI
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.19, no.49, pp.296-317, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
A Need Analysis on Development of Creative Thinking Skills: A Phenomenological Study
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.12, no.1, pp.1-18, 2022 (Peer-Reviewed Journal)


Thinking through Arguments on Comparative Education Topics: A Contemporary Learning Approach in Pre-service English Language Teacher Educatio
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.8, no.4, pp.196-207, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Thinking through Arguments on Comparative Education Topics: A Contemporary Learning Approach in Pre-service English Language Teacher Education
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, vol.8, no.4, pp.196-207, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The effects of teaching strategies, methods and techniques on creative thinking: A meta-analysis study
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, vol.10, no.1, pp.149-188, 2020 (Peer-Reviewed Journal)


A COMPARATIVE OVERVIEW OF TEACHERS' PROGRAM DESIGN PREFERENCES PHILOSOPHY BELIEFS AND IN-CLASS APPLICATIONS
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.19, no.75, pp.1108-1121, 2020 (Peer-Reviewed Journal)


Promoting Inquiry Skills for the Improvement of Self-Efficacy Domains in Special Education Pre-Service Teacher Training
Journal of Teacher Education and Educators
, vol.9, no.2, pp.201-220, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
AN EVALUATION OF THE CONCEPT INSTRUCTION PROCESS IN THE CONTEXT OF “KNOW, UNDERSTAND, DO” DIMENSIONS
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.20, no.1, pp.61-80, 2020 (Peer-Reviewed Journal)


Öğretmenlerin Program Tasarım Tercihleri (PT), Felsefi İnançları ve Sınıf İçi Uygulamalarına Yönelik Karşılaştırmalı Bir Bakış
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.19, no.75, pp.1108-1121, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Düşünme Becerilerini Destekleyici Sınıf Ortamı için Öğretmen Desteği: Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarıları Boyutunda İncelenmesi
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL
, vol.48, no.2, pp.1429-1454, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
A Suggesstion on PCT Development in Teacher Education: Pedagogical Thinking Training.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.11, no.4, pp.42-63, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluating the Student-Teacher Relationship in Elementary Schools: “My Teacher I-Child”
ASIAN JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING
, vol.5, no.1, pp.8-17, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
SELF-ESTEEM AND DECISION MAKING STYLES IN DECISIONMAKING AS THE PREDICTORS OF CRITICAL THINKINGDISPOSITIONS OF UNIVERSITY STUDENTS
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, vol.12, no.28, pp.209-222, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Wiews of the Novice Teachers Regarding Planning and Implementingthe Plan
International Journal of Educational Research
, vol.1, no.4, pp.159-164, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The relationship between emotional intelligence and classroom management approaches ofprimary school teachers
Educational Research
, vol.4, no.2, pp.134-142, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
The perception levels of the novice teachers' problem solving skills.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, vol.116, no.1, pp.415-420, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Eylem araştırmalarında etik zorluklar: Ötekileştirme ve Gerçekleri Bulma
I. Uluslararası Etik Kongresi, 2 - 03 May 2020
ÖĞRETİM PROGRAMLARI ARACILIĞIYLA ESTETİK OKURYAZARLIK
6th International Conference on Social Sciences, 15 - 17 November 2019
Unfolding language learning beliefs: A study on student EFL teachers
11 th INTERNATİONAL ULEAD CONGRESS, ICRAL, 24 - 26 October 2019, pp.202-216
Determining the viewpoints of teacher candidates on project preparation and implementation process
7. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, 9 - 12 October 2019
Sosyal Bilgiler Dersinde Estetik Yaratıcılık Öğretim Etkinlikleriyle Yaratıcı Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 26 - 27 April 2019
Geçici Koruma Statüsündeki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Gereksinimlerine Yönelik İhtiyaç Analizi
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Turkey, 4 - 05 May 2018
Pre-Service Teacher Education according to Novice Teachers’ Views
3. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, 22 - 24 October 2015, pp.270-271
Views of the Novice Teachers Regarding Planning and Implementing the Plan
5th World Conference on Educational Science, 5 - 08 February 2013
Öğretmen ve öğrenci yansıtma yazıları ile CORT (Cognitive Research Trust) 5 Derslerinin Değerlendirilmesi: Eleştirel Düşünme
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Turkey, 27 - 29 September 2012, pp.122
Uygulama Örnekleriyle Disiplinlerarası Öğretim
2. Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Turkey, 27 - 29 September 2012, pp.80-81
Aesthetic Creativity in Teaching Social Studies
ı. ULUSLARARASI EĞİTİM PROGRAMLARI ve Öğretimi Kongresi, 5 - 08 October 2011, pp.51-52
Sınıf öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyi ile sınıf yönetimi yaklaşımları arasındaki ilişki
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Turkey, 05 October 2011
Books & Book Chapters
Digitalizing Teaching Writing
in: Digitalizing English Language Teaching, Akbana Yunus Emre, Koşar Gülten, Editor, PEGEM Akademi, Ankara, pp.71-102, 2023