MUHASEBE EĞİTİMİNDE İNTERAKTİF ALIŞTIRMA KULLANIMI: ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİ


IŞIK Y., KILLI M.

Mali Çözüm, cilt.34, sa.182, ss.427-447, 2024 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 34 Sayı: 182
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Mali Çözüm
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.427-447
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Geleneksel yöntemlerin hüküm sürdüğü muhasebe eğitimi, günümüz tek- nolojik gelişmelerin gerisinde kalmış, endüstrinin gelişmişlik düzeyini yaka- layamamıştır. Bu kapsamda çeşitli ülkelerde yapılan çalışmalarda muhasebe eğitim müfredatının teknolojinin gelişmişlik düzeyine ayak uyduracak şekil- de revize edilmesi gerekliliklerine ilişkin bulgular tespit edilmiştir. Özellikle eğitim sisteminde iletilmek istenen mesajın alıcısı olan öğrenciler ile eğitici- ler arasındaki kuşak çatışması düşünüldüğünde, yeni kuşak neslin öğrenme alışkanlıkları kuşak çatışmasının temelini oluşturmaktadır. Zira yeni kuşak öğrencileri teknoloji ile iç içe büyümekteyken, bu dönemin eğiticileri çok daha az teknolojik ortama maruz kalarak yetişmiştir. Bununla beraber, mevcut okulların da tam anlamıyla teknolojik yeterliliklerinden bahsetmek doğru ol- mayacaktır. Tüm bunlara ek olarak, eğitimin sadece okul ortamında olmadığı, okul sonrasında ev ortamında da devam ettiği düşünüldüğünde öğrencilere verilen ödevlerin de benzer şekilde teknolojik platformlardan uzak kaldığı söylenebilir. Bu çalışma, öğrencilere ders sonrasında interaktif olarak dönüt sağlayabilen ve muhasebe eğitiminde klasik soru çözümüne imkân sağlayan bir yazılımın muhasebe eğitimi alan öğrenciler tarafından değerlendirilmesine yönelik hazırlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket, Hatay Mus- tafa Kemal Üniversitesi ve Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi bünyesindeki meslek yüksekokullarındaki muhasebe eğitimi almış öğrencilere uygulanmış- tır. Çalışma sonucunda söz konusu yazılım öğrenciler tarafından değerlendi- rilerek, ders sonrası soru çözümlerine yapabileceği katkılar tespit edilmiştir.
Accounting education, in which traditional methods prevail, lagged behind today’s technological developments and could not catch up with the level of development of the industry. In this context, in studies conducted in various countries, findings regarding the need to revise the accounting education cur- riculum in a way that keeps up with the level of technology development have been identified. Considering the generational conflict between the educators and the students, who are the recipients of the message to be conveyed in the education system, the learning habits of the new generation constitute the basis of the generational conflict. Because while the students of the new ge- neration were growing together with technology, the educators of this period were brought up with much less exposure to the technological environment. However, it would not be correct to talk about the full technological compe- tence of existing schools. In addition to all these, considering that education is not only in the school environment, but also continues in the home environ- ment after school, it can be said that the homework to be given to the students is similarly far from technological platforms. This study has been prepared for the students of accounting education to evaluate a software that can provide interactive feedback to students after the lesson and allows classical question solution in accounting education. The questionnaire prepared for this purpo- se was applied to students who received accounting education in vocational schools of Hatay Mustafa Kemal University and Osmaniye Korkut Ata Uni- versity. As a result of the study, the software in question was evaluated by the students and its contributions to the post-lesson question solutions were determined.