Bir Değişim ve Gelişim Süreci Olarak Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi ve Aktif Öğrenme İlişkisi


KURAN K.

Çağdaş Eğitim Dergisi, cilt.30, sa.317, ss.14-22, 2005 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Derleme
  • Cilt numarası: 30 Sayı: 317
  • Basım Tarihi: 2005
  • Dergi Adı: Çağdaş Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.14-22
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

21. Yüzyılın öğretim anlayışı, öğrencinin öğrenme ortamına etkin katılımını sağlayan aktif öğrenme üzerine odaklanmıştır. Bu anlayışla düzenlenecek öğrenme ortamında, öğrencinin öğrenmeye güdülenmesi ve kendi öğrenmesinden sorumlu olması söz konusudur. Aktif öğrenme, eğitim sisteminin toplam kalite yönetimine uygun bir anlayışla okullarda yeniden yapılanmayı oluşturması ile gerçekleşir. Eğitim sürecinin sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesini temel alan toplam kalite yönetimi, işbirliği ve ekip çalışması esasına dayanır. Bunun için okul yöneticisi, öğretmenler ve velilerin okulun hedeflerini destekleyen çalışmaları bir bütünlük içinde ve ortak çalışmayla gerçekleştirmesi gerekir.