Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA KÖROĞLU


EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ

TÜRKÇE EĞİTİMİ

Metrikler

Yayın

31

Atıf (Scholar)

3

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

8

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

57

Proje

8

Açık Erişim

5

Eğitim Bilgileri

2016 - 2021

2016 - 2021

Doktora

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ, Türkiye

2014 - 2016

2014 - 2016

Yüksek Lisans

Türkiye

2009 - 2012

2009 - 2012

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye

2008 - 2012

2008 - 2012

Lisans

Uşak Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersi öğretimi sürecinde anlama (okuma) öğretimine yönelik uygulamaları

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

2016

2016

Yüksek Lisans

Çizgi filmlerle kavram öğretimi: Pepee ve Caillou örneği

Akademik Unvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ

2016 - 2021

2016 - 2021

Araştırma Görevlisi

2013 - 2016

2013 - 2016

Araştırma Görevlisi

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

2018 - 2019

2018 - 2019

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

İki Dilli Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi

Türk Dili I

Edebiyat Bilgi ve Kuramları I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Edebiyat Bilgi ve Kuramları II

Türk Dili II

Öğretmenlik Uygulaması II

Yazma Eğitimi

Öğretmenlik Uygulaması 2

Türk Dili 2

Edebiyat Bilgi ve Kuramları 2

Edebiyat Bilgi ve Kuramları 1

Türk Dil Bilgisi 4

Türk Dili 1

Türk Dil Bilgisi III

Dil Eğitiminin Temel Kavramları

Türk Dil Bilgisi IV

Topluma Hizmet Uygulamaları

Dil Eğitiminin Temel Kavramları

Öğretmenlik Uygulaması

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Türkçe Dersi Eğitim Ortamlarının Değerlendirilmesi

Türkçe Öğretim Yöntemleri (Anlama Eğitimi)

Tez Çalışması

Lisansüstü Uzmanlık Alan Dersi

Anlama Becerisini Geliştirme Yöntem ve Teknikleri

Okuma Kültürü ve Çocuk Edebiyatı

Seminer

Dönem Projesi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

Okuduğunu Anlama Konusunda Türkiye’de Hazirlanan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi

KÖROĞLU M.

II. Uluslararası Multidispliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2018, ss.99, (Özet Bildiri)

2017

2017

Okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanımı: Türkiye’de hazırlanan lisansüstü tezlerin değerlendirilmesi

Balcı A., Büyükikiz K. K., Köroğlu M.

10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.86, (Özet Bildiri)

2017

2017

Okuma Alışkanlığı ve Kütüphane Kullanımı: Türkiye’xxde Hazırlanan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi

BALCI A., BÜYÜKİKİZ K. K., KÖROĞLU M.

10. Uluslararası Türkçenin Eğitim-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

LUNA’NIN BİLİM DÜNYASI ÇİZGİ FİLMİNİN KAVRAM ÖĞRETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

KÖROĞLU M., CEYLAN E.

Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.774-775, (Özet Bildiri)

2017

2017

Erken Cumhuriyet Döneminde Osmanlı Doğum Geleneklerine Bir Bakış: Hamit Zübeyir Koşay’xxın ”Doğumla Alakadar Bazı Âdet ve Hurafeler” Makalesi

ONAT C., KÖROĞLU M., ÖZTÜRK M.

X. Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Günleri, Adana, Türkiye, 15 - 18 Mayıs 2017, ss.72, (Özet Bildiri)

2017

2017

Pepee ve Caillou Çizgi Filmlerinde Öğretilen Günlük İletişim Kalıpları

KÖROĞLU M.

7th International Congress of Research in Education/VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.593-601, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

Pepee ve Caillou Çizgi Filmlerinde Kavramı Öğretenler ve Öğretim Yöntemleri

KÖROĞLU M.

7th International Congress of Research in Education/VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.370, (Özet Bildiri)

2015

2015

Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Tartışma Metni Yazma Düzeyleri

COŞKUN E., YAYLACIK E., KÖROĞLU M.

8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Practices of Turkish language teachers for teaching comprehension (reading) in the learning-teaching process in Turkish course

Köroğlu M., Balcı A.

Türkçe Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar II, ŞİMŞEK NİL DİDEM, Editör, Eğitim Yayınevi, İstanbul, ss.49-73, 2024

2022

2022

Anlama (Okuma) Eğitiminde Öğretmenin Rolü

Köroğlu M., Balcı A.

Ağız ve Dil Araştırmalarına Adanan Bir Ömür Prof. Dr. Jale Öztürk’e Armağan, KAPLAN,AHMET, Editör, Sonçağ Akademi, Ankara, ss.353-380, 2022

2022

2022

Anlama (Okuma) Eğitiminde Öğretmenin Rolü

KÖROĞLU M., BALCI A.

Ağız ve Dil Araştırmalarına Adanan Bir Ömür Prof. Dr. Jale Öztürk’e Armağan, KAPLAN, HASAN VE HAŞİMİ, AHMET, Editör, Sonçağ Akademi, Hatay, ss.353-380, 2022

2022

2022

İletişim Becerileri

KÖROĞLU M.

Yaşam Becerileri Eğitimi Kavram, Beceri, Gelişim ve Uygulama, Bolat, Yavuz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.238-262, 2022

2021

2021

İletişim Becerileri

KÖROĞLU M.

Yaşam Becerileri Eğitimi Kavram, Beceri, Gelişim ve Uygulama, Yavuz BOLAT, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.251-276, 2021

2018

2018

İLK OKUMA YAZMA SÜRECİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER VE GELİŞİMSEL ÖZELLİKLER

KÖROĞLU M.

İLK OKUMA YAZMA VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, ONAN Bilginer, KAN Mustafa Onur, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.109-120, 2018

2017

2017

Pepee ve Caillou çizgi filmlerinin öğretilen kavram türü açısından incelenmesi

KÖROĞLU M.

Küreselleşen Dünyada Eğitim, Serkan Dinçer, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.581-596, 2017

Desteklenen Projeler

2015 - 2016

2015 - 2016

Çizgi Filmlerle Kavram Öğretimi Pepee ve Caillou Örneği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

KÖROĞLU M.

2014 - 2016

2014 - 2016

DÜNYADA VE TÜRKİYE DE EDEBİYAT VE DİL EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

KÖROĞLU M.