Metrikler
Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi , Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Fen bilgisi öğretmenleri için geliştirilen biçimlendirici değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim modülünün etkinliğinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramlar arası ilişki kurma düzeyleri ile fene yönelik motivasyonel inançları ve öz düzenlemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2019 - 2022
2019 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2018 - 2019
2018 - 2019Araştırma Görevlisi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2012 - 2012
2012 - 2012Araştırma Görevlisi
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Uncovering the connection: how do preservice teachers’ inquiry skills relate to practices of judgment and feedback regarding lower secondary school students’ laboratory reports?
İNALTUN H.
International Journal of Science Education
, 2024 (SSCI)
2023
2023Development and Application of a Three-Tier Diagnostic Test to Assess Pre-service Science Teachers’ Understanding on Work-Power and Energy Concepts
IRMAK M., İNALTUN H., Ercan-Dursun J., YANIŞ KELLECİ H., YÜRÜK N.
International Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.21, sa.1, ss.159-185, 2023 (SSCI)
2015
2015Investigating relationships among pre-service science teachers' conceptual knowledge of electric current, motivational beliefs and self-regulation
Inaltun H., ATEŞ S.
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education
, cilt.11, sa.6, ss.1657-1676, 2015 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi
İnaltun H.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.69, ss.24-51, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Okuryazarlık Algısı Ölçeği Uyarlama Çalışması
ÇALIK S., İNALTUN H., YALVAÇ ERTUĞRUL E., ATEŞ S.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.187-218, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fark Etme Becerilerini Ölçmeye Yönelik Bir Aracın Tasarlanması
İnaltun H.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.13, sa.2, ss.174-217, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Motivasyon ve Öğrencileri Motive Etme Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin ve Uygulama Durumlarının İncelenmesi
INALTUN H.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.35, sa.2, ss.359-384, 2022 (Hakemli Dergi)
2018
2018Fen Bilimleri Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Literatür Taraması
İNALTUN H., ATEŞ S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.38, sa.2, ss.567-612, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Fen Bilimleri Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Fark Etme Beceri Düzeylerini Etkileyen Değişkenler
İNALTUN H.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, ss.1285-1286, (Özet Bildiri)
2023
2023Lisansüstü Tezlerde Odaklanılan Bilimsel Süreç Becerileri
İNALTUN H.
International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2021
2021Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Değerlendirme Etkinliklerinin Fark Etme Uygulaması Açısından İncelenmesi
İNALTUN H.
8th International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen alanında geliştirilen çok aşamalı testler: Literatür taraması
ERCAN J., İNALTUN H., IRMAK M., YANIŞ H., YÜRÜK N.
XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biçimlendirici Değerlendirme Stratejilerinin İncelenmesi
İNALTUN H., ATEŞ S.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2016
2016Üç Aşamalı Tanılayıcı Test Geliştirme Süreci: İş Güç ve Enerji Konusu
YANIŞ H., ERCAN J., IRMAK M., İNALTUN H., YÜRÜK N.
XII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Motivasyonel İnançlarının Kavramsal Bilgi Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi
İNALTUN H., ATEŞ S.
Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Eylül 2015, ss.121-122, (Özet Bildiri)
2015
2015Effects of Key Facets of Motivation and Self Regulation on Students Conceptual Understandings on Electric Current
İNALTUN H., ATEŞ S.
2015 NARST Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Fen Bilimleri Öğrenimi Motivasyon ve Öz Düzenleme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İNALTUN H., ATEŞ S.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının İş Güç Enerji Konusunda Sahip Oldukları Alternatif Kavramların Belirlenmesi
İNALTUN H., IRMAK M., ERCAN J., YANIŞ H., YÜRÜK N.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Investigating Differences in Preservice Science Teachers Resource Management Strategies in Preparing Laboratory Report
İNALTUN H., IRMAK M., YANIŞ H., ERCAN J.
PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES, Roma, İtalya, 6 - 08 Şubat 2013, cilt.116, ss.4140-4144, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Fen Okuryazarlığı ve Duyuşsal Özellikler
ŞAHİN F., İNALTUN H.
Fen Okuryazarlığı, Ateş Salih, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.158-177, 2023
2023
2023Fen Okuryazarlığı ve Değerler
İNALTUN H.
Fen Okuryazarlığı, Ateş Salih, Editör, Palme Yayınevi, Ankara, ss.178-193, 2023
2019
2019Bilimsel Muhakeme (Akıl Yürütme)
ATEŞ S., TEMİZ B. K., YÜKSEL İ., ŞAHİN F., İNALTUN H., YALVAÇ E.
Palme Yayınevi, Ankara, 2019
2018
2018Fen Bilimleri Sınıflarında Biçimlendirici Ölçme ve Değerlendirme
ATEŞ S., İNALTUN H.
Palme Yayıncılık, Ankara, 2018
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021