Metrikler
Eğitim Bilgileri
2022 - 2023
2022 - 2023Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Türkiye
2017 - 2023
2017 - 2023Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2014 - 2016
2014 - 2016Yüksek Lisans
Türkiye
2008 - 2012
2008 - 2012Lisans
Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
Etkileşimli E-Kitap Destekli Ters Yüz Öğrenme Modelinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Astronomi Konularındaki Akademik Başarı ve İlgisine Etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2016
2016Yüksek Lisans
GEMS programının fen bilgisi öğretmen adaylarının "Dünya, ay ve yıldızlar" konularındaki başarılarına, öz yeterliliklerine, tutumlarına ve bilimsel muhakemelerine etkisinin incelenmesi
Yabancı Diller
İngilizce
Akademik Unvanlar / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Alanlarında Ters Yüz Öğrenme Yaklaşımının Kullanıldığı Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
CEYLAN E., Hamzaoğlu E.
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.31-43, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
2019ÖĞRETMENLİK YOLUNDA FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARI DERSİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI
CEYLAN E., Güzel Yüce S., Koç Y.
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.39, ss.22-47, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017GEMS PROGRAMININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAŞARILARINA, ÖZ YETERLİLİKLERİNE, TUTUMLARINA VE BİLİMSEL MUHAKEMELERİNE ETKİSİ
CEYLAN E., BOZKURT O.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.14, sa.38, ss.45-70, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİMSEL SÜREÇ BECERİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ VE AKADEMİK BAŞARIYLA İLİŞKİ DÜZEYİNİN İNCELENMESİ
AKTAŞ İ., CEYLAN E.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.13, sa.33, ss.123-136, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Fen Bilimleri Eğitiminde GEMS Etkinlikleri Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri Prospective Teachers Opinions about Using Gems Activities in Science Education Doi 10 14686 buefad v5i1 5000146031
CEYLAN E., TÜYSÜZ C., TATAR E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.169-177, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Fen Bilimleri Eğitiminde GEMS Etkinlikleri Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
CEYLAN E., Tüysüz C., TATAR E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.169-177, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Ortaokul Öğrencilerinin Merak Tutum ve Motivasyon Düzeylerine Göre Fen Bilgisi Dersi Başarılarının İncelenmesi
CEYLAN E., SAĞIREKMEKÇİ H., TATAR E., BİLGİN İ.
UŞAK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.9, sa.1, ss.39-52, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Fen Bilgisi Eğitiminde REACT Stratejisiyle İlgili Türkiye’de Yapılmış Tez Çalışmalarının İncelenmesi
CEYLAN H., CEYLAN E., KALAYCI S.
Uluslararası ESEP Eğitim Bilimleri ve Etkili Uygulamalar Kongresi, Hatay, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2023, ss.194-195, (Özet Bildiri)
2023
2023Fen Bilgisi Eğitiminde Genetik Konularındaki Kavram Yanılgıları ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
CEYLAN H., CEYLAN E., KALAYCI S.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretmenlik Yolunda Fen Öğrenme ve Öğretme Süreci: Bir Durum Çalışması
CEYLAN E., GÜZEL YÜCE S., KOÇ Y.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1858-1860, (Özet Bildiri)
2018
2018Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Fen Bilimlerine YönelikMetaforik Algıları
YILDIRIM H. İ., CEYLAN E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Fen ve Matematik eğitiminde geleneksel laboratuvar uygulamalarına bir alternatif: PhET simülasyonları
CEYLAN E., SAYGINER Ş.
1. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017FETEMM Etkinliği Tasarlayan Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının FETEMM’e Yönelik Görüşleri
CEYLAN E., UZUN S.
1. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 27 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017LUNA’NIN BİLİM DÜNYASI ÇİZGİ FİLMİNİN KAVRAM ÖĞRETİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
KÖROĞLU M., CEYLAN E.
Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.774-775, (Özet Bildiri)
2017
2017GEMS Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ŞÖHRETLİ G., CEYLAN E.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017GEMS Programının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavramsal Değişimlerine Etkisi
CEYLAN E., ŞÖHRETLİ G.
7. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.163, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016İlkokul Kapsamındaki Fen Eğitimi Çalışmalarının İçerik Analizi
Tatar E., CEYLAN E., Bilgin İ., KARAKUYU A.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Bodrum, Türkiye, 11 Mayıs 2016, ss.756-763, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016İLKOKUL KAPSAMINDAKİ FEN EĞİTİMİ ÇALIŞMALARININ İÇERİK ANALİZİ
TATAR E., CEYLAN E., BİLGİN İ., KARAKUYU A.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016MISCONCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS ABOUT VELOCITY AND SPEED CONCEPTS
ÇAKMAK H. M., CEYLAN E., TATAR E.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016MISCONCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS ABOUT HEAT AND TEMPERATURE CONCEPTS
ÇAKMAK H. M., TATAR E., CEYLAN E.
14th INTERNATIONAL JTEFS/BBCC CONFERENCE SUSTAINABLE DEVELOPMENT, CULTURE, EDUCATION, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015An Investigation of the Achievements of Science Process Skills Curriculum in Science Course at 3rd and 4th Grade Primary School
KUZU S., Güleryüz G., TÜYSÜZ C., CEYLAN E., CANPOLAT M.
The 3rd International Congress on Curriculun and Instruction: Curriculum Studies in Higher Education, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2015 - 2016
2015 - 2016