Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, cilt.41, sa.0, ss.175-199, 2008 (Hakemli Dergi)
Dil bilgisi öğretimi temel dil becerilerinin geliştirilmesinde önemli bir öğrenme alanıdır. Dil bilgisi öğretiminde asıl amaç dil bilgisi kurallarının öğretilmesi değildir. Dil bilgisi öğretimi ile öğrencilerin Türkçeyi doğru kullanma becerisini kazanmaları amaçlanır. İlköğretim okulları için hazırlanan Türkçe öğretim programları incelendiğinde birinci kademede (1-5. sınıflar) dilin doğru kullanımına ilişkin çalışmalar öne çıkmaktadır. İkinci kademede (6-8. sınıflar) ise daha çok kural öğretimi yapılmıştır. 2004 yılında hazırlanan yeni Türkçe öğretim programlarıyla ilköğretim birinci kademede (1-5. sınıflar) Türkçe dil bilgisi konuları programdan kaldırılmıştır. İlköğretim ikinci kademede (6-8. sınıflar) ise konular üç sınıfa dağıtılmıştır. Konularda ses ve harften başlayarak cümleye doğru giden bir sıra izlenmiştir. Yeni Türkçe öğretim programında konu sıralamasında görülen bu düzeni konu tekrarları ve öğretim sürecinde görmek mümkün değildir.
Grammar
teaching is important for improving basic language abilities. The main
aim in grammar teaching isn`t teaching of grammar rules. The students are aimed
to get the ability of using Turkish correctly. When we research about the Turkish
teaching programmes for primary schools we can see the studies about usage of
language in the first grade (1-5. classes). In the second grade (6-8. classes),
it`s focused on teaching rules. In 2004 with the new Turkish teaching programme,
the grammar studies were excluded from the curriculum of first grade (1-5.
classes). In the second grade (6-8. classes), subjects were divided into three
classes. At first, sounds and letters were given and then sentences were
studied. It is impossible to see the order of subjects during repetitions and
teaching.