KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM KAYGISI İLE SOSYO- KÜLTÜRELADAPTASYON VE YAŞAM DOYUMU ARASINDAKİ İLİŞKİ: HATAYMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ


ATA F.

Selçuk İletişim, cilt.12, sa.2, ss.708-735, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: Selçuk İletişim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.708-735
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Küreselleşmeyle sosyo-kültürel alanda yeni imkânlar oluşmuştur. Bunlardan biri de öğrencilerin farklı programlar aracılığıyla yeni kültürlere dâhil olabilmesidir. Yabancı uyruklu öğrencilerin dâhil oldukları toplum içerisinde eğitim sürecini başarılı bir şekilde devam ettirebilmeleri için kültürlerarası iletişim kaygılarının en aza indirgenmesi ve sosyo-kültürel adaptasyon düzeylerinin yüksek olması gerekmektedir. Bu çalışmada, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi’nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin kaygı ve adaptasyon düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. 205 öğrenciyi kapsayan saha araştırması sonucu elde edilen veriler, yabancı uyruklu öğrencilerin kültürlerarası iletişim kaygıları ve sosyo-kültürel adaptasyon düzeyleri arasında negatif yönde bir ilişki olduğunu göstermektedir.
Globalization has enabled new opportunities in the socio-cultural field. One ofthem is that students can participate in new cultures through different programs. In order for the foreign students to continue their education process successfully with in the societythey are included, intercultural communication anxiety should be minimized and the socio cultural adaptation levels should be high. In this study, the relationship between anxietyand adaptation levels of foreign students studying at Hatay Mustafa Kemal Universitywas investigated. The data obtained from the field research which includes 205 studentsshows that there is a negative relationship between the intercultural communicationanxiety and socio-cultural adaptation levels of foreign students.