Çevrim İçi Gerçekleştirilen Temel Tasarım Dersinde Öğretmen Adaylarının Oluşturdukları Ürünlerin ve Sürece Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi


ASLANTAŞ S.

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.23, sa.3, ss.2324-2368, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmada; COVID-19 Pandemi sürecinde çevrim içi ortamda gerçekleştirilen Temel Tasarım II Dersinde öğretmen adaylarının oluşturdukları ürünlerin ve sürece yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. 2019-2020 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Temel Tasarım II Dersine devam eden 29 öğretmen adayı çalışma grubunu oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı kapsamında sınırlılık “kolaj” konulu bireysel proje çalışmasıdır. Çalışmada karma yöntemden yararlanılmıştır. Nicel verilerin toplamasında “Ürün Değerlendirme Formu” nitel verilerin toplanmasında ise sürece yönelik öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ortaya koymak amacıyla “Görüş Formu” kullanılmıştır. Öğrenci ürünleri üç alan uzmanının verdiği puanların ortalaması alınarak değerlendirilmiştir. Öğretmen adaylarının ürünleri daha çok yüksek düzeyde ve orta düzeyde başarılı bulunmuştur. Nitel verilerin analizinden elde edilen bulgulardan yola çıkarak; kolaj çalışmasında en çok atık malzemeleri kolay ulaşımdan dolayı tercih etmişlerdir. Süreçte bilgisayar ve internete erişimde problem yaşayan öğrenciler olduğu gibi salgına bağlı problemler kapsamında aile ile ilişkilerde ve bireysel problemler yaşadıklarını da ifade etmişlerdir. Ayrıca Temel Tasarım II Dersi için gerekli malzemelere ulaşımda sorunlar yaşanmıştır. Öğrencilerin tamamına yakını zor şartlara rağmen ders sürecinin verimli geçtiğini ancak atölye derslerinin yüz yüze olmasının ayrı bir öneme sahip olduğunu belirtmişlerdir
The aim of this study is to examine the products created by pre-service teachers in the Basic Design II Course held online during the COVID-19 Pandemic process and their views on the process. The study group consists of 29 pre-service teachers who attend the Basic Design II Course of the Faculty of Education, Department of Fine Arts in the spring semester of the 2019-2020 academic year. The limitation within the scope of the aim of the study is the individual project work on "collage". The mixed method was used in the study. "Product Evaluation Form" was used in collecting quantitative data, and "Opinion Form" was used in collecting qualitative data in order to reveal the feelings and thoughts of the students about the process. Student products were evaluated by taking the average of the scores given by three experts in the field. The products of many preservice teachers were found to be successful at high and moderate levels. According to the findings obtained from the analysis of qualitative data, students mainly preferred waste materials due to easy access. In the process, students who had problems in accessing computers and the internet also stated that they had problems in relations with family and individual problems within the scope of problems related to the epidemic. In addition, there were problems in accessing the necessary materials for the Basic Design II Course. Almost all of the students stated that the course process was productive despite the difficult conditions, but that the face-to-face workshop lessons had a special importance.