İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Programında Verilen Eğitim ve Öğretimin İş Sağlığı ve Güvenliği Algısı Üzerine Etkisi


Creative Commons License

SAHMARAN T., KAR H., ARISAL İ.

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.11, sa.18, ss.1797-1827, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırma, Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Önlisans Programında, öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliğine bakış açılarının eğitim ve öğretim süreci sonucunda nasıl değiştiğinideğerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi’nde İş Sağlığı ve Güvenliği Önlisans Programında okuyan 2. sınıf öğrencileri ile bu programa yeni başlayan 1. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 61 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Güvenlik Algıları” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek beşli likert tipindedir. Araştırmadan elde edilen veriler “SPSS for Windows 22,0” programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada iki bağımsız grup arasında farkın önemini test etmek için Mann-Whitney U Testi seçilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, 2. sınıf öğrencileri ile 1. sınıf öğrencileri arasında iş sağlığı ve güvenliği algısına ilişkin anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca 2. sınıfta bulunan öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği algısının 1. sınıflara göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu yüksekliğin nedeninin birinci sınıfta aldıkları dersler ve eğitim olduğu söylenebilir.