Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, cilt.3, ss.55-65, 2021 (Hakemli Dergi)
Beklenmedik bir biçimde tüm dünyayı etkisi altına alan
koronavirüs salgınının, toplu ortamlarda bulunma yasaklarını gündeme
getirmesiyle dönem dönem Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uzaktan eğitim
kararı alınmıştır. Bu çalışmada salgın döneminde sürdürülen Türkçe derslerinin
öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda Türkçe öğretmenlerinin koronavirüs salgını sürecinde yaşadığı en
önemli sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine yer verilmiştir.
Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmaya Adana ili Ceyhan ilçesinde
görev yapan ve gönüllülük esasına göre belirlenen 50 Türkçe Öğretmeni katılmış,
veriler 13 madde içeren yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesi neticesinde; uzaktan eğitimle yürütülen Türkçe
derslerinde öğretmenlerin yazma becerisi ve dil bilgisi öğretiminde çok
zorlandığı, EBA'daki Türkçe ders içeriklerinin yetersiz olduğu, Türkçe ders
kitaplarının uzaktan eğitime uygun olmadığı, öğretmenlerin %90'ının koronavirüs
salgını öncesinde uzaktan eğitim tecrübesine sahip olmadığı, gibi sonuçlara
ulaşılmış ve bu doğrultuda bazı önerilerde bulunulmuştur.
After coronavirus epidemic influenced all the world unexpectedly and started prohibition of being at crowded places Ministry of National Education has taken the decision of distance learning. The purpose of this study is to evaluate Turkish lessons studied during the pandemic periodin accordance with teachers’ views. In line with this objective the most important problems teachers of Turkish experienced during the epidemic and solution suggestions for these problems have been discussed. We have chosen 50 teachers of Turkish who are still working in Ceyhan, Adana, and have determined them onvoluntary basis for this study where we have used case study. At the end of the evaluation of the data we have come to conclusion that teachers have too much difficulty in teaching writing and grammar in the Turkish lessons carried out distantly, that the content of Turkish lessons in EBA are insufficient, that the Turkish coursebooks are not suitable to distance teaching and that 90% of the teachers do not have experience for distance teaching before the coronavirus epidemic, and we have had some suggestions accordingly.