Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, cilt.37, sa.440, ss.60-76, 1998 (Hakemsiz Dergi)
Günümüzde hemen hemen her işletme, değişen ekonomik şartların ve tüketici tercihlerinin ışığında kendini tam rekabet ortamının içinde bulmaktadır. Sürekli artan bir rekabet ve tüketicinin artık eskisinden daha bilinçli olması, ne istediğini iyi bilmesi ve bunu elde etmeye çalışması, işletmelerin pazar payını sınırlayıcı ve zorlayıcı bir durum yaratmaktadır. İşletmeler de değişen bu yeni şartlarda halihazırda var olan müşterileri kendi ürünlerini talep eder hale getirmek için müşterilerle daha yakın temasa geçmekte ve onların tercihlerini anlamaya çalışarak, bu istek ve önceliklere uygun üretim ve yönetim sürecini işletmelerinde uygulamayı bir sorumluluk, hatta var olmanın tek şartı olarak görmektedirler.