VI. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Kırıkkale, Turkey, 31 May - 02 June 2007, pp.49-59
Değer yaratma ve değer yönetimi, günümüzün rekabetçi işletme çevresinde önemli stratejilerdir. İşletme yöneticileri, hem içsel olarak hem de piyasa gözünde değer yaratma yollarını anlamak ve uygulamak zorundadır. Değer yönetimi, bir örgütün değerlerinin belirlenmesine, yönetilmesine ve sonuçta tüm paydaşlar için değer yaratılmasına yönelik bir süreç olarak değerlendirilebilir. Değer yönetimi ile ilgili çeşitli yaklaşımlar, yöneticilere, değeri nasıl ölçeceklerini, içsel ve dışsal değer arasındaki farkları nasıl anlayacaklarını ve değer yaratan faaliyetleri nasıl uygulayacaklarını göstermektedir. Bu çalışmada, ilk olarak işletmelerde değer yaratma ve yönetimi ile ilgili bilgiler verilmektedir. Daha sonra Türkiye’deki sanayi işletmelerinde değer yaratma ve değer yönetimi ile ilgili olarak yapılan anket uygulamalı araştırmanın sonuçları aktarılmakta ve bu konuda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik öneriler sunulmaktadır.