İSLAM AİLE HUKUKUNDA KADININ; NAFAKA, MÜLKİYETVE ÇALIŞMA HAKKI PERSPEKTİFİNDEN EKONOMİKHAKLARI


Onur M.

İSLAM HUKUKU PERSPEKTİFİNDE MODERN ÇAĞDA AİLE OLABİLMEK , Nuri Kahveci Alpaslan Alkış, Editör, Kitap Dünyası, İstanbul, ss.1-352, 2025

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2025
  • Yayınevi: Kitap Dünyası
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Sayfa Sayıları: ss.1-352
  • Editörler: Nuri Kahveci Alpaslan Alkış, Editör
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

 İslam Hukukuna göre kadının hukuki statüsü, onun tam ehliyetli bir fert olarak kabul edilmesine dayanır. Bundan dolayıdır ki kadın, doğrudan kendi adına mülkiyete sahip olma, tüm iş ve işlemlerde taraf olma, tasarrufta bulunma, bütün sözleşmelerde akit yapma, akdi bozma, mahkemelerde dava açma, şartlarını haiz olmak kaydıyla dilediği şekilde dilediğine vekâlet verme ve dilediği kişiden vekâlet alma gibi tüm hukuki muameleleri ifa et me ehliyetini haizdir.10 Kadın İslam hukukuna göre erkekle ehliyet hususunda ve tasarruflarda aynı haklara sahip olup mesuliyetler bakımından da yine sorumluluk sahibi kabul edilir ve Peygamber döneminden beri değişmeksizin asla hiçbir konuda ikinci sınıf olarak vatandaş olarak görülmez. İslam hukukunda kadın, evlenmeden önce de evlendikten sonra da tam ehliyetli bir birey olarak mal edinme hakkını elinde bulundurur. Mevzu bahis mülkiyet edinme ve tasar rufta bulunma hakkını ne babası ne de kocası sınırlandıramaz.

According to Islamic Law, a woman's legal status is based on her being accepted as a fully competent individual. Therefore, a woman has the capacity to directly own property in her own name, participate in all transactions and dealings, make dispositions, enter into contracts, terminate contracts, file lawsuits in courts, delegate power of attorney to anyone she wishes under the conditions required, and receive power of attorney from whomever she wishes. According to Islamic law, a woman has the same rights as a man in terms of competence and dispositions and is considered responsible in terms of obligations and has never been regarded as a second-class citizen in any matter since the time of the Prophet. In Islamic law, a woman retains the right to acquire property both before and after marriage. Neither her father nor her husband has the authority to restrict her right to acquire and dispose of property.