Döngüsel ekonomiye geçişte en zayıf halka çoğu zaman tüketici ola- rak görülse de hareketin başlatıcısı olarak bilinçli tüketiciler önemli bir baskı unsurudur. Bu bağlamda çalışmanın amacı tüketicilerin dön- güsel tüketim davranışlarını araştırmaktır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak 18 katılımcıyla derinlemesine görüşmeler ger- çekleştirilmiştir. Araştırmada, döngüsel tüketimle ilgili beş davranış bulgulanmıştır. Söz konusu davranışlar; satın almadan önce tüketimi azaltma, satın alma sırasında bilgi arayışı ve kullanım yoğunluğunu arttıracak çözüm arayışları, kullanım aşamasında ürün ömrünü uzat- mak için gerçekleştirilen davranışlar ile son olarak ürünün üretim sü- recine yeniden katılmasına yönelik elden çıkarma davranışları bulun- maktadır.
Although consumers are seen as the weakest link in the transition to the circular economy, conscious consumers have an important role as the initiator of this movement. In this context, the aim of the study is to investigate the participation of consumers’ in the circular econo- my. The data were collected from 18 participants through in-depth interview technique using the qualitative research method. In the research, it was found that circular consumption consists of five be- haviours gathered under four levels. These behaviors are; to reduce consumption before purchasing, to seek information at the purchasing stage and to find solutions that will increase the intensity of use of the products, to extend the life of the product during the usage phase and finally to dispose of the product in a way that allows it to be reused in the production system.