Berikan Elektronik Basım Yayın, Ankara, 2022
Yirminci yüzyılda ve yirmi birinci yüzyılın ilk çeyreğinde, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında önemli değişimler yaşanmıştır. Sosyal, kültürel, siyasal ve ekonomik vb. alanlarda görülen bu değişimler, toplumların eğitsel süreçlerini de doğrudan ve dolaylı olarak tesiri altına almıştır. Bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler, aynı zamanda kitle iletişiminin (medya) dönüşümüne de neden olmuştur. Böylece insan hayatının her aşamasında etkili ve önemli bir konumda olan medyanın, bireylerin yaşamı üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri daha da fazla hissedilebilir bir hale gelmiştir. Özellikle çocuklar ve gençler üzerinde kendi hegemonyasını oluşturabilen medya, toplumları istediği yönde etkilemiş ve yönlendirebilmiştir. Tam da bu noktada ülkelerin hem ortaöğretim hem de yükseköğretimde medya okuryazarlığı eğitimine yüksek derecede önem vermeleri gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu gereklilik çerçevesinde; medyadan gelen iletilerin doğru bir şekilde okunabilmesi, analiz edilebilmesi, yorumlanabilmesi önemli bir hale gelmiş ve bu durum, doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış medya okuryazarlığı eğitimini gerekli kılmıştır. Bu itibarla, medya okuryazarlığı alanındaki akademik çalışmalara katkı sağlama hedefiyle hazırladığımız kitabımızda, uzman ve saygın akademisyen ve araştırmacıların çalışmaları bir araya getirilmiştir. Kitabımıza çalışmaları ile katkıda bulunan değerli yazarlarımıza ve kitabın baskı sürecinde özenle emek veren yayınevi çalışanlarına teşekkür ederiz. Faydalı olması ümidiyle.
In the twentieth century and the first quarter of the twenty-first century, significant changes have taken place in the field of information and communication technologies. These changes, which are evident in social, cultural, political, and economic fields, have directly and indirectly influenced the educational processes of societies. The rapid developments in information and communication technologies have also led to the transformation of mass communication (media). As a result, the media, which holds an influential and significant position in every aspect of human life, has become more impactful in terms of its positive and negative effects on individuals' lives. The media, capable of establishing its own hegemony, particularly over children and young people, has been able to influence and guide societies in the direction it desires. At this point, it has become essential for countries to place a high level of importance on media literacy education in both secondary and higher education. Within this framework, it has become crucial to correctly read, analyze, and interpret messages from the media, which has made well-designed and planned media literacy education necessary. In this regard, in our book prepared with the aim of contributing to academic studies in the field of media literacy, the works of expert and respected academics and researchers have been brought together. We extend our gratitude to the esteemed authors who contributed to our book with their studies and to the publishing house staff who meticulously worked on the publication process. We hope that it will be beneficial.