Standard Ekonomik ve Teknik Dergi, cilt.40, sa.473, ss.22-32, 2001 (Hakemli Dergi)
Örgütlerin kâr elde etmek, topluma hizmet etmek ve varlığını sürdürmek gibi çeşitli amaçlan vardır. Birçok örgüt için bunlardan en önemlisi kârı arttırmaktır. İşletme yöneticileri, yalnızca kârlarını artırmaya mı çalışmalıdır, yoksa toplumun ve dünyanın mutluluğunu artırmak için, belirli oranda bir sorumluluk da taşımalı mıdır? Klasik yönetim anlayışında hemen hemen hiç işlenmemiş bir konu olan işletmelerin sosyal sorumlulukları, modern yönetim anlayışında üzerinde sıklıkla durulmaya başlanan ve tartışılan bir konu hale gelmiştir. İşletmelerin öneminin giderek artması ve toplum içinde vazgeçilmez bir kurum haline gelmeleri sebebiyle birtakım sorumluluklar üstlenmeleri gereği ortaya çıkmıştır. Günümüzde toplum giderek artan-bir oranda işletmelerin sosyal sorumluluk üstlenmeleri konusunda baskı yapmaya başlamış ve bunun sonucunda topluma hizmet amacı gözetilmeksizin, sadece kâr amacına yönelen firmaların başarı şansı azalmıştır.- Artık yöneticiler, erk ve yetkilerini kullanırken toplumsal eğilimlerden büyük ölçüde etkilenerek kararlarını insani, sosyal, politik, yasal ve ahlaki boyutlarını düşünmeden alamaz hale gelmiş (Ay, 2000, s.239), işletmelere bir takım olanaklar sağlayan ve birtakım kısıtlamaları da beraberinde getiren çevresel faktörleri de dikkate almak zorunda kalmışlardır.