Yöresel mutfaklar kendilerine has oluşumları, tatları, sayısız tür ve reçeteleriyledeğerlendirilmektedir. Global mutfaklarda olduğu gibi yöresel mutfaklar da kültürel alışveriş iledeğerlenmiştir. Ayrıca yöresel mutfaklar şehirlerin incelmiş beğeni gelenekleriyle uyum veniteliğe kavuşmuştur. Bu nedenle destinasyonların popüler olmasındaki etkenler arasında mutfakkültürü de bir albeni unsuru olarak görülmektedir. Kendine özgü geleneksel değerleriyle kentselve kırsal alanlarda, yerel toplulukların yemek kültürlerini keşfetmeye dayandırılan gastronomiturizmi, mutfak kültürü zengin destinasyonlara olan ilgiyi arttırmış ve birçok yiyecek-içecekişletmesini yerel mutfağa özgü yemekleri menülerinde bulundurmaya teşvik etmiştir.Güneydoğu Anadolu bölgesinde tarımın doğduğu Mezopotamya olarak bilinen coğrafyadakonumlanmış olan Mardin verimli toprakları sayesinde çok fazla yöresel ürüne sahiptir. Buavantajlı durum farklı din ve etnik kökenlerin varlığıyla daha da perçinlenmiş ve ortaya zenginve köklü bir mutfak kültürü çıkmıştır. Bir yörenin mutfak kültürünü tanıtma ve pazarlamada enaktif role sahip olan paydaşlar arasında yiyecek-içecek işletmelerinin yer aldığı göz önündebulundurulmaktadır. Bu çalışmanın amacı Mardin’in yöresel mutfağına ait yemeklerinin neoranda yerel restoran menülerinde yer aldığı tespit etmektir. Bu çerçevede ilgili konuda literatürtaranarak Mardin’in yöresel yemekleri incelenmiş ve 34 yemek çeşidi yazılı doküman analiziyoluyla elde edilmiştir. Sonuç olarak Mardin’in önemli turist çekim merkezi olan 1.Cadde’dekiyerel restoranların menülerinde 34 yemeğin 14’üne hiç yer vermediği tespit edilmişti
Local cuisines are evaluated with their unique formations, flavors, countless types and recipes. As in global cuisines, it is enriched by cultural exchange in local cuisines. In addition, local cuisines have achieved harmony and quality with the refined traditions of cities. For this reason, culinary culture is also seen as an attraction factor among the factors that make destinations popular. Gastronomy tourism, which is based on discovering the food cultures of local communities in urban and rural areas with its unique traditional values, has increased the interest in culinary rich destinations and encouraged many food and beverage enterprises, to have local cuisine in their menus. Located in the region known as Mesopotamia where agriculture was born in the Southeastern Anatolia region, Mardin has many local products thanks to its fertile soil. This advantageous situation has been further strengthened by the presence of different religions and ethnic origins and a rich and deep-rooted culinary culture has emerged. It is considered that food and beverage enterprises are among the most active stakeholders in promoting and marketing a culinary culture of a region. Therefore, the aim of this study is to determine which dishes of Mardin's local cuisine are included in the local restaurant menus. In this context, the local dishes of Mardin were examined by searching the literature on the subject. 34 dishes unique to Mardin were identified. The data were obtained through written document analysis. As a result, it was revealed that local restaurants on the 1st Avenue, which is the major tourist attraction center of Mardin, do not include 14 of the 34 dishes determined in their menu.