Bu araştırmanın amacı, eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımıyla yapay zekânın eğitimde nasıl kullanılabileceği, kullanım alanlarının nasıl artırılabileceği, öğrenme süreçleri ve yönetim süreçleri üzerindeki etkilerinin ne olacağı, avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu, yapay zekânın eğitimde kullanımına ilişkin ütopyaların neler olduğunu araştırmaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Öğretmenlerin yapay zekâ hakkındaki bilgilerine ve yapay zekâ teknolojisi ve uygulamalarından hangi alanlarda yararlandıklarına ilişkin görüşlerine göre; öğretmenlerin bilgi yeterliliklerinin sınırlı olduğu ve yapay zekâyı daha çok teknoloji ve inovasyon olarak gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin yapay zekâ hakkındaki düşünceleri genelde olumlu iken, sosyal ilişkileri azaltan hatta ortadan kaldıran yapısı olumsuz olarak değerlendirilmiştir. Yapay zekânın eğitimde kullanılmasının öğrenciler için avantaj ve dezavantajlarına ilişkin görüşlerde, bilgiye erişimi kolaylaştırması bir avantaj olarak görülürken, sosyal iletişime zarar vermesi bir dezavantaj olarak değerlendirilmiştir. Yapay zekânın eğitimde ihtiyaç duyulduğu alanlara ilişkin görüşlerde, öğretmenlerin eğitimde yapay zekâyı kullanması zengin etkinlik içeriğiyle eşdeğer görülmektedir. Eğitimde yapay zekâya ilişkin ütopyalarda en yoğun görüşün eğitimin bireyselleşeceği ve yeterli donanımlar sağlanarak fırsat eşitliğini artıracağı yönünde olmuştur.
The purpose of this research is to investigate how artificial intelligence can be used in education with the use of information and communication technologies in education, how its areas of use can be increased, what its effects will be on learning processes and management processes, its advantages and disadvantages, and what the utopias are regarding the use of artificial intelligence in education. In this study, the qualitative research model was used. A semi-structured interview form developed by the researchers was used in the study. According to the opinions of teachers about their knowledge about artificial intelligence and in which areas they benefit from artificial intelligence technology and applications; it was determined that teachers' knowledge competencies were limited and they saw artificial intelligence more as technology and innovation. In addition, while the teachers' positive and negative thoughts about artificial intelligence were positive, its structure, which reduces or even eliminates social relations, was evaluated as negative. In the views on the advantages and disadvantages of the use of artificial intelligence in education for students, facilitating access to information is seen as an advantage, while harming social communication is considered a disadvantage. In the views on the areas where artificial intelligence is needed in education, the use of artificial intelligence in education by teachers is seen as equivalent to rich activity content. In the utopias regarding artificial intelligence in education, it is emphasized that the most common view is that education will be individualized and that equality of opportunity will be increased by providing adequate equipment.