Lise Öğrencilerinin Matematiksel Kalibrasyon Becerilerinin İncelenmesi


Creative Commons License

Duran M.

Eğitimde Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar-2, Erdal Ray, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.333-358, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Serüven Yayınevi
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Sayfa Sayıları: ss.333-358
  • Editörler: Erdal Ray, Editör
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerini incelemektir. Öğrencilerin matematiksel kalibrasyon becerileri hakkında daha detaylı bilgi elde etmek amacıyla öğrencilerin kalibrasyon becerileri, cinsiyet, sınıf düzeyi ve toplam akademik başarı değişkenleriyle de karşılaştırılmıştır. Araştırma, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini, 2020-2021 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Karadeniz Bölgesi'ndeki bir ilde bulunan iki devlet okulunun lise 9., 10., 11. ve 12. sınıflarından seçilen 201 kız (%54,5) ve 168 erkek (%45) olmak üzere toplam 369 öğrenci oluşturmuştur. Lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon beceri düzeylerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından 6 maddelik bir Matematiksel Kalibrasyon Ölçeği (MCS) geliştirilmiştir. Çalışmada 6’lı Likert tipi ölçek kullanılmasının nedeni, ölçek madde sayısı arttıkça derecelendirmedeki duyarlılığın artması ve bu durumun ölçümün geçerlik-güvenirliğine olumlu yansımasıdır. Araştırmada betimsel ve kestirimsel istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerine ilişkin ortalama puanları düşüktür. Buna göre öğrencilerin matematiksel kalibrasyon becerilerinin yetersiz olduğu düşünülebilir. Öğrencilerin matematiksel kalibrasyon becerilerine ilişkin tahminlerin; gerçek performanslarıyla uyuşmadığı, tutarlı olmadığı ve performanslarını tam olarak yansıtmadığı söylenebilir. Kalibrasyon becerilerinin öğrencilerin matematikteki başarılarına olan etkileri göz önüne alındığında bu düzeyin başarıya ulaşmak için yeterli olmadığını söylemek mümkündür. Matematiksel kalibrasyon becerilerinin düşük düzeyde olmasının nedeni, öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini etkili bir şekilde kontrol edememeleri ve kendilerine aşırı güvenmeleri olabilir. Lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerine ilişkin ortalama puanları cinsiyete göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Bu çalışmada erkek öğrencilerin matematiksel kalibrasyon becerisi puanları kız öğrencilere göre daha yüksek olmasına rağmen bu durumun anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür. Bu durumun nedeni, çalışma grubunu oluşturan kız ve erkek öğrencilerin farklı yaş gruplarından oluşması, eğitim düzeylerinin farklı olması ve kültürel faktörlerin cinsiyetlerine yüklediği anlamların farklı olması olabilir. Bu çalışmada lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerine ilişkin puan ortalamalarının giderek azaldığı görülmektedir. Ancak lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerine ilişkin puan ortalamaları sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Buna göre öğrencilerin öğretim düzeyleri arasındaki farklılığın matematiksel kalibrasyon becerilerindeki farklılaşmaya yansımadığı söylenebilir. Lise öğrencilerinin matematiksel kalibrasyon becerilerine ilişkin puan ortalamaları başarı düzeyi değişkenine göre "çok iyi" notu alan öğrenciler lehine anlamlı bir şekilde farklılaşmıştır. Buna göre öğrencilerin başarı düzeyleri arasındaki farklılığın matematiksel kalibrasyon becerilerindeki farklılaşmaya yansıdığı söylenebilir. Toplam akademik başarının öğrencilerin matematiksel kalibrasyon becerileri üzerinde etkili bir faktör olduğu söylenebilir.

The aim of this research is to examine the mathematical calibration skills of high school students. In order to obtain more detailed information about the mathematical calibration skills of the students, the calibration skills of the students were also compared with the variables of gender, grade level and total academic achievement. The research is a descriptive study carried out using the survey model. The sample of the study consisted of 369 students, 201 girls (54.5%) and 168 boys (45%), selected from the 9th, 10th, 11th and 12th grades of high school in two public schools in a province of the Black Sea Region, in the second semester of the 2020-2021 academic terms. In order to determine the mathematical calibration skill levels of high school students, a 6-point scale Mathematical Calibration Scale (MCS) was developed by the researcher. The reason for using a 6-point Likert type scale in the study is that as the number of scale items increases, the sensitivity in the rating increases and this situation has a positive reflection on the validity-reliability of the measurement. Descriptive and predictive statistical analysis methods were used in the research. High school students' average scores for mathematical calibration skills are low. Accordingly, it can be thought that students' mathematical calibration skills are insufficient. Estimates of students' mathematical calibration skills; In fact, it can be said that it does not match with their real performance, is not consistent and does not fully reflect their performance. Considering the effects of calibration skills on students' success in mathematics, it is possible to say that this level is not sufficient to achieve success. The reason for the low level of mathematical calibration skills may be due to the students' inability to effectively control their own learning processes and their overconfidence. The mean scores of high school students for mathematical calibration skills did not differ significantly according to the gender. In this study, although the mathematical calibration skill scores of boys were higher than those of girl students, it was observed that this situation did not differ significantly. The reason for this situation may be that the boys and girls who make up the study group are composed of different age groups, have differences in education levels, and the meanings attributed to their gender by cultural factors. In this study, it is seen that the mean score of high school students for mathematical calibration skills gradually decreases. However, the mean scores of high school students for mathematical calibration skills did not differ significantly according to the grade level variable. Accordingly, it can be said that the difference between the teaching levels of the students does not reflect on the differentiation on their mathematical calibration skills. The mean scores of high school students for mathematical calibration skills differed significantly in favor of students with a "very good" grade according to the achievement level variable. Accordingly, it can be said that the difference between the achievement levels of the students is reflected in the differentiation on their mathematical calibration skills. It can be said that total academic achievement is an effective factor on students' mathematical calibration skills.