SEÇİLMİŞ ÜLKELERDE LİSANS VE LİSANSÜSTÜ DÜZEYDE AFET YÖNETİMİ EĞİTİMLERİNİN ANALİZİ


PARLAK B., Şahin A. U.

TESAM AKADEMİ, cilt.6, sa.2, ss.35-65, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 6 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2019
  • Dergi Adı: TESAM AKADEMİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.35-65
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Dünyada kentleşmenin artışına bağlı olarak, afetlerin meydanageliş sıklıklarının ve etkilerinin gösterdiği artış, sürekli gelişenve değişen bir alan olarak afet yönetiminin, kamu yönetiminintemel ilgi ve çalışma alanlarından birisi olarak değerlendirilmesinigerekli kılmaktadır. Çok disiplinli bir çalışma alanı olarak afetyönetimi; hem fen bilimlerinin hem de sosyal bilimlerin yöntem veuygulamalarından faydalanarak kendisine özgü bir yönetim modeliüretmekte; afetlerin öncesi, sırası ve sonrasında yapılması gerekenbütün faaliyetleri kendi disiplini altında bir araya getirmektedir.Afet yönetiminin bu çok disiplinli yapısı, teoride ve uygulamada,farklı disiplinlerden teorisyen ve uygulayıcıların da bir aradaçalışması gerekliliğini doğurmaktadır. Bu gereklilik afet yönetimiiçerisindeki yönetim uygulamalarının önemini artırmakla birlikte,afet yöneticilerinin de alana özgü eğitimlerini önemli kılmaktadır.Bu çalışma, afet yönetimi teori ve uygulamalarında başarılı kabuledilen dünya örnekleriyle Türkiye uygulamalarının karşılaştırmalıbir analizini sunma amacını taşımaktadır. Bu kapsamda, seçilmişülkelerde afet yönetimi alanında lisans ve lisansüstü düzeydekieğitimler incelenerek Türkiye’deki akademik eğitimlerlekarşılaştırılarak değerlendirilecek; elde edilen bulgular neticesindeeğitimlerin, afet yönetimi uygulamalarına olan katkıları tartışmayaaçılacaktır.
The growth of occurrence and effects of the disasters with respect to the growing urbanization, makes essential that disaster management, which is a continuously growing and developing field, should be evaluated as one of the main study areas of public administration. As a multidisciplinary study field, disaster management produces a distinctive management model by benefiting from the methods and practices of the natural and social sciences both and combines all activities that should be done before, during and after disasters. This multidisciplinary structure of disaster management necessitates that many theorists and practitioners from other disciplines should study and work together in theory and practice. This necessity increases the importance of administrative practices in disaster management and makes the field specific education of the disaster managers significant. This study aims to comparatively analyze the Turkish practices with the world examples which are admitted successful in the field of disaster management in theory and practice. In this context, undergraduate and graduate education in the field of disaster management are going to be researched in selected countries and comparatively evaluated with the academic education in disaster management in Turkey and contribution of the education to the disaster management practices will be argued with respect to the findings.