Bu çalışmada sınıflarda etkili bir sınıf yönetimi için sınıf öğretmenlerinden beklenen yeterliliklerin belirlenmesi, sınıf öğretmenlerine göre sınıf yönetimi sürecinde karşılaştıkları istenmeyen davranışların neler olduğu ve sınıf öğretmenlerinin bu davranışları azaltabilmek için geliştirdikleri çözüm önerilerinin öğretmenlerin görüşlerine göre ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma temel nitel araştırma çerçevesinde “olgubilim” deseninde yapılandırılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen örneklem doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 akademik yılında Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nda öğrenim görmekte olan 46 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak üç sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış olup, veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre akademik yeterlilik ve ders planlaması öğretmenler tarafından en önemli görülen sınıf yönetimi yeterlilikleri arasında yer almıştır. En sık karşılaşılan istenmeyen davranışın sınıf kurallarına uymama olduğu sonucu elde edilmiştir. İstenmeyen davranışların çözümü için ise en çok sınıf kuralları oluşturmanın gerekli görüldüğü sonucu ortaya çıkarılmıştır.
In this study aims to determine the competencies that are expected from classroom teachers for effective classroom management in classrooms, the undesirable behaviors which they encounter during the classroom management and unravel the solutions that they have developed according to the suggestions of classroom teachers. The research is conducted using the phenomenological (phenomenology) design within the basic qualitative research framework. The study group of the research consists of 46 classroom teachers studying in Hatay Mustafa Kemal University Primary Education Department Classroom Teaching non-thesis master’s program during the 2019-2020 academic year. The study group was determined using the “convenience sampling” method, which is one of the purposeful sampling methods. A semi-structured interview form consisting of three questions was used as the data collection tool and the data were analyzed using the content analysis method. Results yielded that, academic competence and lesson planning were among the most important classroom management competencies. İt is concluded that the most common undesirable behaviour is disobedience to rules of classroom. It is deduced that forming the rules of classroom is mostly required to solve the undesirable behaviours.