Gittikçe dijitalleşen dünyada vatandaşlık anlayışıda dijital bir hale bürünmüş ve dijital vatandaşlık zorunluluk haline gelmiştir. Dijital vatandaşları yetiştirecek onlara rol model olacak öğretmen adaylarının dijital vatandaşlığa yönelik metaforlarını belirle-mek bu anlamda önemlidir. Bu çalışmada öğret-men adaylarının dijital vatandaşlığa yönelik metaforik algılarını belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma modellerinden olgu bilim deseninde yürütülen çalışmada veriler tek bir sorudan oluşan soru formu ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme tekniğine göre belirlenen 110 öğretmen adayı oluşturmuştur. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kulla-nılmıştır. Araştırmanın güvenirliğini sağlamak için analizler iki kodlayıcı tarafın-dan yapılmıştır. Elde edilen kategoriler ve metaforlara ait kodlayıcılar arasındaki görüş uyum oranı % 92,7 olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, öğretmen adayları dijital vatandaşlıkla ilgili olarak 6 kategoride toplam 43 farklı metafor üret-mişlerdir. Bu kategoriler, hayati/değerli olarak dijital vatandaşlık, yol gösterici olarak dijital vatandaşlık, yaşam alanı olarak dijital vatandaşlık, gündelik yaşam olarak diji-tal vatandaşlık, meslek olarak dijital vatandaşlık ve eşya olarak dijital vatandaşlık şeklinde belirlenmiştir.
In an increasingly digital world, the understanding of citizenship has also become digital and digital citizenship has become a necessity. In this sense, it is important to identify the meta- phors of pre-service teachers who will raise digital citizens and be role models for them. In this study, it was aimed to determine the metaphorical perceptions of teacher candidates to- wards digital citizenship. In the study conducted in the phenomenology design, one of the qualitative research models, the data were collected with a form consisting of a single ques- tion. The study group of the research consisted of 110 teacher candidates determined accord- ing to the criterion sampling technique. Content analysis technique was used in the analysis of the data. In order to ensure the reliability of the research, the analyses were made by two coders. The rate of agreement between the coders of the obtained categories and metaphors was determined as 92.7%. According to the results of the research, pre-service teachers pro- duced 43 different metaphors in 6 categories related to digital citizenship. These categories were determined as digital citizenship as crucial/valuable, digital citizenship as a guide, dig- ital citizenship as a living space digital citizenship as daily life, digital citizenship as a pro- fession and digital citizenship as belongings.