TÜRKİYE'DE AKADEMİK BAŞARI DEĞİŞKENİ ALANINDA YAPILAN ÖĞRENME STİLLERİYLE İLGİLİ ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ1


BOZKURT O., ORAK Z.

Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.13, sa.35, ss.93-107, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Ülkemizde öğrenme stilleri alanında çalışanlara ayrıntılı, güvenilir bir kaynak oluşturmak, 2000-2013 yılları arasında Türkiye'de öğrenme stillerinin akademik başarıya etkisini incelemek için yapılan çalışmaları çeşitli boyutlardan incelemek araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada 2000-2013 yılları arasında Türkiye'de akademik başarı değişkeni alanında yapılan toplamda 100 çalışma temele alınan öğrenme stillerine, çalışma alanına, araştırma yöntemine, araştırma modeline, araştırma düzeyine, incelenen farklı değişkenlere, kullanılan öğrenme stili envanterine ve çalışılan bilim grubuna göre ayrı ayrı analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; en fazla Kolb Öğrenme Stilinin temele alındığı, çoğunlukla yükseköğretim alanında çalışıldığı, sık olarak nicel araştırma yönteminin kullanıldığı, genellikle betimsel araştırma deseninin tercih edildiği, daha çok yüksek lisans düzeyinde çalışıldığı, akademik başarı değişkeni ile birlikte en çok cinsiyet değişkeninin birlikte incelendiği, en fazla Kolb Öğrenme Stili Envanterinin uygulandığı ve ağırlıklı olarak Sosyal Bilimler alanlarındaki konular üzerinde çalışıldığına ulaşılmıştır
To create a reliable source, to analyze in the field of learning styles in our country, between the years 2000-2013 studies conducted to examine the effect of academic achievement of learning styles from a variety of sizes in Turkey is the aim of the study. In the study, a total of 100 studies on learning styles in the field of academic achievement variable in Turkey in 2000-2013 years, study area, research methods, research models, research level, examining different variables, the used learning style inventory and studied science group have been analyzed separately. As a result of analysis of the data, It has revealed that studies have been taken on the basis of Kolb Learning style mostly, studied in the field of higher education, used the quantitative research methods, mostly preferred descriptive research design, studied more in graduate level, academic achievement variable is examined along with most of the variable, Kol b's Learning Style Inventory is mostly applied and subjects in social sciences areas are studied.