Son yıllarda yapay zeka teknolojilerinin hayatımızın her alanında daha fazla yer bulmasıyla birlikte, Türkiye de dahil olmak üzere birçok ülkede yapay zekaya yönelik dersler ortaokul ve lise müfredatlarına dahil edilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Suh ve Ahn (2022) tarafından ortaokul ve lise öğrencileri için geliştirilen, orijinal adı “Yapay Zekaya Yönelik Tutum Ölçeği” olan ölçme aracını Türkçeye uyarlamak ve ölçekle ilgili psikometrik değerleri ortaya koymaktır. Ölçeğe yönelik analizler için toplam 432 öğrenciden elde edilen veriler kullanılmıştır. SPSS ve AMOS paket programları kullanılarak veri analiz işlemleri yapılmıştır. Faktör analizleri sayesinde ölçeğin üç faktörlü modeli test edilmiş ve doğrulanmıştır. Çalışma kapsamında madde-toplam korelasyonları, Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ve %27`lik alt ve üst grup ortalama farkları incelenmiştir. Toplam 22 maddeden oluşan Türkçeye uyarlanmış ölçeğin tümü için güvenirlik katsayısı 0,91 olarak hesaplanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizleri sonucu elde edilen uyum indeks değerlerinin yeterli düzeyde olduğu görülmüştür. Yapılan analizler sonucu, ölçeğin Türkçeye uyarlanan formunun yapay zekâya ve dersine yönelik tutumu ölçmek için uygun psikometrik özelliklerde, geçerli ve güvenilir bir araç olduğu belirlenmiştir.
In the last few years, with the increasing adoption of artificial intelligence technologies in all areas of our lives, many countries, including Turkiye, have begun to incorporate courses on artificial intelligence into middle and high school curricula. The purpose of this study is to adapt the measurement tool originally titled “Attitude Toward Artificial Intelligence Scale” developed by Suh and Ahn (2022), for Turkish students and to determine the scale's psychometric properties. Data obtained from a total of 432 students were processed for the scale`s validity and reliability analyses. The analyses were conducted using SPSS and AMOS software. As a result of factor analyses, the three-factor model of the scale was tested and validated. Within the scope of reliability and item analysis, item-total correlations, Cronbach's alpha reliability coefficient, and mean differences between the upper and lower 27% groups were examined. The reliability coefficient for the Turkish adaptation of the scale consisting of 22 items was calculated as 0.91. The fit indices calculated from the confirmatory factor analyses were found to be at an adequate level. As a result of the conducted analyses, it was found that the Turkish-adapted form of the scale possesses sufficient psychometric properties to validly and reliably measure attitudes toward artificial intelligence and the associated course.