Bu çalışmada Türkiye için, özellikle tarımsal açıdan önemli bir yeri olan Hatay ilinin sosyo-ekonomik ve tarımsal yapısı incelenmiştir. Ayrıca, ekonomik gelişmişlik düzeyinin daha net ortaya konulması için göstergeler, Türkiye ortalamaları ile karşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Hatay ili;toplam nüfusun %1,9'u, milli gelirin %1,5'i, ihracatın %1,9'u, ithalatın %2,8'ine sahiptir. İlde, 42.395 adet tarımsal işletmesi faaliyet göstermekte olup ortalama işletme büyüklüğü 33,2 dekardır. Özellikle sebzecilik ve hayvansal üretimde örgütlenme, kalite, ve üretimde istikrara bağlı önemli pazarlama sorunları yaşanmaktadır. Üreticilerin örgütlenmesi, ihracat olanaklarının artırılması ve bürokrasinin azaltılması bu sorunlarmın aşılmasında önemli katkılar sağlayacaktır.
In this, we investigated the social economic and agricultural stracrure of Hatay which city is specially important in angle of agriculture. Hatay province has %1,9 of total population, %1,5 of national income, %1,9 export and %2,8 import volue. 42.395 agricultural companies make activity in an average of 33,5 decares. There are important marketing problems being especially in vegetable and animal production, quality and stability on production. If the producers to be organized, increase the abilities of export and decreasing bureaucracy will supply important additions to solve this problems.