İnovasyon Ekosistemi 1, MEYDAN CEM HARUN,TOPCU MUSTAFA KEMAL,TAMER IŞIN, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.124-151, 2024
İnovasyonun ticarileştirilmesi, inovatif fikirlerin pazarlanabilir ürün veya hizmetlere dönüştürülmesi, böylece ekonomik büyümenin ve teknolojik ilerlemenin desteklenmesi için gerekli olan çok yönlü bir süreçtir. Bu sürecin anahtarı; ihtiyaçları, eğilimleri, pazar büyüklüğünü, büyüme potansiyelini ve hedef pazar segmentlerini belirlemek için kapsamlı pazar analizi ve pazar araştırmaları yoluyla elde edilen pazar dinamikleri ve fırsatlarının stratejiye dönüştürülmesidir. Diğer yandan fikrî mülkiyet hakkının korunması ve yönetimi de aynı derecede önemlidir. Patentler, ticari markalar, telif hakları ve ticari sırlar oluyla etkili fikrî mülkiyet hakkının korunması, inovasyonları izinsiz kullanımdan korur, rekabet avantajı sağlar ve koruma ve korunma faaliyetlerindeki başarı her aşamada yatırımı teşvik eder. Başkasına ait hakları ihlal etmemenize yönelik araştırma ve tedbirlerin alınması da hukuki problemlerin çıkmasını engeller. Ticarileştirme süreci titiz bir planlama ve uygulamayı gerektirir. Bu sistematik yaklaşım, işletmelerin her aşamada zorlukları ele almasına ve fırsatları yakalamasına yardımcı olarak inovasyondan pazara daha sorunsuz bir geçişi kolaylaştırır. Ayrıca yeterli finansmanın sağlanması ticarileştirmenin bir diğer kritik yönüdür. Melek yatırımcılar, risk sermayesi, kitlesel fonlama, devlet destekleri ve stratejik ortaklıklar gibi çeşitli finansman kaynakları, tohum finansmanından büyüme ve olgunluğa kadar farklı ticarileştirme aşamalarında gereklidir. İşletmeler bu unsurları kapsamlı bir şekilde ele alarak inovatif ürün ve hizmetleri pazara başarılı bir şekilde sunabilir, ticari başarıya ulaşabilir ve daha geniş ekonomik ve teknolojik ilerlemeyi teşvik edebilir.