“Bu benim eserim” proje yarışması hakkındaki öğretmen görüşleri


pulat f., ÖNAL SÖNMEZ A., SİDDESHA M. S., BOZDOĞAN A., MOTOR V. K., GURLEK DEMIRCI B., ...Daha Fazla

Tarih Okulu Dergisi, cilt.23, sa.3, ss.211-243, 2017 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 23 Sayı: 3
  • Basım Tarihi: 2017
  • Dergi Adı: Tarih Okulu Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.211-243
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, "Bu Benim Eserim" proje yarışmasına katılan fen bilimleriöğretmenlerinin proje yarışmasının uygulanabilirliği, proje uygulaması esnasındakarşılaştıkları güçlükler ve bu yarışmanın fen eğitimlerine katkıları açısındangörüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımının kullanıldığı buçalışmada olgu bilim (fenomenoloji) araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanınverileri 2014-2015 eğitim öğretim yılı güz döneminde Kayseri ili, Bünyan ilçesindefarklı okullarda çalışan dört fen bilimleri öğretmeninin görüşleri alınarak toplanmıştır.Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. Bu amaçla,görüşme formu oluşturulmuş ve bu form oluşturulurken fen eğitiminde uzman üçkişinin kontrolleri ile forma son hali verilmiştir. Verilerin analizi nitel araştırma analizyöntemlerinden olan betimsel analiz yoluyla yapılmıştır. Elde edilen bulgulara görekatılımcıların, proje oluşturma süresinde zaman, maliyet ve mekân sıkıntısı yönündengüçlükler yaşadıkları görülmüştür. Proje yarışmasının öğrencilerin başarı vetutumlarında olumlu yönde değişiklik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikteproje yarışması hakkında proje değerlendirmelerin adil olması, proje hazırlamasürecinin daha uzun olması ve geniş kitlelere ulaşması katılımcılar tarafından belirtilengörüş, istek ve önerilerdir. Alan yazın çalışmaları ile elde edilen bulgular, benzerlik vefarklılık açısından tartışılmış ve adil bir değerlendirme sürecinin olması gibi önerilerdebulunulmuştur.
Many methods are used to improve the engineering properties of the soils. While the some of the developed methods cannot produce an effective solution, some of them are not economical for practical solution. In this study, permeability and shear strength behaviors of natural kaolin, bentonite and sand mixtures have been investigated in the presence of three different biopolymers (xanthan gum, chitosan and chitin) and different concentrations (0.25-0.50-0.75 and 1%). The results have shown that, the xanthan gum and chitosan addition decreased the permeability coefficient almost 30 hold. While the biopolymer effect on shear strength behavior is investigated, 1% xanthan gum and chitosan concentration addition provided 15-10% increase in angle of internal friction. The obtained test results have shown that, biopolymers can be used in dams and landfills at impermeable clay liner applications