Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, cilt.8, sa.3, ss.346-362, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu çalışmada öğrenci hemşirelerin etik değerlere yatkınlıkları ile etik sorunlara yaklaşımları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kesitsel araştırma tasarımı kullanılarak çift merkezli gerçekleştirilen bu çalışma, toplam 293 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler 3 Kasım- 31 Aralık 2022 tarihleri arasında yüz yüze anket aracılığı ile toplanmıştır. Katılımcıların etik değerlere yatkınlıklarının belirlenmesinde ‘Etik Değerlere Yatkınlık Ölçeği (EDYÖ)’ ve etik sorunlara yaklaşımlarının belirlenmesinde ‘Sağlık Alanında Etik Sorunlara Yaklaşım Ölçeği (SAESYÖ)’ kullanılmıştır. Dördüncü sınıftaki öğrencilerin EDYÖ toplam puanları üçüncü sınıftaki öğrencilere göre istatistiksel anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Hemşirelik bölümünü sevdiğini belirten öğrencilerin EDYÖ ve SAESYÖ toplam puanları istatistiksel anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. SAESYÖ ile EDYÖ arasında zayıf düzeyde pozitif yönde ve anlamlı olan bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). Hemşirelik müfredatına etik eğitimlerin dahil edilmesi ve etkin öğretim yöntemleri ile öğrencilere sunulması önerilmektedir.