Addie Öğretim Tasarım Modelinin Matematiksel Modelleme, Mantıksal Düşünme ve Motivasyon Üzerindeki Yansımaları


Kanatlı Öztürk F., Bilge Ercan S.

5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, ss.26-27, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Balıkesir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.26-27
  • Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırma, ADDIE öğretim tasarım modeline dayalı olarak hazırlanan öğretim programının,

6. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme, mantıksal düşünme becerileri ve öğrenme

motivasyonları üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Karma araştırma deseniyle

yürütülen çalışmada, hem nicel hem de nitel veriler kullanılmıştır. Nicel veriler, ön-test ve son-test

yoluyla öğrencilerin matematiksel modelleme ve mantıksal düşünme becerileri ile motivasyon

düzeylerindeki değişimi ortaya koyan ölçme araçlarıyla toplanmıştır. Nitel veriler ise öğrenci

görüşmeleri ve sınıf içi gözlemler aracılığıyla elde edilmiştir.

Araştırmanın örneklemi, Hatay ilinde bulunan bir devlet ortaokulunda öğrenim gören ve

araştırmacının görev yaptığı okulda bulunan 60 altıncı sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Örneklem,

kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir.

Araştırma kapsamında, ADDIE modeline göre tasarlanan öğretim programı belirli bir süre

boyunca uygulanmış ve uygulama sonrasında elde edilen veriler analiz edilmiştir. Elde edilen

bulgular, ADDIE modelinin öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerini desteklediğini ve

öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırdığını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin matematik

dersine yönelik tutumlarında da olumlu yönde değişim gözlemlenmiştir.

Bu çalışma, ADDIE modelinin ortaokul düzeyindeki matematik öğretiminde etkili bir

yapılandırma sağlayabileceğini ortaya koymakta; öğretim tasarımı süreçlerinde modelin sistematik

yapısının öğrenci başarısı ve motivasyonuna olan katkılarını vurgulamaktadır.

This study aims to examine the effects of an instructional program designed based on the

ADDIE instructional design model on sixth-grade students' mathematical modeling skills, logical

thinking abilities, and learning motivation. Conducted using a mixed methods research design, the

study incorporated both quantitative and qualitative data. Quantitative data were collected through

pre-tests and post-tests that measured changes in students’ mathematical modeling, logical thinking,

and motivation levels. Qualitative data were gathered through student interviews and classroom

observations.

The sample of the study consisted of 60 sixth-grade students enrolled in a public middle school

in Hatay, where the researcher is currently employed. A convenience sampling method was used to

select the participants.

Within the scope of the study, an instructional program was implemented over a defined period

based on the ADDIE model. Following the implementation, the collected data were analyzed. The

findings indicate that the ADDIE model supports students’ mathematical thinking processes and

enhances their motivation toward learning. Additionally, a positive change was observed in students’

attitudes toward mathematics.

This research highlights the potential of the ADDIE model to provide an effective instructional

framework in middle school mathematics education and emphasizes the contribution of its systematic

structure to student achievement and motivation.